2020-07-21, 17:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Går du efter pdf läsarens sidnumrering eller dokumentets paginering? De skiljer sig vanligtvis åt.

Jag har kör båda men ingen stämmer.
Citera
2020-07-21, 17:55
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbus
Läser du pdf sidonummren så är inte de samma nummer som de säger i förhören. Då får du kolla på själva dokumentet. Längst upp till höger på varje blad. De skiljer sig åt.

jag vet, jag har kollat båda men de stämmer inte ändå.

Hittills har jag hittat rätt med att söka. Typ, "fel i huvudet"

Jag hittar sid nummer 608, eller en annan sida när man förhör Malin Börj... Dahl...

Men ingen stämmer.

Kolla själv. I TR säger åklagaren att han måste gå till sidan 597.
Det är här: https://youtu.be/US4AQcMQ19c?list=PLvOJ3rmH4356kvooPc6lKJbwH8MNCJkM E&t=1323

Sidan 597.

Där är det pappan som förhörs.

Men det är ju Emmely som förhörs.
Tittar man på "sidminiatyrer" så hamnar på förhör med Simon And...
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-21 kl. 18:13.
Citera
2020-07-21, 17:58
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
Kan man hitta någon ljudinspelning där man hör rälie Tishko?

Den rälie kommer nog efter den 27 juli 14:00

Annars får vi nog kränga en beda under tiden sade sillastryparen, eller var det ålahuet...
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-21 kl. 18:05.
Citera
2020-07-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

Jag har raderat filerna sedan jag läst dem, så kan inte kolla själv, men titta i början om det är någon del med egen paginering, t.ex ett inledande stycke med förklaringaretc. Mer än så kommer jag inte på... lycka till.
Citera
2020-07-21, 18:15
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Jag har raderat filerna sedan jag läst dem, så kan inte kolla själv, men titta i början om det är någon del med egen paginering, t.ex ett inledande stycke med förklaringaretc. Mer än så kommer jag inte på... lycka till.

Det är något som inte stämmer.
Kanske någon kan hämta ner den sista FUP:en så att vi får ordning på denna oreda...
Citera
2020-07-21, 18:16
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Punkten 1 stämmer inte riktigt. Brott mot griftefriden i samband med Mord brukar antingen "klumpas ihop" och räknas in i mordet eller så brukar straffet för Mord konsumera straffet för Brott mot griftefriden. Om du funderar så tror jag du har väldigt svårt att hitta mord-fall där man plussat på 1-2 år för Brott mot griftefriden.
Ja, det stämmer kanske förvisso, fast konsumeras av är inte helt korrekt, båda åtalspunkterna står med i domen. Däremot brukar t.ex. vapenbrott tas bort.

Men att man regelrätt pussar på ser man ju inte. Men tror du skulle ha svårt att hitta dom för mord + griftefrid på 10 år eller ens 12 år?
Citera
2020-07-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Från länken:

”Det faktum som blir uppenbart kvarstår: Vi har en väldigt ung tilltalad. Han var 22 år när han blev anhållen och häktad. Han är aldrig tidigare dömd för någonting. Jag menar att det inte finns några hållpunkter i det här målet, förutom att det skett i en relation, som talar i försvårande riktning, säger advokat Beatrice Rämsell.”

Låter inte advokatens plädering som att hon implicit säger att Tischko är skyldig till mord?

Inte för att jag klagar men det verkar mindre slipat. Och inte i linje med klientens inställning.

Jag tror du missuppfattat detta. Alltså vid "ordinarie sista" rättegångsdagen yrkade ju försvaret på friande dom. Därefter har rätten meddelat att det finns övertygande bevisning för Mord och Brott mot griftefriden, samt att RPU:n därefter sa att Tishko INTE hade en allvarlig psykisk störning. Så när parterna kom till förhandlingen igår så var det i princip klart att Tishko skulle dömas till fängelse. Kvar fanns då bara att plädera i påföljdsfrågan. Att då yrka på ett, i sammanhanget, lågt straff och lyfta fram förmildrande omständigheter är väl helt i linje med klientens önskan? För jag tror inte han vill ha ett längre fängelsestraff, dvs livstid...
Citera
2020-07-21, 18:27
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det är äckliga svinet Tishko.

Kolla här:

Mamman: ”Vi behöver ett svar”

Hon bryter ihop och fortsätter vädjande, innan hon leds ut ur salen:

– Vi behöver ett svar, vi vill hitta henne.

Efter ett kort överläggande meddelade tingsrätten att dom i fallet kommer meddelas om en vecka.

I rättssalen ropar en anhörig att hon hoppas att Tishko aldrig kommer ut.

”När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem” rapporterar Bohusläningen.

https://www.expressen.se/gt/krim/mammans-vadjan-beratta-var-hon-ar/

Släpp ALDRIG ut honom!!!
Citera
2020-07-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det har varit påtagligt och beklagligt många som tycks ha tagit tillfället i akt att försöka smutskasta Wilmas syster mitt i den här tragedin. Människans förmåga till hänsynslöshet gör sig ständigt påmind hur högt vi än önskar att det förhöll sig annorlunda.
Jag är djupt imponerad av hennes vittnesmål i TR. Hon va grym. Tydlig. Bra minne. Verkar vara en mycket stark ung kvinna. Så oerhört sorgligt att hon måste gå igenom det här.
Citera
2020-07-21, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Följde de involverades paginering "sid XX i fupen", men det stämde inte alls. Försökte med pdf.ens paginering - stämde inte det heller. Så jag var väldigt undrande.
Citera
2020-07-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playstation5
T kommer hamna bland intagna som nekat sina gärningar, erkänner T sina handlingar så kommer han hamna bland de intagna som erkänt sina brott.

Du vet helt klart inte vad du pratar om så strunta i att gissa ihop något som fyller tråden med trams. Kriminalvården skiter fullständigt i om någon erkänt eller inte.
Citera
2020-07-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly
Vad tror alla straffet blir då? Jag tror på livstid

Från 1 januari 2020 kom det ju ny lag som ska göra det lättare att döma folk till livstid.

Rimligtvis led Wilma av dödsångest eftersom hon inte dog direkt (detta stryks av hennes hjärtskärande skrik). Hon va i beroendeställning, var tvungen att bo hos honom för att ha tak över huvudet, han va den dominerande. Hon blev mördad i sitt hem.
Tishko va över 21 år då han mördade henne och led inte av någon psykisk störning.

Han kommer få livstid. Vad tror ni?

https://www.regeringen.se/4ada5b/contentassets/70e84079cf6841bab6d666451dabb2e8/straffet-for-mord.pdf

Han kommer inte dömas utefter den nya lagen eftersom brottet begicks före det.

Dock så finns det inga förmildrande omständigheter alls i ärendet. Det står mellan 18 år eller livstid som jag ser det och jag är övertygad om att det blir livstids fängelse för Tishko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in