2020-07-21, 14:22
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Tegnell bekräftade just att vi kommer fortsätta med samma strategi i höst som vi hade nu i våren, fast vi kommer - lindrigare - undan
Tryggt för barnen att veta att de har en fast punkt i tillvaron till hösten i skolan.
Citera
2020-07-21, 14:22
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Man måste skratta när MSB redovisar sin sifo-undersökningen. Att människor inte är rädda, att folk har förtroende för FHM och andra myndigheter.

Folk dör, Fortfarande hög spridning av Covid-19 i Sverige och de säger att de flesta är nöjda.

Hade det här personerna fått gett samma sifo undersökning för Stefan Löfven och sossarna så hade säkerligen Stefan och Sossarna fått 85% av alla rösterna. Känns som man bara vill ge positiva saker och det finns inga problem.
Jag tror nog det är bäst att du lyfter blicken från Flashback och tittar ut från ditt fönster. Uppenbarligen är de flesta numera inte speciellt rädda. Covid-19 finns visserligen i bakhuvudet, men det påverkar inte människors vardag lika mycket längre och siffrorna går ner.

SIFO-undersökningens resultat speglar verkligen bilden av läget hos gemene man, vare sig man vill det eller inte. Det kommer naturligtvis ändras om det tar ny fart i höst.
Citera
2020-07-21, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Tryggt för barnen att veta att de har en fast punkt i tillvaron till hösten i skolan.

Ja det vore ju dumt om hemmet var den fasta punkten.....
Citera
2020-07-21, 14:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
7 rapporterade avlidna idag var ungefär som jag beräknat. På två dagar då +27 stämmer ganska bra. Gapet mellan FHM och platz.se har ju också minskat, men det behöver studeras mycket mer vad som ligger i detta gap.
Har du en ny uträkning nu? Gäller inte 11 augusti längre?
Citera
2020-07-21, 14:25
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Ja jo, säg det till de som kommer att dö också.

Folk glömmer att vi har fortfarande 5600 döda med våran strategi jämfört med grannländerna.
Citera
Medlem
Vilka jävla nollor till journalister vi har.
Anders Tegnell säger att detta bevisar att vår strategi har lyckats, och ingen säger emot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Tegnell bekräftade just att vi kommer fortsätta med samma strategi i höst som vi hade nu i våren, fast vi kommer - lindrigare - undan
Hur är det med det kognitiva?

Den semestersmekte Tegnell sa väl enbart att Sverige om möjligt skulle kunna komma lindrigare undan än Norge under hösten givet ländernas tidigare förfaringssätt? Mindre drastiskt var ordvalet på påståendet om Sverige jämfört med Norge ifall de senare skulle tvingas stänga ner igen.

Och nej, det lutar varken åt lockdown och skolstängningar i nuläget: ni får slåss för munskydden ett tag till, hörni!
Citera
2020-07-21, 14:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Börjar det inte bli relativt många fall nya fall i Danmark?
Ja, tar man hänsyn till folkmängden blir det ju dessutom kanske 70 eller så. Att jämföra med sveriges 118. De närmar sig. Nu följer jag iofs inte danmark så vet inte alls hur deras siffror fördelar sig på veckan.
Citera
2020-07-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold248
Texten var från Facebook av Sveriges enda visselblåsare, Dr Jon Tallinger.
Aha, men vad är det för ”bevis” du pratar om?
Citera
2020-07-21, 14:27
Medlem
-ALLA REGIONER IDAG- (21/7)
Där Sörmland står för 71 % av dödsfallen

Sörmland 5 döda (248->253), +2,02 %
Kalmar 1 död (61->62), +1,64 %
Västernorrland 1 död (125->126), +0,8 %
Citera
2020-07-21, 14:28
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag tror nog det är bäst att du lyfter blicken från Flashback och tittar ut från ditt fönster. Uppenbarligen är de flesta numera inte speciellt rädda. Covid-19 finns visserligen i bakhuvudet, men det påverkar inte människors vardag lika mycket längre och siffrorna går ner.

SIFO-undersökningens resultat speglar verkligen bilden av läget hos gemene man, vare sig man vill det eller inte. Det kommer naturligtvis ändras om det tar ny fart i höst.

Jag är fullt medveten att Svensken skiter i Tegnell och co och regler och lever sina vanliga liv nu. Men samtidigt har vi fler grupperingar då många av de äldre är rädda då folk skiter i det.Poängen är väl att man efter sån här lång tid är nöjda med arbetet man gör och allt ser bra ut.
Min poäng att man på en pressträff inte ska stå och slå för sig bröstet och vad bra man är. Det är typiskt Sverige då i stort sätt hela världen fördömt vårt agerande och vi ej fortfarande har koll.

PS är det något jag gjort i Sommar är att åkt runt i skärgården med omnejd och se hur det ser ut. Och tycker väl att de flesta skiter i regler och hänsyn utan kör det här drabbar inte mig. Tittar vi på våra nordiska länder så generar det böter och straff för de som skiter i regler. Där är skillnaden.
Citera
2020-07-21, 14:28
Medlem
Enligt en neger från Husby i SVT igår så har Sveriges strategi varit rasistiskt.✊🏿
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in