2020-07-17, 19:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Ser ut som vi är på väg att uppnå den så mytomspunna flockimmuniteten här i Värmland.

Senaste 7 dagarna: 7 positiva provsvar av 1 659 prover

Det betyder att för varje person som testat positivt går det 236 personer som testat negativt, alltså under 0,5 %.

Hur går det för er borta i Stockholm, är ni nere på så låga nivåer också?
Skrämmande siffror. 236 person har samma symptom som Corona men är inte drabbade av det. Vad är de drabbade av för okänd sjukdom?
Citera
2020-07-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det är extremt komiskt.
Folk har legat så sedan slutet av maj.
Har smittan ökat? Nej- tvärtom.
Har NÅGON blivit smittad på stranden? Nej.
Jag förstår mig inte på folk.

Källa på att INGEN blivit smittad på stranden?
Citera
2020-07-17, 19:16
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja jag förstår inte hur man orkar ha en sådan konspiratorisk och negativ syn på det här. Den här tråden är en skatt på det sättet, men man blir utmattad ibland.
Skönt att du mår bra!

Detsamma.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skrämmande siffror. 236 person har samma symptom som Corona men är inte drabbade av det. Vad är de drabbade av för okänd sjukdom?
Jag vet inte, kan man få halsont av herpes? Annars är det kanske helt vanliga sommarförkylningar som folk får.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dwt låter ju väldigt bra men jag hoppas det finns en beredskap för en andra våg under hösten?

Nu kommer inte jag fortsätta arbeta inom vården (sjuksköterska på ett äldreboende), men jag vet att de arbetar aktivt där för att förhindra smittan att komma in på boendet över, och detta över ett längre perspektiv. Hygienrutiner matas in i personalen och har gjort så under hela denna tid, skyddsutrustning används, besöksförbud (även om man börjar kunna träffas utomhus). Jag tror att äldreboenden framför allt har lärt sig hur man INTE ska göra. Det fanns en otroligt dålig beredskap innan, som nu har förbättrats oerhört.

Sedan tror jag att det tyvärr var oundvikligt för smittan att ta sig in, när den var som värst. Man hade behövt isolera personalen på boendet för att det skulle vara säkert, och vilken personal vill det med de låga lönerna och arbetsvillkoren?
Citera
2020-07-17, 19:27
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Källa på att INGEN blivit smittad på stranden?
Agnes Wold, som är läkare och professor i klinisk bakteriologi, ser ingen stor risk för virussmitta för yngre personer som träffas utomhus.

– Naturligtvis, har du en fest med nära kroppskontakt så kan det ju sprida smittan även utomhus, men ligger du på en strand så är det ganska ofarligt, säger Wold till Expressen.

Fler blir nog sjuka av mjukglassen.
Citera
2020-07-17, 19:28
Medlem
Citat:
Hjälper bara i EU-parlamentet och i andra länder. Inte i Sverige. Självaste Tegnell har ju påstått att det inte "passar in i den svenska strategin".
Pedro körde ju utan igår när dom hängde i Harpsund

https://www.instagram.com/p/CCqKzjPHfc0/?igshid=4472b0levhtq
Senast redigerad av Sir89 2020-07-17 kl. 19:33.
Citera
2020-07-17, 19:35
Medlem
Citat:
Hjälper bara i EU-parlamentet och i andra länder. Inte i Sverige. Självaste Tegnell har ju påstått att det inte "passar in i den svenska strategin".

Nix, det har han inte sagt din mytoman.

Du använder citattecken felaktigt för övrigt.
Citera
2020-07-17, 19:38
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Alltså den här avgrundsmörka synen på allting. Om vi ska vara sjuka i covid resten av våra liv tills vi alla dör av det, så kanske vi bara kan spränga jorden på en gång?

Har du bevis för att alla som haft covid en gång är fortsatt sjuka?? Jag har haft det - betyder det att jag är sjuk fast jag känner mig kärnfrisk?

Inte vet jag.

Jag säger bara att möjligheten finns.

Finns många sjukdomar som är asymptomatiska.
Tills man vaknar en morgon och upptäcker en knöl som inte fanns där dagen innan.

Eller som är det mest troliga i detta fall att man vaknar och halva ansiktet hänger för proppen i benet som du inte hade en aning om har vandrat upp till hjärnan.

Upp till 6% av covidpatienter på vanlig vårdavdelning utvecklar tromboser.
Upp till 60% på intensivvårdsavdelningarna.

Just sayin'
Senast redigerad av Testonio 2020-07-17 kl. 19:45.
Citera
2020-07-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Agnes Wold, som är läkare och professor i klinisk bakteriologi, ser ingen stor risk för virussmitta för yngre personer som träffas utomhus.

– Naturligtvis, har du en fest med nära kroppskontakt så kan det ju sprida smittan även utomhus, men ligger du på en strand så är det ganska ofarligt, säger Wold till Expressen.

Fler blir nog sjuka av mjukglassen.

Fortfarande ingen källa på att ingen har blivit smittad på stranden
Citera
2020-07-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är alltså med samma infektion du fick första gången. Du är immun mot nya.
Vad menar du med ny infektion? Du har herpes, punkt.

Det är som att en flintskallig person skulle vara immun mot att tappa håret, igen.
Citera
2020-07-17, 19:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
100 tals människor på litet område, sånt skapar mer smitta.
ICA är nog säkrare då där rör man sig snabbt igenom, här sitter man kanske i flera timmar på samma plats.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Problemet är ökad smittspridning. Angående att handla på Ica kontra ligga tätt på stranden tror jag du har fel. Du tillbringar väldigt liten tid bredvid någon annan människa när du handlar men du kan ligga relativt länge bredvid någon på stranden.
Jag tänker om man håller ett avstånd till andra på 1,5 meter till flera meter så är det väl inte värre än att gå på stan. Mindre avstånd = mindre bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in