2020-07-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jaha...och dom som är kulturarbetare då, ska dom jobba inom hemtjänsten och i kassan på ICA allihop eller? Kultur behövs speciellt i dåliga tider, det är jätteviktigt med kultur, även om du inte fattar vitsen med det! Ta barnteater, sjukhusclowner t.ex, jätteviktiga! Sport och nöjesfält är också viktiga! m.m.m.m! Folk behöver underhållning även när det är pandemier!

Nu är det ju dock så att de flesta människor här i världen ägnar sig åt någon form av kultur. När de gamla kulturpersonerna tappar följare så lämnar det bara utrymme för nya talanger - sådana som folk faktiskt är villiga att betala för. Elitens tro på att kultur som mänskligt och samhälleligt fenomen står och faller med eliten är ännu ett exempel på hur avskärmade eliten är från gemene svensk.
Citera
2020-07-18, 17:49
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Gardell pratar väl om hela kulturbranschen, inte bara om honom. Alla passar inte att omskola sig till städare.
Ja det är möjligt men är dem inte beredd att göra nåt skitjobb för att överleva då tycker jag dem är värda ingenting
Citera
2020-07-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Ska de betala på ICA med Jonas Gardells tankar?

Gardell är väl ingen skattesmitare vad jag vet? Att betala skatt är väl det man kan förvänta sig av enskilda människor, inte att dom ska dra hela lasset själva för andra!
Citera
2020-07-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nu är det ju dock så att de flesta människor här i världen ägnar sig åt någon form av kultur. När de gamla kulturpersonerna tappar följare så lämnar det bara utrymme för nya talanger - sådana som folk faktiskt är villiga att betala för. Elitens tro på att kultur som mänskligt och samhälleligt fenomen står och faller med eliten är ännu ett exempel på hur avskärmade eliten är från gemene svensk.

Fattiga blir hänvisade till endast gratis underhållning..typ bönemöten och annat, som det var förr....
Citera
2020-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Ja det är möjligt men är dem inte beredd att göra nåt skitjobb för att överleva då tycker jag dem är värda ingenting

"Skitjobb""?? Städare har banne mig för låg lön för det mycket viktiga arbete dom utför!!! Och är du så jävla dum att du tror att vem som helst passar till det yrket, då är du riktigt korkad!! Det krävs folk med noggrannhet, skicklighet för rengöring, och styrka! Inte vem som helst som klarar av det minsann!! Än en gång! Folk ska ha jobb dom passar för!! Kultur behövs, även för fattiga!!!!, och till det behövs kulturarbetare!!
Citera
2020-07-18, 18:22
Moderator
Psilosophers avatar
Gardell efterfrågar besked från myndigheter och konsekvens gällande vilka typer av folksamlingar som tillåts. Taffligt skrivet och kryddat med lite tycka-synd-om, men det är ju hans grej. För en gångs skull är det inte sig själv han tycker synd om dock.
Citera
2020-07-18, 18:22
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
"Skitjobb""?? Städare har banne mig för låg lön för det mycket viktiga arbete dom utför!!! Och är du så jävla dum att du tror att vem som helst passar till det yrket, då är du riktigt korkad!! Det krävs folk med noggrannhet, skicklighet för rengöring, och styrka! Inte vem som helst som klarar av det minsann!! Än en gång! Folk ska ha jobb dom passar för!! Kultur behövs, även för fattiga!!!!, och till det behövs kulturarbetare!!
Missförstå mig inte jag tycker det är ett skitjobb att jobba på kontor också
Men vi ska inte överdriva hur mycket kompetens som behövs för att städa.
Och det är inte speciellt viktigt.

Hände på mitt jobb att dem som skulle städa inte dök upp på rätt dag. Verksamheten fortsatte ändå precis som vanligt 😂

Jag har mycket mer respekt för en städare än en fucking kulturarbetare som ska ta mina skattepengar för att göra ingenting på dagarna.

Men det har du säkert redan förstått 😀
Citera
2020-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Missförstå mig inte jag tycker det är ett skitjobb att jobba på kontor också
Men vi ska inte överdriva hur mycket kompetens som behövs för att städa.
Och det är inte speciellt viktigt.

Hände på mitt jobb att dem som skulle städa inte dök upp på rätt dag. Verksamheten fortsatte ändå precis som vanligt 😂

Jag har mycket mer respekt för en städare än en fucking kulturarbetare som ska ta mina skattepengar för att göra ingenting på dagarna.

Men det har du säkert redan förstått 😀

Tråkigt dom inte dök upp! 🥺 Fast hade det upprepats att dom inte dök upp, så skulle det nog bli problem på riktigt!...Men inte kul heller när dom verkligen dyker upp, och fuskstädar, för att jobbet är för tungt, eller för att dom är helt ointresserade av rengöring, men att det var det enda jobbet dom kunde få..suck!

Bra du har respekt för städare, även om du inte har det för kulturarbetare, men alla passar ju som sagt inte till det..eller i kassan på ICA! Även om dom klarar av att utföra det på ett sätt, så är det på ett annat sätt skicklighet för dessa yrken som krävs också!
Senast redigerad av Havskung 2020-07-18 kl. 18:45.
Citera
2020-07-18, 18:45
Medlem
Citat:
Gardell är väl ingen skattesmitare vad jag vet? Att betala skatt är väl det man kan förvänta sig av enskilda människor, inte att dom ska dra hela lasset själva för andra!

Kräver inte att han ska dra hela lasset.
Citera
2020-07-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Kräver inte att han ska dra hela lasset.

Ok!
Citera
2020-07-18, 18:53
Medlem
CyberIngmars avatar
Är det han som är mångmiljonär och skatteplanerar. Önskar höjda skatter för pöbeln (vi). Jämställdhet gå till arbetsförmedlingen som alla andra. De som är värda något är städare, vårdpersonal, chaufförer som levererar varor till matbutiker, butikspersonal och lärare för att ta några exempel. I kristider får kulturarbetare stå tillbaka.
Citera
2020-07-18, 19:11
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Kulturen är redan alldeles för gynnad, de får bidrag och riktiga företag får lån till hög ränta.

Jonas kan väl sälja sex som han gjorde när han var ung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in