2020-07-21, 08:50
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Syrgasbehandling är en form av sjukvård, och de allra flesta svenska SÄB har inte utbildad personal som kan hantera denna form av sjukvård.

Syrgasbehandling av äldre är en närmast permanent behandling, och då man inte har sjuksköterskor i tjänst på alla boenden är detta en närmast omöjlig uppgift att genomföra.

Syrgas är en starkt oxiderande gas, som om den är felaktigt inställd kan skada patientens lungor. Och en uppenbar risk är att gasen är lättantändlig.

Medicinering i form av morfin eller annan substans är däremot en behandling som är enklare att delegera till de anställda.

Dumheter! Trams. Propaganda.

Syrgas. Kran. Öppna. Stäng. Busenkelt.

Dr. Tallinger reports from Sweden
https://youtu.be/xk0TK_Syn9I?t=407
Citera
2020-07-21, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Va? De flesta svenskarna har ingen aning om andra länders påbud, de har fullt upp med att uttolka de luddiga rekomendationerna de fått av FHM.

Tror du att flertalet har samma information som de som skriver här på FB? De flesta är inte insatta i allting som sker med och kring corona. Det måste du väl ändå begripa?

Det räcker ju med att läsa någon av de chattar som finns online, tex svt.se. Då får man en uppfattning om hur lite de flesta begriper.
Vilka begriper bäst då - ni som inte är svenskar och skriker er blåa för att svenskarna är så korkade att de inte rättar in sig i ledet och gör som alla andra?
Citera
2020-07-21, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han tycks tillhöra den skara som dels älskar att skrämma upp folk som är lättskrämda dels använder kraftiga uttryck för att bli uppmärksammad i media.

Jag vet t ex inte vad han baserar detta uttalande på:

– Vi kommer att kunna se en ordentlig nedgång i medellivslängden i Sverige under 2020, säger han.

Till att börja med kan man titta på dödsfallsstatistik så här långt så kan man se att det lutar åt nedgång i medellivslängden. Hur kraftig lutningen är får vi se.

Tror att det skålas i skumpa redan nu då man ser att demografipyramiden föryngras. Samtidigt kommer vi att se en snedfördelning till förmån för unga män. Tyvärr är det unga män som varit ett stort problem i decennier då den feministiska politiken bara satsat på tjejer och struntat i killarna och sedan såg de dessutom till att importera en massa unga killar.

Om vi inte får vaccin så kommer vi att få en fortsatt föryngring av pyramiden då alla 60+ kommer att ligga i riskgrupp för allvarlig sjukdom och död.
Citera
2020-07-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
För att det är relativt milda symptom som går över på en dag?
Källa på att det går över på en dag?
Detta var ju på friska personer, vad händer när man skall massvaccinera redan sköra och sjuka personer?

Feber och huvudvärk är ingen mild symtom jag har aldrig fått feber och huvudvärk när jag har vaccinerat mig, på sin höjd lite rodnad vid injektionsstället.
Citera
2020-07-21, 08:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man kan fortfarande höra implicit att det är flockimmunitet som gäller. Jonas F. Ludvigsson, barnläkare i Örebro, intervjuades i TV4 Nyhetsmorgon om barns smittsamhet. Han säger att barn inte blir lika sjuka men smittar naturligtvis. Därför bör inte äldre anhöriga kramas med dem utan hålla social distans fortfarande. Han rekommenderar separat boende t.o.m. om man är ute på semester och ska hälsa på. Och det är ju helt korrekta slutsatser han gör.

Men när han kommer till skolor så säger han tvärtom att Sverige gjorde rätt när man inte stängde ner för- och grundskolan.

Det låter som han tycker att det är de äldre som ska skyddas. Att barn och deras föräldrar blir smittade spelar ingen roll. Statistiken från våren säger han också visar att det är ingen större risk för lärare heller.

Man ska tydligen låta smittan driva på genom skolorna för det finns ingen logik i att barn helt plötsligt inte skulle smitta ner varandra i skolan och överföra det till lärare, skolanställda och föräldrar.

Så lycka till i höst!

Ja, det är horribelt!

Att behöva gå till sitt arbete och riskera att smittas och bli svårt sjuk ( och kanske dö) eller att sprida smittan vidare till någon i riskgruppen i ens hushåll är ju förfärligt!

Nu finns det ju möjlighet för de lärare som tillhör någon riskgrupp eller bor med någon ur dessamma att ansöka om smittskyddspeng från FSK. Det går ju att göra om ens arbete inte tillåter social distansering. Problemet är ju att hur ska man kunna leva på 16 000 kr per månad om man i vanliga fall får ut det dubbla? De flesta har ju en livsstil som överensstämmer med vad man tjänar. Räkningarna upphör ju inte bara för att inkomsten minskar.

Det blir nog många som tvingas gå och arbeta ändå när terminen startar. Jag tror att vi kommer att få se mycket större, och mer frekventa, utbrott på landets skolor till hösten. Samhällssmittan torde vara mycket högre nu och om ett par veckor då skolorna börjar än vad som var fallet tidigare i våras.

Jag hoppas innerligt att jag har fel!
Citera
2020-07-21, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Källa på att det går över på en dag?
Detta var ju på friska personer, vad händer när man skall massvaccinera redan sköra och sjuka personer?

Feber och huvudvärk är ingen mild symtom jag har aldrig fått feber och huvudvärk när jag har vaccinerat mig, på sin höjd lite rodnad vid injektionsstället.

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan. Den enda jag känner personligen är en anställd som alltid behöver vara ledig en dag efter influensavaccinationen som hon får varje år.
Citera
2020-07-21, 08:55
Medlem
guldkorns avatar
https://tass.com/society/1180633

Ryssarna hävdar att deras vaccin är klart...
Citera
2020-07-21, 08:56
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Man kan ju ha eleverna i skolan 2-3 dagar per vecka. Man kan sprida schemat så vissa elever har skola på kvällarna. Det finns olika sätt att lösa det på. Utomhusundervisning fungerar också i början av terminen.
Eller ännu enklare, att göra som Finland gjorde i våras. Elever vars föräldrar inte kan ta hand om dem eller undervisa dem i hemmet ges en plats i skolan där de erhåller undervisning.

Resten kan få ha sina barn hemma utan repressalier och hot om orosanmälningar.
Citera
2020-07-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensan. Den enda jag känner personligen är en anställd som alltid behöver vara ledig en dag efter influensavaccinationen som hon får varje år.
Så ingen källa på ditt påstående?
Citera
2020-07-21, 09:00
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Grundskolan omfattar åldrarna 7-15 år även om det förekommer elever som är ett par år äldre än så, detta då de kommit till Sverige och in i skolan sent.

Enligt den sydkoreanska studien så sprider barn och ungdomar mellan 10-19 år minst lika mycket som vuxna. Det innebär således att smittspridningen från åk 4-9 är påtaglig.

Att skolungdomar smittar är en självklarhet, oavsett virustyp.

Rålambshovsskolan fick in Corona efter sportlovet, i "panik" stängde man av en hel skolklass först, sen lättade man efter 1 vecka istället för 2. Det intressanta där var att MsM la på locket helt, endast lokalblaskan skrev-och då kraftig felvinklad:
https://mitti.se/nyheter/ralambshovsskolan-smittad-vanligt/?omrade=hela-stockholm

Orsaken till att skolan gjorde denna "panikmanöver" ska enl inside vara att några mellanchefer på Socialstyrelsen (som ligger mitt emot skolan) blandade sig i skolans strategi, flera av elevernas föräldrar jobbar just där. Att MsM la på locket kan ev förklaras med att DN/Expressen+radiostationer ligger nästan dikt intill skolan på andra sidan korsningen, flera av journalisterna där har sina barn i denna skola också.

Kan också tipsa om att många av Sth:s skolor använder ventilationsaggregat där man använder typer av värmeväxlare som kan läcka igenom virus. När vår grabb gick i förskola installerades ett splitter nytt system som sen orsakade att både ungarna och personalen blev än mer sjuka, det är Sisab som gör alla dessa ombyggnader, så ni kan googla på er skola och forska upp vilket system dom använder där

Sen spred eleverna skiten vidare via mataffären på andra sidan gatan, då dom på rasterna kom i grupper på 15-20 pers som gick in för att handla mackor eller sallad, t.ex en känd radiopersonlighet som bodde typ 400m från affären avled i Coronan, hon var stamkund i denna affär. Även några pensionärer som bodde i samma kvarter är nu avlidna, tyvärr går det inte att forska i detta pga patientsekretessen.

Nu idag så vill MSM ge skenet av att allt blir bara bättre osv, medan det ibland slinker in information från lokalblaskorna som påvisar att det är tvärtom, nu har vi högar av bl.a cancerfall som fått vänta så länge på operationer att det är försent att rädda dom....
https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/larmet-inifran-sos-vi-ser-ingen-ljusning/reptgj!FM1z5wKvMOWDjYgDmRrhqQ/
Senast redigerad av vinland 2020-07-21 kl. 09:12.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
FHMs agerande överensstämmer väl med strategin att vi skulle ha jämn smittspridning i yngre målgruppen. FHM har ju inte velat eliminera viruset ur samhället.

Dvs skolsmitta är en bra metod om man vill nå alla yngre med covid19. Sen misslyckades FHM ändå då spridningen avtog mer än vad de trodde... Patetiskt hur de försöker hålla hoppet uppe om flockimmunitet med massa konstiga uttalanden.

Så frågan är hur regeringen agerar i höst? Sätta igång spridningen igen via skolan eller byta strategin till eliminering?
Ja, det är uppenbart att det högst oetiska förfarandet med att smitta ned unga och "friska" för att skapa ett skydd för riskgrupper är deras strategi.

Ja, att ständigt överskatta andelen immuna vittnar ånyo om deras bisarra syn, att många har smittats ned och riskerar långdragna komplikationer är inget som skall lyftas fram som en framgång. Jag har inte hört FHM:s motsvarigheter i grannländerna komma med killgissningar om att de är snart immuna i Oslo eller Köpenhamn.

Jag tror tyvärr inte att de kommer ändra på den inslagna vägen, de kommer visserligen tala mer om smittspårning och testning men det är primärt för att blidka omvärlden och putsa på (S)verigebilden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så ingen källa på ditt påstående?

Börja med att lära dig skillnaden på en fråga och ett påstående. Ge mig en källa på att inte dom flesta får milda symptom av en influensavaccination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in