2020-07-20, 16:14
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mycket action för NASDAQ just nu:
https://i.imgur.com/t1ZdfvQ.png
4h, NAS100USD @ Tradingview

Potentiell 'breakout' ur triangeln.

Efter att Nasdaq trollade investerare (snacka om att skjuta över målet) med sin pullback fortsätter uppgången efter den tidigare 'breakout' som skedde:
https://i.imgur.com/f3WYNYH.png
NAS100USD på 1h via Tradingview

Var det någon som köpte på det gigantiska köpläge som uppstod eller efter breakout?

Knyter annars an till tråden och dess frågeställning "När går...". Ja, ett fall vore vid breakout, ett annat när denna baktestas och ett tredje vid baktest + att målet skjuts över till en överdriven nivå (vilket är vanligt när det råder någon typ av kris).
Senast redigerad av sinewave 2020-07-20 kl. 16:22.
Citera
2020-07-20, 19:19
Medlem
När går o när går ??
Köper mer avista corp idag
Trött på Corona bajsandet
Snart blir USA valet headline
Köper varje vecka oavsett året om
Citera
2020-07-20, 19:40
Medlem
kugutts avatar
Köpte en liten lott i vaccinlotteriet idag, BNTX. Det ska vara lite kul också.
Citera
2020-07-20, 20:04
Medlem
sinewaves avatar
Såld position: Nasdaq (BULL NASDAQ 18x, 18x hävstång)
Köp: 161.66, kl. 10:00
Sälj: 244.62, kl. 19:59
P&L: +50.93%

Orsak sälj,
* Ta vinst
* En stark tjurdag återföljs oftare än sällan av en björndag
* Marknaden på idiot-Avanza stänger kl. 20.00, om en gigantisk pullback kommer vill man knappast ligga utan möjlighet att gå ur
* RSI @ 1h över 80 ... osv

-

En tagen position man inte behöver skämmas över, fint så. Möjligt att gå mer upp, men det är svårt att inte vara nöjd med enskilda enkla positioner som går över +50% under en dag. Det finns värre scenarion än så.

Ligger kvar i en position i S&P500 över natten dock. Trenderna är väldigt starka på både 5m och 15m och det finns lite till inget *JUST NU* som tyder på att det är aktuellt med en trendvändning.
Citera
2020-07-20, 23:42
Medlem
Citat:
En stark tjurdag återföljs oftare än sällan av en björndag

Å andra sidan var det kräftgång i tech i några dagar, så man kan också resonera att det är back to business.

Dock finner jag det intressant hur du är fixerad vid siffor och struntar i "allt annat skit" som du uttrycker det. Jag tänker att en framgångsrik daytrader tar i beakt både teknisk analys och vad som händer i världen (t.ex. när det kommer positiva nyheter om coronavaccin förefaller det ju rimligt att börsen stiger). Att dem optimala kombinationen borde vara att ha båda vågskålar.

Sedan förstår jag dock om det kan vara så att man känner att man tycker det är för svårt att ta med den typen av saker i sin utvärdering. Själv har jag byggt mycket av min framgång just på känsla och inte analys och mitt trackrecord är att jag är "ganska bra på att gissa", så någon som bara stirrar på siffror är i min värld på andra sidan skalan.

Därför som det är spännande också.
Senast redigerad av Pallot 2020-07-20 kl. 23:46.
Citera
2020-07-21, 00:00
Medlem
Citat:
Såld position: Nasdaq (BULL NASDAQ 18x, 18x hävstång)
Köp: 161.66, kl. 10:00
Sälj: 244.62, kl. 19:59
P&L: +50.93%

Orsak sälj,
* Ta vinst
* En stark tjurdag återföljs oftare än sällan av en björndag
* Marknaden på idiot-Avanza stänger kl. 20.00, om en gigantisk pullback kommer vill man knappast ligga utan möjlighet att gå ur
* RSI @ 1h över 80 ... osv

-

En tagen position man inte behöver skämmas över, fint så. Möjligt att gå mer upp, men det är svårt att inte vara nöjd med enskilda enkla positioner som går över +50% under en dag. Det finns värre scenarion än så.

Ligger kvar i en position i S&P500 över natten dock. Trenderna är väldigt starka på både 5m och 15m och det finns lite till inget *JUST NU* som tyder på att det är aktuellt med en trendvändning.

Vackert. När det gäller Nasdaq känns det mer som att "sky is the limit".
Citera
2020-07-21, 00:59
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Å andra sidan var det kräftgång i tech i några dagar, så man kan också resonera att det är back to business.

Dock finner jag det intressant hur du är fixerad vid siffor och struntar i "allt annat skit" som du uttrycker det. Jag tänker att en framgångsrik daytrader tar i beakt både teknisk analys och vad som händer i världen (t.ex. när det kommer positiva nyheter om coronavaccin förefaller det ju rimligt att börsen stiger). Att dem optimala kombinationen borde vara att ha båda vågskålar.

Sedan förstår jag dock om det kan vara så att man känner att man tycker det är för svårt att ta med den typen av saker i sin utvärdering. Själv har jag byggt mycket av min framgång just på känsla och inte analys och mitt trackrecord är att jag är "ganska bra på att gissa", så någon som bara stirrar på siffror är i min värld på andra sidan skalan.

Därför som det är spännande också.

Det är möjligt, men uppgången idag var ganska extrem. Extrema saker åtföljs ofta av pullbacks osv. Kanske inte sker, men ... Oavsett är det bra att ta vinst ibland.

Du är fri att tänka vad du vill givetvis, det som fungerar för dig fungerar för dig. Har få problem med att andra gör på andra vis. Problemet rör mer att dessa i regel inte kan förklara varför samtidigt som vissa (inte du nödvändigtvis) av dessa dessutom ger sig på att berätta vad som är rätt och fel (men alltså utelämnar varför).
Senast redigerad av sinewave 2020-07-21 kl. 01:06.
Citera
2020-07-21, 01:09
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Vackert. När det gäller Nasdaq känns det mer som att "sky is the limit".

Tack och jo -- man får se upp dock för det kan vara många som tror det. När så är fallet så... Tack och godnatt. Man får ta datan som den kommer helt enkelt. :)
Citera
2020-07-21, 14:11
Medlem
Evo börjar se intressant ut nu -10% typ, man har ju missat hoppat på det tåget ett antal gånger..
Citera
2020-07-21, 16:40
Medlem
Trevlig dag idag för att vara tungt investerad i olja med 16X hävstång.
Citera
2020-07-21, 17:03
Medlem
sinewaves avatar
Såld position: S&P500 (BULL SP500 X18, 18x hävstång)
Köp 1: 53.39, kl. 12:00, tisdag 20 juli
Köp 2: 52.85, kl. 12:09, tisdag 20 juli
Medel köp 1 + 2: 53.12
-
Sälj: 70.13, kl. 16:59, onsdag 21 juli
P&L: +32.04%

Orsaker sälj,
* Ta vinst
* Ta vinst
* Väntar mig en större pullback efter alla uppgångar, detta var en position som jag låg kvar i sedan gårdagen där jag låg i både Nasdaq och denna med 18x hävstång (denna först efter mer bekräftelse av trend). Denna låg jag kvar i för att fånga upp ev. ytterligare uppsida då den starka uppgången för Nasdaq garanterat skulle påverka bredare S&P500
* Trenderna har börjat vika ned sig både på 15m och 30m
* Skyhög volatilitet nu när SPX (S&P500) ligger ca -3.6% från nivån innan Corona-dippen, har man då gått in och tagit +30% eller mer är det fint att ta bort lite risk från bordet
* Dags att vänta på nya lägen
Citera
2020-07-21, 17:06
Medlem
Blev också intresserad av Evo efter en sån här dag men jag undrar varför det har blivit sån rusning till den i år ser att den gått upp hela 186 procent i år. Gör mig lite orolig får känslan att det kan vara en bubbla. Ska nog inte gå in i den, har mina pengar i annat och dessutom tycker jag att det finns aktier som verkar mer intressanta Peab och Securitas framförallt som jag ser potential i. Tycker det är stabila företag som jag ser som starka under kommande åren i det lite långsiktigare perspektivet.

Idag sitter jag på en del i Klövern köpte in mig för 13:70 då det verkade som ett kap på väldigt låga nivåer, min stoploss är på 12,40 och jag har planerat att hålla den i en månad max eller i samma sekund den står i 16:50. Swingtradear lite här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in