2020-07-22, 23:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är svårt att spekulera. Visserligen blir man inte immun mot snälla coronavirus, men många har blivit det mot SARS, som är mer närbesläktad.

Antikropparnas roll och syfte för immunitet mot covid är inte klarlagt ännu. Det kan finnas annat som är viktigare. Vi får se.

Det finns ju många sjukdomar som man bara kan ha en gång, dvs. blir immun för livet. Nästan alla sjukdomar vi vaccinerar mot faller i den kategorin. Det är ju också därför som de vaccinen verkar hela livet.

Hur vet du att folk är immuna mot Sars? Man har bara detekterar T celler men eftersom sjukdomen är utrotad så är det omöjligt påvisa att någon är immun.
Citera
2020-07-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
När man har munskydd så tror de flesta att man är sjuk. Skulle vara intressant om se vad som hände om man hostade med munskydd på!

Det ska jag tala om för dig.

Jag bär andningdskydd om jag måste besöka en plats där det är mycket folk, ex sjukhus.

Jag har en rätt allvarlig lungsjukdom så de få gånger jag lämnat närområdet och besökt en sådan plats går att räkna på en hand.

Min sjukdom orsakar hosta, ofta då jag rör på mig en stund. Jag har hostat, bland folk och med andningskydd och i princip alla blänger argt, flyttar sig låååångt bort. Jag fick vid ett besök till lungmottagningen en rejäl utskällning av en yngre tjej som stod och flåsade mig i nacken i kön till huvudreceptionen.

Hon tyckte det var fullkomligt oacceptabelt att bära mask och hosta bland folk när man har corona.. Att jag bar denna mask för att absolut inte bli smittad på grund av kassa lungor godtog hon inte.

Så alla som vill slippa arga blickar och att folk skyr en som pesten.. Hosta inte I ett munskydd. För alla som inte vill att andra kommer för böra (tjejen i texten exkluderad) Bär munskydd. Fungerar rätt för att skydda dina 2 kvadratmeter också.
Citera
2020-07-22, 23:18
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
När jag pratade med en läkare så sa han att morfin fungerar inte bra på alla för man kan inte ge hur mycket som helst för då är det risk att man dör.

En del verkar tro att kvävas till döds av morfin går till så att man försöker andas men det går inte. Klart det låter hemskt. Men det är tvärtom. Man känner inget behov av att andas och därför slutar man med det. Så man kvävs, utan kvävningskänslor.

Men såklart reagerar alla olika vid morfin. En del blir uppjagade och en del kaskadkräks. Då ger sjukvården en psykosmedicin som man blir skenbart lugn av, men troligen är det mest att det ser lugnt ut på ytan. Alla reagerar inte likadant, men flesta blir dåsiga och skiter i allt när de får en dödlig dos.

Sedan är det oklart vad som händer när man ger sådant till någon svårt dement eftersom de istortsett har massa hål i sin hjärna. Svårt att fråga efter också hur de upplevt sin död.
Citera
2020-07-22, 23:20
Medlem
Madagascars avatar
Sydafrika rapporterar idag 572 dödsfall, vilket är ett nytt rekord. Är det verkligen sant? Det förra rekordet var 200-nånting.

Källan är worldometers
Citera
2020-07-22, 23:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jodå, jag förstår precis.
Du försöker få folk att tro att när FHM presenterar utförda tester så räknar de in antikroppstester..
I rest my case!
Citera
2020-07-22, 23:27
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är svårt att spekulera. Visserligen blir man inte immun mot snälla coronavirus, men många har blivit det mot SARS, som är mer närbesläktad.

Antikropparnas roll och syfte för immunitet mot covid är inte klarlagt ännu. Det kan finnas annat som är viktigare. Vi får se.

Det är ju så. Om några år tittar vi tillbaka och vet massor om corona. Precis som vi vet massor om HIV. Vi som var med på den tiden, levde också i ovisshet. Man spekulerade i om myggor kunde sprida HIV, om kyssar kunde det, man visste helt enkelt inte.
Citera
2020-07-22, 23:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sydafrika rapporterar idag 572 dödsfall, vilket är ett nytt rekord. Är det verkligen sant? Det förra rekordet var 200-nånting.

Källan är worldometers
Indien toppar:

1,239,684 antal fall
+45,599 nya

29,890 döda
+1,120 nya
Citera
2020-07-22, 23:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Källan är worldometers
Och Indien 1120, det är också högt. 6006 redan sammanlagt, det blir en dålig dag idag.
Citera
2020-07-22, 23:39
Medlem
ncr04s avatar
Citat:

Källan är worldometers
Verkar till stor del vara "eftersläpningar" från Eastern Cape-regionen vars dödstal ökade från knappt 1000 igår till över 1300 idag.

Eastern Cape är tydligen en väldigt dåligt skött region i Sydafrika, speciellt när det gäller sjukvården.

Inslag från BBC: https://www.bbc.com/news/av/world-africa-53410406/coronavirus-in-south-africa-staff-terrified-to-work-in-eastern-cape-hospitals
Citera
2020-07-22, 23:42
Avslutad
Citat:

Källan är worldometers

Låter illavarslande, råkar du veta hur många som bor i Sydafrika?
Citera
2020-07-22, 23:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Och det är sjukt att FHM kalkylerar med tusentals nya döda vid en svår andra våg.

Men i Sverige vill man ju inte stoppa smittan utan hålla den vid nivåer som sjukvården klarar av.

Sett på 18:00 nyheterna på SVT?

Journalisten säger till Tegnell att EU vill att man ska använda munskydd vit tågresor.
Men enligt Tegnell blir det inte så mycket trängsel på de svenska tågen att detta skulle vara nödvändigt.
Han använde nog ordet "tror". Att han inte tror att det kan bli så mycket trängsel.

Doktor Tegnell är väldigt speciell och vi får väl nu ser vad som händer i höst. En dag kommer verkligheten att även komma i kapp detta national helgon.
Citera
2020-07-22, 23:44
Medlem
Norge har öppnat upp sen mitten av Maj. Sen dess smittspridningen har legat stabil på låg nivå. Social distancing som Worldometer mäter är tillbaks till normal nivå.
Någon andra våg dom Tegnell och Giesecke spådde åt de verkar inte finnas.
Killgissning och felaktiga prognoser som vanligt.
Tegnell verkar vara endast bra på att killgissa åt grannländerna.
De har länge sagt att i slutändan kommer antal dödsfall och smittade vara lika mellan länderna och att det är tidigt att dra några slutsatser.
Statistiken visar denna gissning verkar vara helt fel.
I slutändan ska de ansvariga för den felaktiga strategin stå till svars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in