2020-07-20, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Din konklusion är lika vimsig som ditt nick.

Jag är helsvensk, högutbildad, priviligierad med en familj som har bidragit mer till Sverige och samhället än vad du någonsin kan förstå.

Jag älskar Sverige men avskyr hur de har hanterat detta. Det är två helt skilda saker.

Dock är jag inte socialdemokrat som du verkar vara. Jag tror att det är där skon klämmer om jag ska vara ärlig.
Precis - ”de”.
Citera
2020-07-20, 21:28
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Varför tar du inte på dig det redan nu? Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart.
Eller det kanske inte är rätt fas att sätta in åtgärderna.

Det finns inget lagstöd för detta, så vi den stora majoriteten kommer inte dra på oss en cuck-binda över ansiktet.

Går jättefort att ändra och införa kommunala ordningsregler.
Inget hinder alls.

Måste säga att kalla det för cuck-binda ger dig inget cred. Du verkar mest töntig och omogen med sådana uttalanden.
Citera
2020-07-20, 21:31
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Jag är för ett fritt land så om HG vill ha mask så får han det och vill han ha blöja så får han gärna ha det också. Men det ska vara ett val som är upp till var och en. De som är rädda för att dö får isolera sig ifrån samhället och det är deras eget ansvar att se till att de inte blir smittade. För övriga så flyter livet på som vanligt.

Eftersom valet påverkar andra så skall det absolut inte vara upp till var och en.

Du verkar ha missförstått hur saker och ting fungerar i ett samhälle.
Citera
2020-07-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hur menar du? Är detta ännu en diskussion om att norden inte har samma dödsstatistik?

Nej. Att en myriad av analyser behöver göras gällande effekter i samhället innan vi kan veta hur detta har påverkat oss.
Citera
2020-07-20, 21:35
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Eftersom valet påverkar andra så skall det absolut inte vara upp till var och en.

Du verkar ha missförstått hur saker och ting fungerar i ett samhälle.

Fungerar utmärkt i ett fritt samhälle där folk tar ansvar för sig själva. Förstår att det kan verka märkligt för er kommunister som inte klarar någonting ifall inte staten pekar med hela handen och tvingar er.
Citera
2020-07-20, 21:39
Medlem
Jag tycker att Gunilla gör bort sig lite grann i Aktuellt ikväll gällande vaccin. Hon försvarar envist sin skepcisism trots att Oxford vaccinet har påvisat goda effekt med försumbara biverkningar. Klassisk svensk avundsjuka? Även Matti verkar vara väldigt positiv till vaccinet...
Citera
2020-07-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Svenskar är inte speciellt rädda för hårt arbete. Vi har dock en hel drös arbetsskygga individer i våra förorter som försvårar processen kring detta.
Dessa individer är även den majoritet som avlidit i Sverige. Det är inte Peter och Karl som avlidit, snarare Ahmed och Abdullah med bihang.
Ville bara förmedla detta.

Hvad døde fandens oldemor af? - hun var løbet tør for dårlige undskyldninger.

Kom nu igang.

Der er ingen der gider høre på alle de dårlige undskyldninger som ustandseligt produceres som undskyldning for ingenting at gøre.

Der er kun svenskerne selv til at bekæmpe Corona virussen - med eller uden medvirken af muslimske indvandrere - ingenting kommer af ingenting - undtagen lommeuld.
Citera
2020-07-20, 21:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om jag känner danskarna rätt, så har de haft massor med security på de där matcherna. De är inte rädda för sådant där - här i Sverige är vi ju genast fascister, om vi sätter in någon form av beväpnade vakter för att hålla ordning på folk.
Ja, vi har ridande riddare i full mundering istället för att stävja trängsel.
Citera
2020-07-20, 21:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Om vaccinet faktiskt visar sig så potent som vi nog alla hoppas får man säga. I det läget har FHM, men framförallt vår regering, en hel jävla del att svara på.
Hela tanken med strategi Sverige är att ett vaccin skulle ta väldigt långt tid att framställa, vilket i många avseenden är en korrekt bedömning om man tittar historiskt. Detta mantra upprepas konstant av FHM och vår regering.
Ändock, om det visar sig att all världens expertis lyckas producera ett bra och säkert vaccin som stryper pandemin redan redan innan årsskiftet, ja, då blir det svårt framöver för ansvariga.

Första halvåret 2021 spår man att vaccinationerna kan påbörjas.

Källa rapport svt idag.
Citera
2020-07-20, 21:55
Medlem
Samma dag som Astra-z går ut med positiva nyheter om vaccinet, säger Giesecke att Sveriges strategi är rätt!
Människan är banne mig senil !
Citera
2020-07-20, 21:56
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Samma dag som Astra-z går ut med positiva nyheter om vaccinet, säger Giesecke att Sveriges strategi är rätt!
Människan är banne mig senil !

På vilket sätt är han senil med det uttalandet?
Citera
2020-07-20, 21:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
De har tydligen fem olika vaccinkandidater där kliniska försök har påbörjats. Adenoviruset är ett av dem, men inte det från Sinopharm som jag tänkte på. Lite svårt att hitta länkar just nu, men här är ett

https://www.fiercebiotech.com/research/inactivated-covid-19-vaccine-by-china-s-sinopharm-clears-animal-tests

Vaccinet går under beteckningen BBIBP-CorV
I den senaste anklagelsen mot Ryssland för att hacka och stjäla vaccinforskning har ryssarna kommit med ett klart förnekande och säger att de redan ska få tillgång till bl.a. Astra-Zenecas vaccin. Oavsett vad som är vad och vad det där handlar om så kan man i Reuters artikel läsa om Rysslands försök att få fram ett vaccin. Det verkar handla om traditionell teknik:

Exclusive: Russia, despite theft allegations, hails deal to make UK-developed COVID-19 vaccine
/.../Dmitriev has said Russia’s own vaccine is set for regulatory approval next month and to be administered to a large swath of the Russian population in September. If that happens, that would make it the first COVID-19 vaccine in the world to be approved.

The first human trial of the vaccine, a month-long test on 38 people, ended this week. Researchers concluded that it was safe for use and induced an immune response, though the strength of that response remains unclear.

A larger Phase III trial involving several thousand people is expected to begin in August after a 100-person Phase II trial wraps up on Aug. 3.

Dmitriev, who has been injected himself with the Russian vaccine, said he believed it was superior to others. He said its effect lasted longer, it was based on proven virus technology, and had so far shown no side effects including on female fertility. Reuters could not verify those assertions.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-cyber-russia-exclu/exclusive-russia-despite-theft-allegations-hails-deal-to-make-uk-developed-covid-19-vaccine-idUSKCN2 4I15L
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in