Citat:
Eftersom ni alarmistdårar älskar att jämföra med exempelvis Asien då önskar jag att ni i detta fall också gör det.
Hur ser "trängsel" ut i metron i Japan?
Eller på en matmarknad i Kina?
För att inte tala om trängsel i Indien?
Man får huvudvärk bara av tanken.
Jämför detta med våra större städer - nope - vi kommer inte i närheten. Och på landsbygden kan man inte ens prata om trängsel under samma år..
Hur ser "trängsel" ut i metron i Japan?
Eller på en matmarknad i Kina?
För att inte tala om trängsel i Indien?
Man får huvudvärk bara av tanken.
Jämför detta med våra större städer - nope - vi kommer inte i närheten. Och på landsbygden kan man inte ens prata om trängsel under samma år..
Jo- i Sth kommer vi i närheten.
Fullsmockat på blåa dragspelsbussar i innerstaden/förorterna under rusningen.
Fullsmockat på T-banan under rusningen.
Fullsmockat på snabbspårvägen under rusningen.
Avstånd mellan stående är axel mot annan rygg, kanske max 20 cm, sittande sida-sida c:a 5cm.
Sen har blå bussar-t-banan o snabbspårväg roterande ventilation. Smala springor i taket blåser luft snett nedåt på bussar, stora värmefläktar c:a 15cm ovanför bussgolvet skjuter ut varmluft snett uppåt, vilket ger en cirkelrörelse på luften inuti bussen
Bild: https://ibb.co/VS7mjsy
Som extra grädde på moset, åker du in mot stan mellan c:a 08:30-9:30 kommer även stora dagisklasser med c:a 25-40 småungar som oftast trycks in längst bak i bussen med 2 - 3 vuxna.
Jag åkte buss förut och hade minst 4-6 förkylningar per år. Skaffade bil och pendlar nu, har inte varit förkyld på 3 år, så jag åker inte buss längre under rusning utan väntar på lågtrafik när jag parkerat bilen av någon anledning. Frugan likadant -hon är dessutom astmatiker, hon bytte kontor och slipper numera åka buss, milsvid skillnad i förkylningar.
Så jag sällar mig då till alarmistdårarna då jag har personlig erfarenhet av hur det smittar i lokaltrafiken.
Jag skulle inte sätta min fot på kommunala medel idag utan att ha en ffp2/ffp3 mask + glasögon på mig.