2020-07-21, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Prova att hålla distans på ett tåg samtidigt som du tvättar händerna.

Du anser väl att debatten om bilbälte också uttjatad? Eller känns det "otrevligt" att använda bilbälte? Jag minns faktiskt den tiden då man tyckte det var "jobbigt" med bilbälte...men tiderna förändrats.

Hade inte AT och FHM gjort så stor sak av det så hade munskydd varit en vanlig syn i Sverige vid det här laget.

Världen måste vara galen.
Det är inte AT och FHM som tjatar munskydd hela tiden. Nämner de ens munskydd om de inte får frågan?
Citera
2020-07-21, 22:18
Medlem
När man läser i tidningen ”20 nya dödafall, Corona”, så undrar man ju varför de inte skriver exakt vad dessa 20 dog av?

Dog de av kvävning?
Dog de av hög feber?
Dog de av nästäppa eller halsont?

Hur dödade corona dessa personer?

Vore det inte bättre att inte alls ta med de som dör av stroke, hjärtinfarkt eller vad de nu dör av?

De dör ju inte direkt av coronan?
De dör ju av sina underliggande sjukdomar eller riskfaktorer?

”Storrökare fick corona och dog av försämrad lungfunktion”.
Det vore en nyhet!
Citera
2020-07-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Ny rapport: Sveriges coronastrategi har gynnat ekonomin
Sveriges unika coronastrategi, som byggt på frivillighet snarare än tvång, har gjort att landet klarat sig bättre ekonomiskt än andra länder.

Det konstaterar analysfirman Capital Economics i en rapport som Business Insider tagit del av.

Enligt rapporten var Sverige det enda landet i Europa vars ekonomi växte under det första kvartalet.

Forskarna beskriver därmed Sveriges ekonomi som “den bästa i ett dåligt europeiskt gäng

OMG haters gonna hate though

It rose by 0.1%
Citera
2020-07-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
När man läser i tidningen ”20 nya dödafall, Corona”, så undrar man ju varför de inte skriver exakt vad dessa 20 dog av?

Dog de av kvävning?
Dog de av hög feber?
Dog de av nästäppa eller halsont?

Hur dödade corona dessa personer?

Vore det inte bättre att inte alls ta med de som dör av stroke, hjärtinfarkt eller vad de nu dör av?

De dör ju inte direkt av coronan?
De dör ju av sina underliggande sjukdomar eller riskfaktorer?

”Storrökare fick corona och dog av försämrad lungfunktion”.
Det vore en nyhet!
Men vet inte riktigt vad patienterna dör av:

Citat:
Elisabet Englund jobbar på patologen i lund och arbetar just nu med att obducera personer som avlidit av corona. Här berättar hon för TV4Nyheterna om de förvånande upptäckterna.

Cytokinstormar verkar iofs vara legio bland de som dör.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13282477
Citera
2020-07-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
debatten om munskydd e så urtjatad, det hjälper bara om folk klarar av ta på/av på rätt sätt samt andvänder ffp3munskydd vilka e sablans dyra...
Ni domedagsprofeter verkar snöat in och tror lösningen e munskydd
Bästa skyddet är distans, tvätta händer etc. Fatta det!!

Fast här handlar det om platser där det inte går att hålla avstånd, tvätta händerna stup i kvarten etc, som på tåg.

Såvitt jag förstått det krävs inte ffp3 eller motsvarande om ALLA bär munskydd som i exempelvis en tågvagn. Munskyddets syfte är inte att skydda en ensam munskuddsanvändare från icke användare utan snarare att skydda alla från en eventuell virusbärare men det visste du nog.

Jag håller med dig om att munskydd in absurdum överallt förmodligen skulle ge upphov till vissa problem men på exempelvis tåg, bussar, butiker etc där folk inte kan eller inte håller avstånd skulle vara att föredra. Och ja, självklart måste folk veta hur de används på ett säkert sätt vilket skulle kräva en del från myndigheter gällande information.

Jag tror munskydd är det mindre skadliga alternativet på dessa platser där många vistas och avstånd inte hålls.

Jag själv använder andningsskydd med hög skyddsklass om jag måste besöka en plats med trängsel så jag kanske är bias I frågan.

Detta är min åsikt efter att ha sett hur folk där jag bor "håller avstånd" dvs, inte alls.
Citera
2020-07-21, 22:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It rose by 0.1%
Alltså växte ekonomin första kvartalet. Notera också att tillbakagången nu inte är speciellt alarmerande. Minns inte vad den va nu men typ 2-3% har jag för mig. Mindre än alla andra länder. Så det är uppenbart att sverige i ett ekonomiskt perspektiv gjorde rätt.
Citera
2020-07-21, 22:32
Medlem
Citat:
Men andvänd munskydd då o knip😀
Fritt land

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är inte AT och FHM som tjatar munskydd hela tiden. Nämner de ens munskydd om de inte får frågan?

Ja, vänd på en and du, Biffen.

Går man emot WHO i frågan som ett av få länder i världen så gör man en rätt stor sak av munskydd ja.

Det är väl lite som att skita i barnkonventionen eller mänskliga rättigheter förmodar jag. Det sticker i ögonen på de länder som försöker rädda liv.
Citera
2020-07-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Alltså växte ekonomin första kvartalet. Notera också att tillbakagången nu inte är speciellt alarmerande. Minns inte vad den va nu men typ 2-3% har jag för mig. Mindre än alla andra länder. Så det är uppenbart att sverige i ett ekonomiskt perspektiv gjorde rätt.

"Det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser om det...."

Gäller bara i vissa fall eller?

Citera
2020-07-21, 22:36
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"Det är alldeles för tidigt att dra några slutsatser om det...."

Gäller bara i vissa fall eller?

Första kvartalet är ju inga slutsatser. Det är fakta.

Allt annat är ju förutsägelser. Dock är andra kvartalet klart så i teorin kan det ju finnas fakta även för det. Resten av året är uppskattningar men de som gör uppskattningarna är ju inte födda i farstun så de lär ju vara ivart fall nära sanningen.
Citera
2020-07-21, 22:40
Medlem
Citat:
Men andvänd munskydd då o knip😀
Fritt land

Fritt land :-) Dagens roligaste kommentar.
Citera
2020-07-21, 22:42
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Eh. Nu spinner du off topic, men du kan inte få trolla på det sättet, eller vara så okunnig. Hur många mord tror du det är i Sverige egentligen? Jisses. Nu blir dina skeva inlägg lite mer begripliga. Du är helt enkelt okunnig. Du är ursäktad.

Vi hade en period där vi blev jämförda då det var skjutningar och bomber hela tiden med Mexiko.
Du får fortsätta leva i din bubbla så svarar jag gärna när du har något vettigt att säga. Det blir bara löjligt att tramsa. Och som du säkerligen missade så svarade jag på hans svar men det reagerade du inte på. Inget ovanligt när man ser det man vill se.

PS Svara gärna om Sverige är ett tryckt land och om Norge kommer passera Sverige i döda. Det vore ju trevligt om du svarar på dessa saker vilket var huvudpunkten i frågorna.
Citera
2020-07-21, 22:44
Medlem
Som denne person sa på Twitter
Citat:
På ett sätt positivt att Tegnell är så korkad att han återigen säger att Norge kommer att drabbas värre i höst för det behövs inga två år för att utvärdera den killgissningen.
Förhoppningsvis spiken i kistan men det är kanske naivt att fortfarande hoppas på konsekvenser.
https://twitter.com/bills_n_thrills/status/1285629100376416258

Nu ska vi se om några månader om Norge har över 6000 döda som Tegnell påstår för det kommer Sverige ha vid tidpunkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in