Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Ja, du får ursäkta mina något ironiska inlägg.
Poängen är man inte kan placera en WT på GM bara för att man anser att han styrs till mordplatsen via kommunikation. Det är rena påhitt.
Vapnet har bevisligen setts av vittnen, det har inte WTn.
Då kan man inte hitta på en bara för att det ska passa in i ens scenario.
Eftersom ingen har sett en WT på GM bör man istället fråga hur han kom till platsen utan en.
Ingen fara.
Absolut, man kan inte hitta på något för att få.ihop ett favoritscenario.
Som du vet har vi alla, precis som PU, i åravis grubblat över detta mord och denna mordkväll.
För egen del har jag alltid försökt tänka så okomplicerat som möjligt.
Jag vet att PU alltsedan Ölvebro tillträdde tolkat förloppet som att ingen i förväg visste om biobesöket och att slumpscenariot är det enda rimliga.
Så kan det absolut vara.
Det jag upplever vara ett stort misstag är att så länge låsa sig vid den tanken. Den ger inga resultat.
För mig är det självklart att man då börjar om i tanken och ser om andra lösningar är tänkbara.
Och det är ju så att det finns andra varianter som åtminstone jag finner trovärdiga.
Ungefär så här med reservation för att en del saker kan vara orealistiska/fel:
1) Palme ska mördas bestämmer en grupp. Vi.struntar i motivet.
2) Man börjar kartlägga och övervaka. Troligen även avlyssna telefonen i bostaden..Behöver inte vara svårare än teleskåpet i GS.
3) Grand är känt.
4) GS bedöms vara fel. Kan avspärras och låsa in.GM. Även Rosenbad och riksdagshuset är fel. För mkt folk, inga bra flyktvägar eller nåt.
5) Beslut: Vi gör det nånstans vid Grand när och där det är möjligt. GM måste undkomma annars åker vi dit allihop. Inte bra. Bra flyktväg högst väsentlig.
6) Om det inte är möjligt denna kväll.gör vi det en annan gång. Ingen brådska.
7).Att skjuta vid Grand är omöjligt. För mycket folk, ingen bra flyktväg eller nåt.
8).Promenaden är en gåva. Annars hade attentatet skett norr om Grand när OP gick.tillbaka till tunnelbanan.
9) Tunnelgatan har en bra flyktväg. Relativt folktomt. Vi väljer det. GM redo.nära Grand. Sista realistiska chansen. AF kyrkogata sämre flyktväg liksom Apelbergsgatan. Kungsgatan omöjligt.
10).GM chansar inte på Tunnelgatan utan ser ju hur de går..Väntar inte flera minuter. Kommer en kort stund innan. Eller samtidigt med OP. IM fattar fel. Ser AB vanka.
Min åsikt: Ingen proffsgrupp. WT- män visar sig. Allt är.lite valhänt och grovhugget. Men vapenvana och god lokalkännedom.
Naturligtvis inte hundratals WT-män. Folk har hittat på, sett knarkspanare, fattat fel etc
Men Ulla i GS var först och hon såg rätt. Först att rapportera. Även en annan kvinna ser troligen samma 2 män (glömt namnet). Polisen.har ingen.förklaring.
Ja du förstår. Att i 34 år avfärda typ ett sånt här förlopp är enligt mig fel..Så kan man inte jobba. Det är inte seriöst.
Även någon.spanare kring Grand som ser chansen är ett scenatio att utreda.
Ja.