Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Nej.
Att vara emot lockdown har inget med idioti att göra.
Hade Sverige haft samma strategi MEN testat massivt och en stark sjukvård och äldreomsorg hade jag tyckt vi haft bästa strategin.
Men nu testade vi inte alls bra och vår sjukvård och framförallt äldreomsorg har visat för stora brister.
Nu pratat jag mer om att de som försvarar Sverige strategi samt fortfarande hävdar att vi gjort rätt. Det här med Lockdown eller inte har ju varit en långkörare.
Sverige hade tjänat på en Lockdown. Men den hade inte funkat med Sveriges fjolliga regler för Svenskarna i allmänhet har ju skitit i allt vad regler gäller. Bara kolla på stränderna nu.
Jag håller med dig om testat massivt hade varit en bra strategi. Men vi misslyckades med allt annat. Vi har misslyckat totalt gällande sjukvård och allt annat. Munskydd krav som andra länder införde skrattade vi åt. Idag skrattar alla åt Sverige och det känns inget bra.
När det ser ut som det gör och vi har över 5600 döda och idag fredag inkom det 26 döda vilket våra grannländer inte har tillsammans på flera veckor. Det är en skandal som sagt.