Citat:
Ursprungligen postat av
HG
När man har munskydd så tror de flesta att man är sjuk. Skulle vara intressant om se vad som hände om man hostade med munskydd på!
Det ska jag tala om för dig.
Jag bär andningdskydd om jag måste besöka en plats där det är mycket folk, ex sjukhus.
Jag har en rätt allvarlig lungsjukdom så de få gånger jag lämnat närområdet och besökt en sådan plats går att räkna på en hand.
Min sjukdom orsakar hosta, ofta då jag rör på mig en stund. Jag har hostat, bland folk och med andningskydd och i princip alla blänger argt, flyttar sig låååångt bort. Jag fick vid ett besök till lungmottagningen en rejäl utskällning av en yngre tjej som stod och flåsade mig i nacken i kön till huvudreceptionen.
Hon tyckte det var fullkomligt oacceptabelt att bära mask och hosta bland folk när man har corona.. Att jag bar denna mask för att absolut inte bli smittad på grund av kassa lungor godtog hon inte.
Så alla som vill slippa arga blickar och att folk skyr en som pesten.. Hosta inte I ett munskydd. För alla som inte vill att andra kommer för böra (tjejen i texten exkluderad) Bär munskydd. Fungerar rätt för att skydda dina 2 kvadratmeter också.