Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Jag tror nog det är bäst att du lyfter blicken från Flashback och tittar ut från ditt fönster. Uppenbarligen är de flesta numera inte speciellt rädda. Covid-19 finns visserligen i bakhuvudet, men det påverkar inte människors vardag lika mycket längre och siffrorna går ner.
SIFO-undersökningens resultat speglar verkligen bilden av läget hos gemene man, vare sig man vill det eller inte. Det kommer naturligtvis ändras om det tar ny fart i höst.
Jag är fullt medveten att Svensken skiter i Tegnell och co och regler och lever sina vanliga liv nu. Men samtidigt har vi fler grupperingar då många av de äldre är rädda då folk skiter i det.Poängen är väl att man efter sån här lång tid är nöjda med arbetet man gör och allt ser bra ut.
Min poäng att man på en pressträff inte ska stå och slå för sig bröstet och vad bra man är. Det är typiskt Sverige då i stort sätt hela världen fördömt vårt agerande och vi ej fortfarande har koll.
PS är det något jag gjort i Sommar är att åkt runt i skärgården med omnejd och se hur det ser ut. Och tycker väl att de flesta skiter i regler och hänsyn utan kör det här drabbar inte mig. Tittar vi på våra nordiska länder så generar det böter och straff för de som skiter i regler. Där är skillnaden.