2020-07-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg forstår hva du mener, jeg tror jeg omtrent hadde forgått om jeg fikk noe som helst fokus på meg, men så jeg er jeg en utpreget introvert, og samme hva jeg gjør og hvor uskyldig det er, så har jeg ikke lyst til å fortelle om det.

Men om det var slik at jeg var mistenkt for mord så hadde jeg gladelig opplyst om mine eventuelle andre synder og latt etterforskerne undersøke og grave i hva de ville, og ingenting de eventuelt hadde oppdaget ville overgått mord.

Edit: (Med mindre jeg faktisk hadde begått mord)
TH viser alle tegn på å være skyldig. Det er gode grunner til at fokuset er rettet mot han. Stusset tidlig over manglende direkte apell til kidnapper, betalingsvegring, kidnappers passivitet, leve som normalt uttalelse, presis timing selv med unormalt tidsmønster. «Overvåkning» av en slik grad at noen må ha observert unormal aktivitet. Fiskere med telelinse vet feks ikke hvilket bord telefonen skal ligge på. I THs verden er det logisk å dele et telefonbord. Hvis telefonen ligger på feil side har han alibi. Hvor vanlig er en slikt rigid ordning. Min og din tanken slår inn også ved samlivsbrudd. Her ligger utvilsomt nøkkel til motivet. Det er mine penger.
Citera
2020-07-18, 18:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Detta hittade jag i NRK,
ganska märkligt med tanke på datum!

Citat:
"Verdien på kravet er halvert
Monero er verdens 13. største kryptovaluta med en markedsverdi på 907 millioner dollar, men Monero-kursen har blitt halvert siden 31. oktober, fra 90 euro til 45 euro. 31. oktober var dagen Anne-Elisabeth Falkevik Hagen skal ha forsvunnet."

Originalkravet var jo i EUR, så da er vel ikke kravet i seg selv halvert.
Det er bare endringer i kursen til EUR som vil påvirke kravbeløpet.
Citera
2020-07-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Står "foto: privat" og det ser ut som om det kan være tatt fra 2. etasje i Sl*rav*ien 5.
Du har kanskje rett i det. Er det i nr 5 at T*re Sk*nsen bor?
Man ser speilbilde av en hånd med armbåndsur på det fotografiet i Nettavisen.

Det er veldig bra med naboer som følger med!
Citera
2020-07-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Står "foto: privat" og det ser ut som om det kan være tatt fra 2. etasje i Sl*rav*ien 5.

Sk*ns*n må det være. En granne som antaglig har sett og hørt mye. 31.10.18 foregikk nok derfor hendelsene på andre siden av huset.
Citera
2020-07-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Sk*ns*n må det være. En granne som antaglig har sett og hørt mye. 31.10.18 foregikk nok derfor hendelsene på andre siden av huset.
Han bor vel i Sl*raveien 7? Det kan se ut til at fotografen har stått i 2. etasje i nr 7.
Sl*raveien 5 er vel det huset der L*tvik (som var reist bort) bor?
Citera
2020-07-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76

Han har god oversikt ja og kan få med seg det meste av hva som foregår på fremsiden av huset.

Får håpe han bruker mobilkameraet neste gang det skulle skje noe, og ikke forlater vinduet for å hente en penn og notatblokk slik han gjorde i dette tilfellet.

Å knipse et bilde med mobilen går langt kjappere. Dessuten får man med seg flere detaljer på et bilde.
Dette gjelder generelt for alle som kommer i en vitnesituasjon - bruk mobilen!

Tenk om vitnene i Ås hadde knipset et kjapt bilde, eller de som reagerte på ukjente menn ved fiskebryggen. Eller om TH hadde sørget for å ta et par bilder av de som han stadig så lusket rundt boligen og arbeidsplassen før forsvinningen.

Men all ros til naboen som følger med og følger opp med politiet!
Senast redigerad av Jayce 2020-07-18 kl. 19:42.
Citera
2020-07-18, 19:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Han har god oversikt ja og kan få med seg det meste av hva som foregår på fremsiden av huset.

Får håpe han bruker mobilkameraet neste gang det skulle skje noe, og ikke forlater vinduet for å hente en penn og notatblokk slik han gjorde i dette tilfellet.

Å knipse et bilde med mobilen går langt kjappere. Dessuten får man med seg flere detaljer på et bilde.
Dette gjelder generelt for alle som kommer i en vitnesituasjon - bruk mobilen!

Tenk om vitnene i Ås hadde knipset et kjapt bilde, eller de som reagerte på ukjente menn ved fiskebryggen. Eller om TH hadde sørget for å ta et par bilder av de som han stadig så lusket rundt boligen og arbeidsplassen før forsvinningen.

Men all ros til naboen som følger med og følger opp med politiet!
Det er sikkert enklere for den yngre generasjonen å benytte mobilen til å dokumentere hva de ser. Noe eldre personer ikke tenker på dessverre

Men tenker at de som viste at naboen var bortreist var med på plottet
(forutsetter at det var denne naboen som tok bildet i dag)
Citera
2020-07-18, 20:04
Medlem
Nå er det bilde av politiaksjonen hvis noen vil se.

STANSET UREGISTRERT BIL SOM KJØRTE FRA TOM HAGENS EIENDOM

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f1314eadb318300189884be
Senast redigerad av Gassa 2020-07-18 kl. 20:06.
Citera
2020-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er sikkert enklere for den yngre generasjonen å benytte mobilen til å dokumentere hva de ser. Noe eldre personer ikke tenker på dessverre

Men tenker at de som viste at naboen var bortreist var med på plottet
(forutsetter at det var denne naboen som tok bildet i dag)
Den bortreiste naboen L*tvik som bor i S*oraveien 5: I en video her kan man se utsikten til S*oraveien 4 fra hans veranda:
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Bildet i Nettavisen ser ut til å være fotografert fra 2. etasje i S*oraveien 7:
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-etterlyste-bil-som-hadde-vaert-inne-pa-hagen-eiendommen/3423995876.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-18 kl. 20:09.
Citera
2020-07-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den bortreiste naboen L*tvik som bor i S*oraveien 5: I en video her kan man se utsikten til S*oraveien 4 fra hans veranda:
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Bildet i Nettavisen ser ut til å være fotografert fra 2. etasje i S*oraveien 7.

Men hva er poenget ? Om det er fra her eller der er da vel ett fett
Citera
2020-07-18, 20:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det i nr 5 at T*re Sk*nsen bor?

Nei, ikk Sk*nsen.

Dette er mannen:

Citera
2020-07-18, 20:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Mannen knyttes ikke til forsvinngen og er fra Ullensaker kommune. Nettavisen.no.

Det är väl inte riktigt möjligt att konkludera redan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in