2020-07-21, 10:28
Medlem
Är det någon i tråden som försökt få ut mera material ifrån Säpo:s övervakningspm, nu när man släppt mera material från PU fritt?
Citera
2020-07-21, 10:29
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När jag ser konfrontationsbilden på John Wiklunds kurdliknande man vid korsningen Tunnelgatan/Sveavägen , tittande norrut , så är han så nära bankomaten att chansen är stor att han iakttogs av Glenn Malmström.
Ja, det finns nu möjlighet att ''komma vidare'' I bemärkelsen att man kan jämföra/sammanföra vittnesmål med varandra. Här har vi mycket att analysera. En möjlighet som vi aldrig tidigare haft. Och som jag anser aldrig utfördes av PU.

Detta i ett läge när enbart en rännil av dokument presenteras. Tänk när störtfloden dyker upp.
Citera
2020-07-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
1. Du kan alltså garantera att SE är oskyldig? Jag tycker att det finns en del som talar för att han gjort det. Bara för att bevis inte hittats är han per automatik inte oskyldig.
2. Ditt outredda spår är precis lika mycket spekulationer som SE, eller hur?

Nja rent sakligt sett är det så att SE är friad för trots ett omfattande försök att fabulera ihop ett scenario har man misslyckats på alla punkter att styrka det. Trots att man förklarar för samtliga hörda vitten att även om de själva inte stödjer det så kommer det att se att så är fallet misslyckas man att manipulera dem. Fan det är tjänstefel av utredare att agera så. De bör naturligtvis inte ens få vara utredare fortsatt.

Det är rimligt att utreda det enda spår som är outrett och där man inte behöver ta till fantasi för att få ihop det. Att du försöker tillskriva det egenskapen att vara precis lika mycket spekulationer är rena tramset. Rena trolleriet!
Citera
2020-07-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja rent sakligt sett är det så att SE är friad för trots ett omfattande försök att fabulera ihop ett scenario har man misslyckats på alla punkter att styrka det. Trots att man förklarar för samtliga hörda vitten att även om de själva inte stödjer det så kommer det att se att så är fallet misslyckas man att manipulera dem. Fan det är tjänstefel av utredare att agera så. De bör naturligtvis inte ens få vara utredare fortsatt.

Det är rimligt att utreda det enda spår som är outrett och där man inte behöver ta till fantasi för att få ihop det. Att du försöker tillskriva det egenskapen att vara precis lika mycket spekulationer är rena tramset. Rena trolleriet!

Så ett outrett spår är alltså inte spekulationer, det går väl inte ihop? SE är absolut inte dömd för mordet och ska betraktas som oskyldig, har aldrig sagt något annat.
Citera
2020-07-21, 10:39
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ja, det finns nu möjlighet att ''komma vidare'' I bemärkelsen att man kan jämföra/sammanföra vittnesmål med varandra. Här har vi mycket att analysera. En möjlighet som vi aldrig tidigare haft. Och som jag anser aldrig utfördes av PU.

Detta i ett läge när enbart en rännil av dokument presenteras. Tänk när störtfloden dyker upp.

Tror tempot som råder nu är fullt tillräckligt . Analysen tar sin tid och när vi synar MOP/PU har den alltför ofta hafsats över.

Ser fram lite extra mot när övervaknings-PM avhemligas.
Citera
2020-07-21, 10:44
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Ja, du hade uppfattat det rätt, det var det mitt scenario gick ut på, att han vet om att de är på bio och när filmen slutar och försöker passa in samma T-bana ... att han sett dem gå in ... men nu håller jag med dig om att det scenariet faller på grund av tidsaspekten ... 10 minuter efteråt är för lång tid ...

I och med det återstår då att han antingen har medhjälpare, eller varit vid Grand springer in och och stämplat ut före, eller gett upp men får en ny chans av en ren tillfällighet , eller liknande...

Med SE är det så enkelt att hans utstämpling 23:19-23:20 säger oss två saker:
1) han kan vara GM (givet att samtalet med HO kort eller inte ägt rum öht),
2) det omöjliggör alla rimliga planerade mord med SE som GM utanför Skandia. Inget sådant scenario har presenterats, och jag påstår att du heller aldrig kommer att få se ett.

Vad som som då återstår är ett spontant vansinnesdåd av SE. Nyckelfrågan är då om, hur och varför SE hade en 357:a i fickan just denna kvällen. Men det är inte vad SE-sekten med TP i spetsen ägnar sig åt. I stället skall väktaren ALGs uppgifter om klockslaget 20:10 ifrågasättas för att till varje pris få ut SE till Grand när LOP anländer. Saken är bara den att det är helt meningslöst för SEs självvalda utstämpling minuten innan mordet sabbar alla scenarion med planering.

TP klamrar sig då fast vid en kombo: planering som övergår i spontan-dåd efter att SE gett upp. TP är inte matematiker så han kanske kan ursäktas när han inte inser hur skrattretande osannolikt det är att SE springer på LOP inte bara en, utan två gånger samma kväll med tidsfönster på < 10 min respektive < 1 min, det första tillfället dessutom på en plats som vi har noll indikation på att SE brukade besöka. Frågan är snarare varför han vill hålla fast vid detta halmstrå? Jag antar att det är för att upptäckandet av LOP vid 21-tiden skall ge honom tid att få fram ett vapen, lämpligen från vapensamlaren som han hänger ut. Nu har vi dock fått veta genom hans husorgan Expressen att vapensamlaren var ute på (Gamla!) stan mordkvällen, så den iden faller den med.
Citera
2020-07-21, 10:45
Medlem
Citat:
Avhemligas förhören med Ami Rolder m sällskap och Hellgren så kan det ge en ännu bättre bild av skeendet i Dekorimahörnan minuterna före MOP. Noterar att Scheffer inte säger ett knyst om en ”Dekorimaman”.
Precis. Andra förhör kan föra oss ändå vidare.

Tyvärr har jag ingen information om Rolders och Hellgrens förhör är begärda utlämnade och därmed snart kan bli offentliga.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-21 kl. 10:50.
Citera
2020-07-21, 10:48
Medlem
H24s avatar
Citat:
För mig påminner Palmemordet om 9/11, månlandningen och JFK. Om man tycker att det finns substans i de officiella förklaringarna så är man naiv, trög, hjärndöd osv. Jag har inte varit på plats vid något av tillfällena utan drar mina slutsatser av det material som finns. Tydligen finns det många på det här forumet som utan att tveka kan berätta att Bush visste om vad som skulle ske, att månlandningen skedde i en studio och att Lee Harwey Oswald garanterat inte sköt. Vad är det som gör att era källor/vittnen automatiskt är tillförlitliga? Jag är ingen stor vän av staten,men är det alltid lögn/mörkläggning oavsett vad som händer?

Man kan hålla sig i Sverige och använda mordet på Anna Lindh som referens. Ensamagerande, psykiskt sjuk gärningsman. Svenska folket har inte haft några problem att acceptera scenariot, trots att det rörde sig om en folkkär och internationell politiker. Flashback-tråden om Lindhmordet har 2-3 inlägg om året. Det finns inga uppgifter om walkie/talkie-övervakning, flera flyende män, vittnen som städats undan och så vidare. I Lindhmordet har vi helt enkelt en ensam galning och skillnaden mellan både fallen och utredningen är natt och dag.
Citera
2020-07-21, 10:50
Medlem
Citat:
För mig påminner Palmemordet om 9/11, månlandningen och JFK. Om man tycker att det finns substans i de officiella förklaringarna så är man naiv, trög, hjärndöd osv. Jag har inte varit på plats vid något av tillfällena utan drar mina slutsatser av det material som finns. Tydligen finns det många på det här forumet som utan att tveka kan berätta att Bush visste om vad som skulle ske, att månlandningen skedde i en studio och att Lee Harwey Oswald garanterat inte sköt. Vad är det som gör att era källor/vittnen automatiskt är tillförlitliga? Jag är ingen stor vän av staten,men är det alltid lögn/mörkläggning oavsett vad som händer?

Det är orimligt att traggla alla avförda och långsökta spår i evighet då inget framkommer nytt och lika orimligt att ducka för det som dessutom PU haft särskilt uppdrag att utreda. Nämligen grupper inom SB mm. Att t ex Säpotrion utan repressalier privat spanat mot OP är ingen som helst spekulation och dessutom är det otroligt oroande att det skett och att det inte verkar ha utretts. Locket ligger på hårt där trots att man från försörsprotokoll kan utläsa att det inte alls är så avfört som det påstås kring SB grupper mm. Det är ju inte riktigt vilka foletroll som helst som berättat om detta utan kända IB och Säpomän.
Citera
2020-07-21, 10:51
Medlem
Citat:
Tror tempot som råder nu är fullt tillräckligt . Analysen tar sin tid och när vi synar MOP/PU har den alltför ofta hafsats över.

Vet att detta PM är begärt utlämnat via diarienummer. För vidare presentation publikt.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-21 kl. 11:03.
Citera
2020-07-21, 11:02
Medlem
Citat:

Ett stalltips är att det kommer att falla bitar på plats i denna mycket begränsade värld av dolda förhållanden och lojaliteter.

Att så skilda grupper som avdankade IB, Must och Säpogubbar samt personer med centrala positioner inom Knarkspan och PU under så lång till bedrivit så systematisk desinformation (hit hör numera också KP) kring hejdlösa spår talar väl för att det är en större spridd sak än enbart en liten isolerad gruppering där många sitter på informationer som undanhållits av olika skäl om delmängder av sanningen vilket gör att pusslet oundvikligen kommer att läggas med lugn och systematik.
Citera
2020-07-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är orimligt att traggla alla avförda och långsökta spår i evighet då inget framkommer nytt och lika orimligt att ducka för det som dessutom PU haft särskilt uppdrag att utreda. Nämligen grupper inom SB mm. Att t ex Säpotrion utan repressalier privat spanat mot OP är ingen som helst spekulation och dessutom är det otroligt oroande att det skett och att det inte verkar ha utretts. Locket ligger på hårt där trots att man från försörsprotokoll kan utläsa att det inte alls är så avfört som det påstås kring SB grupper mm. Det är ju inte riktigt vilka foletroll som helst som berättat om detta utan kända IB och Säpomän.
Sten Andersson vittnar om Säpotrion. Vilket gjorde honom bekymrad. Eftersom han fick de uppgifterna från personer han litade på. Det är inte fria fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in