2020-07-19, 17:18
Medlem
HAARPs avatar
Jag har väldigt svårt att tänka annat än att det var en ensam gärningsman så som GM beskrivits.

Vittnena AL , LN och SC beskriver personer (person) som de sett mordkvällen.
.
Oavsett om det är olika personer eller en och samma person som de beskriver så undrar jag om de är
identifierade / avskrivna från utredningen?

Vittnet AL :
Lundin tittade på de människor som kom gående i anslutning till paret Palme.Han såg inga livvakter men lade märke till en man som kom gående ca 15-20 meter bakom paret Palme ………………
Lundin tittade mot mannen och lade märke till hur mannen gick framåtlutad med långa steg (likt en bonddräng)…………………………………
Lundin beskriver mannen :
Ca 40-45 år – kanske närmare 45 , ca 180-185 cm lång , ordinär kropp – verkade ha breda axlar och smal midja , ovalt ansikte , mellanblont sidokammat hår -båda sidorna – på sätt att öronen syntes – ev var allt bakåtkammat , normalt hårfäste ,igenknäppt sammanbiten mun ,vass ganska stor näsa s k judenäsa-enl Lundin .Mannen påminner om person med slaviskt utseende.Barhuvad.Iklädd stålbågade glasögon , ej skägg eller mustasch.
Mannen hade en mörk ev mörkgrå eller grå/svart jack- eller rockliknande plagg som gick till ca 10cm ovan knäna.Plagget var tillknäppt och mannen gick med båda sina händer nerstuckna i fickorna
Mannen hade ingen såvitt han kunde se typ av väska eller liknande med sig.
Ev. fanns ett skärp på jackan/rocken – det kanske var detta som gav intryck av smal midja.Mörka byxor , samt troligtvis fritidsskor ev grå eller vita.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

Vittnet LN:
Najic beskriver mannen som gick efter makarna Palme : Ca 30-40 år ca 180cm lång och kraftigt byggd .Ej tjock.Mannen var ljushårig.Typisk svensk.Mannen var iklädd en grön eller grå jacka som gick nästan till knäna.Han tror att jackan var försedd med luva-Mannen hade jackan uppknäppt.Mannen gick klumpigt.Uppgiften i spaningsuppslaget daterat den 1/3, att mannen som gick bakom makarna Palme var mörkhårig är felaktig.Najic har inte sagt så.Däremot är det riktigt att mannen var ovårdad.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Vittnet SC:
Ålder : Någonstans mellan 35-38 år , längd: Över 185cm.Kanske närmare 190.
Kroppsbyggnad: Kraftig med ”muskulöst” axelparti. Kan ha varit kroppsbygggare.
Klädsel: Halvlång ljus / blåaaktig jacka troligen försedd med skärp , som ej var åtdraget runt midjan utan hängde löst , ljusa byxor.Cedergren kan ej uttala sig om mannen bar mössa eller ej.
Cedergren fortsätter , han sprang ju rakt emot oss , eller ” lunkade” för någon joggare var det inte , han sprang så konstigt , han hade axlarna uppdragna eller också hade han kort hals och inte var han joggingklädd heller , utan han hade en blåaktig halvlång jacka och vad jag kan erinra mig var det skärp på den , och skärpet var ej knäppt.

Senast redigerad av HAARP 2020-07-19 kl. 17:39.
Citera
2020-07-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Har man ingen trolig GM bör man inte ens nämna ett namn.

Christer Andersson passar ganska mycket bättre än SE som GM, men som sagt var: Hellre strunta i att komma med halvbakade insinuationer mot GM om det ändå saknar substans och är 100% fritt från teknisk bevisning.

Och jag håller med om att KP gjorde fel.

"Christer Andersson passar ganska mycket bättre än SE som GM"

Ok. Befann han sig på Sveavägen när mordet skedde? Har någon pekat ut honom?
Citera
2020-07-19, 17:30
Medlem
nattekniks avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20200719172443-2001:2002:d9d0:701f:a4ee:a603:b999:2e6b.jpg

Den här är ju lite kul. Något som undgått de flesta författare och konspirationsteoretiker.
Citera
2020-07-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Det finns väl oändligt mindre substans i SE som GM än en vid tiden för mordet okänd GM som avvek utan att pricka av sig i polisens listor inom 13 timmar.

Länka till en GM med samma modus operandi som "den osannolika mördaren" SE!

Ett exempel räcker så ändrar jag mig. Ett enda!

Att mördare avviker från mordplatser ibland utan att identifiera sig påstår jag bara så där, utan exempel.

Ett exempel på SEs beteende i kriminalhistoriens världshistoria, som inte är SE så ändrar jag mig direkt!

Så du utesluter SE för att det inte finns ett annat känt exempel med samma ”modus operandi”? Och om du då skulle hitta ett annat exempel så vänder du 180 grader och skriker SE är skyldig?
Citera
2020-07-19, 17:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Precis som jag vet du lika lite vad som är sant eller inte.
Lisbet Palme såg Christer Pettersson och inte Stig Engström. Jag är säker på att båda var inblandade.
Citera
2020-07-19, 17:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Och jag håller med om att KP gjorde fel.

"Christer Andersson passar ganska mycket bättre än SE som GM"

Ok. Befann han sig på Sveavägen när mordet skedde? Har någon pekat ut honom?
Handlar det verkligen om att hitta den mest passande gärningsmannen? Vad är det för fel med att söka efter sanningen?
Citera
2020-07-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Handlar det verkligen om att hitta den mest passande gärningsmannen? Vad är det för fel med att söka efter sanningen?

Den mest passande gärningsmannen kan vara den rätta, eller hur?
Citera
2020-07-19, 17:56
Medlem
Citat:
Lisbet Palme såg Christer Pettersson och inte Stig Engström. Jag är säker på att båda var inblandade.

Christer är alltså mördaren?
Citera
2020-07-19, 17:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Jag är övertygad att gärningsmannen heter Christer Andersson. Han såg Palme gå in på bio, gick hem och hämtade revolvern. Förföljde från Grand, sköt, sprang och försvann bland gatorna.

Tack för en rolig tråd, men nu har jag tappat allt intresse för detta. Lycka till i sökandet.
Citera
2020-07-19, 17:59
Medlem
Davys avatar
Citat:
Den tekniska bevisningen är dock mager. Hans Melander, Palmegruppens nuvarande chef, understryker att vapnet inte behöver vara en Smith & Wesson-revolver som tidigare antagits. Det finns sex andra revolvermodeller som ger liknande avtryck - fem högervridna bommar - på ammunitionen likt de som finns på de två Palmekulorna.

– En del tror att det är en Smith & Wesson. Men personligen är jag inte så övertygad om att det är en Smith & Wesson som är Palmevapnet, säger Lennart Gustafsson
https://www.nyteknik.se/innovation/han-har-utrett-palmemordet-i-30-ar-6335701

Från 2016.

Rör ju till det betydligt. Tänk all tid och resurser som lagts på att hitta en S&W.
Citera
2020-07-19, 18:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Den mest passande gärningsmannen kan vara den rätta, eller hur?
Av en slump då? Om man inte söker efter sanningen, passande eller opassande, så är risken stor att man inte finner sanningen.

Det är opassande att CIA och NATO ansåg att vår statsminister var KGB-agent. Det är opassande att Mårten Palmes flickväns far var en Palmehatare som smugglade persiska mattor inom ramen för Iran-Contras-affären. Det är opassande att polismannen Dan Klöfverskjöld erbjöd Lars-Kristian Bergh en miljon kronor för att skjuta Olof Palme.
Citera
2020-07-19, 18:04
Medlem
Citat:
Av en slump då? Om man inte söker efter sanningen, passande eller opassande, så är risken stor att man inte finner sanningen.

Det är opassande att CIA och NATO ansåg att vår statsminister var KGB-agent. Det är opassande att Mårten Palmes flickväns far var en Palmehatare som smugglade persiska mattor inom ramen för Iran-Contras-affären. Det är opassande att polismannen Dan Klöfverskjöld erbjöd Lars-Kristian Bergh en miljon kronor för att skjuta Olof Palme.

Så vem är mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in