2020-07-19, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag har ju precis postat länkar till dig men välj du ett raljerande inlägg istället för ohederlig diskussion
Att ständigt ljuga om att folkhälsomyndigheten är emot maskbärare är ohederligt. Det går utmärkt att följa den svenska strategin och dessutom bära mask 24/7. Huvudsaken man vet hur man hanterar masken, och det får man väl räkna med att de gör när de väljer att använda den.

Jag vet fan inte varför ni så gärna vill få folk att tro att det inte går. Känns det för jobbigt för er att smittan avtar?
Citera
2020-07-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det kallas att ta seden dit man kommer.

Man kunde ju tycka att han skulle visa de andra ledarna vilket fiasko till krishantering dom haft istället för att glida runt i munskydd.

Munskydd hjälper ju inte så en markering från Löfven att dom andra är töntar hade han väl kunnat kosta på sig?
Citera
2020-07-19, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att ständigt ljuga om att folkhälsomyndigheten är emot maskbärare är ohederligt. Det går utmärkt att följa den svenska strategin och dessutom bära mask 24/7. Huvudsaken man vet hur man hanterar masken, och det får man väl räkna med att de gör när de väljer att använda den.

Jag vet fan inte varför ni så gärna vill få folk att tro att det inte går. Känns det för jobbigt för er att smittan avtar?

Men herregud, jag har ju POSTAT CITAT från kredibla medier.

Vad mer behöver du?
Citera
2020-07-19, 08:15
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag hoppas vi slipper samma repriser som spanska sjukan som kom tillbaka med totalt 3 omgångar där gång nr 2 blev kraftigt ökad dödlighet.

.

Men om den inte eskalerar och bara tar några 100.000 extra per år.

Det är väl okej?
Citera
2020-07-19, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Jag misstänker att väldigt många i det här landet har väldigt lite kunskap om viruset. De orkar inte ta till sig information. De förmår inte ta till sig information eller de vill helt enkelt inte ta till sig någon information.

När jag brukar nämna att jag anser att FHM har skött sig katastrofalt dåligt och att Tegnell borde ha avgått för flera månader sedan, så brukar jag få motfrågan: är du SD?

När jag påpekar att Sverige kommer att passera Italien snart i antal döda per capita som det fjärde mest drabbade landet i Europa, så vill man inte gärna tro mig.

När jag dessutom för fram att Sverige är det hårdast drabbade landet i Europa vad gäller antalet smittade per capita, så blir jag anklagad för att sprida konspirationsteorier
Ja en del tror ju det är en bakterieinfektion
Citera
2020-07-19, 08:20
Medlem
Citat:
Där har du ju fel.

Det var på många äldreboenden så att om testet kom tillbaka positivt så ordinerade läkaren via telefon bara morfin utan att ha träffat patienten.

De anhöriga som hade lite fight i sig krävde dropp och inget morfin och syrgas och deras äldre lever idag.

De som gjorde som dom blev tillsagda får en ensam jul i år.

Och detta har du belägg för??
Förekommer så mkt myter om vad som gjort o inte gjorts i detta fall....
Citera
2020-07-19, 08:22
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
DN är gratis för alla hela juli ut.

https://www.dn.se/nyheter/darfor-fortsatter-vi-att-lasa-upp-sajten-gratis/

Men man måste ändå registrera sig, med sitt riktiga namn och adress. Och då kommer det plötsligt en räkning på posten, för att man har glömt att avbeställa. Eller så är det jättekrångligt att avbeställa, och så går man över tiden och måste betala. Brukar funka så när det är "gratis". Annars skulle dom ju bara kunna låta bli att låsa artiklarna.
Citera
2020-07-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Hur hade du tänkt att fixa social distans på en fullsatt buss eller i trängseln på tunnelbanan utan munskydd på alla?

Nu vet jag inte hur det funkar i Sthlm men på vissa orter har man infört halv buss = full buss dvs chauffören har rätt neka fler passagerare åka med
Citera
2020-07-19, 08:23
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Barn är smittspridare de med. En nu stor studie i Sydkorea visar att barn är smittspridare även om yngre kanske inte sprider lika mycket som vuxna. Lite äldre barn är dock på samma nivå som vuxna:

Older Children Spread the Coronavirus Just as Much as Adults, Large Study Finds
The study of nearly 65,000 people in South Korea suggests that school reopenings will trigger more outbreaks.

A large new study from South Korea offers an answer: Children younger than 10 transmit to others much less often than adults do, but the risk is not zero. And those between the ages of 10 and 19 can spread the virus at least as well as adults do.
/.../
Children under 10 were roughly half as likely as adults to spread the virus to others, consistent with other studies. That may be because children generally exhale less air — and therefore less virus-laden air — or because they exhale that air closer to the ground, making it less likely that adults would breathe it in.

Even so, the number of new infections seeded by children may rise when schools reopen, the study authors cautioned. “Young children may show higher attack rates when the school closure ends, contributing to community transmission of Covid-19,” they wrote. Other studies have also suggested that the large number of contacts for schoolchildren, who interact with dozens of others for a good part of the day, may cancel out their smaller risk of infecting others.
/.../
The study is more worrisome for children in middle and high school. This group was even more likely to infect others than adults were, the study found. But some experts said that finding may be a fluke or may stem from the children’s behaviors.

These older children are frequently as big as adults, and yet may have some of the same unhygienic habits as young children do. They may also have been more likely than the younger children to socialize with their peers within the high-rise complexes in South Korea.

“We can speculate all day about this, but we just don’t know,” Dr. Osterholm said. “The bottom line message is: There’s going to be transmission.
https://www.nytimes.com/2020/07/18/health/coronavirus-children-schools.html?referringSource=articleShare

Studien finns publicerad på CDC sida här:

Contact Tracing during Coronavirus Disease Outbreak, South Korea, 2020

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/10/20-1315_article

Japp. Det var rena vanvettet att ha skolorna öppna i Sverige.
Citera
2020-07-19, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså, vad får man för skit av FHM om man bär munskydd då?

Låter jobbigt, jag som precis tänkte börja.

SLUTA LJUGA!
När tillräckligt många börjar gapa efter godkända munskydd, och de inte finns några..kommer de nog förbjuda dessa tror jag.
Citera
2020-07-19, 08:25
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ja lösgodis och buffeer kommer nog göras om i grunden för där torde shoppandet gå mot noll.

En person som plockar åt dig i en påse och du väntar en bit bort blir det nog, Arbetsförmedlingens nya jobb, "lösgodisplockare" eller "buffetvärd"

Så var det när jag var barn. Man pekade och sa hur många man ville ha av varje sort, och kiosktanten plockade med en tång! Hon var en viktig person i ens liv under några år. Ibland fick man en extra godisbit eller två på köpet!

Jag har alltid tyckt att det är äckligt med livsmedel som får folk får ta själva (inte bara lösgodisplocket, utan även t.ex. salladsbarer och bufféer). Det borde inte vara tillåtet i något sammanhang.
Citera
2020-07-19, 08:27
Avslutad
Citat:
Men herregud, jag har ju POSTAT CITAT från kredibla medier.

Vad mer behöver du?
Nä, du har postat citat som att det finns svagt underlag för att munskydd förhindrar spridande utanför vården.

Du ska posta något som stöder att Löfven kommer att få skit av FHM för att han bär munskydd och att de anser att det vore bättre att han inte hade munskydd? Varför skulle vår statsminister enligt FHM inte få ha munskydd? Finns det annat han enligt FHM inte skulle få ha?

Riktlinjerna från FHM är Stanna hemma om du är sjuk, håll avstånd, tvätta händerna och pilla inte i ansiktet. Så vad har Löfven gjort som han skulle få skit för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in