2020-07-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Varför vill dessa "antirasister" så jävla gärna ta bort alla illustrationer av personer som inte är vita? Det om något låter väl rasistiskt.
Svenskar är fan dumma i huvudet.

Ja, och alla illustrationer av folk som är vita måste också tydligen bort eftersom det är diskriminerande att de icke-vita inte får vara med...
Citera
2020-07-17, 17:51
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Rödskinnen kan bli kränkta. Hur kommer det bli med nogger och 88? Konstig att glassen 88 få finnas kvar. 88 står för Heil Hilter.

Den senaste tiden har frågan om Frölunda Indians logga aktualiserats.
Nu kritiseras även Triumfglassen ”Sitting Bull” för användandet av stereotypa och kränkande bilder.
Nu kan glassen komma att tas bort, enligt företaget.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/glasstillverkaren-kan-komma-att-ta-bort-glassen

Den här kvinna bli kränkt av glassen :

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/triumfglassen-sitting-bull-kritiseras-det-ar-skamligt
Jag är mest nyfiken till hur den här storyn blev till. Var det SVT som letade upp första bästa indian eller var det indian kärringen som ringde SVT och berättade att hon var kränkt?

Eller har SVT Göteborg en indian lista efter Frölunda?
Citera
2020-07-17, 17:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Om det är dåligt att döpa en glass efter en ledare, så bör det väl vara minst lika hemskt att döpa en bil efter Abraham Lincoln?
Citera
2020-07-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hela debatten är ju fånig. Om folk blir upprörda på glassarna blev det inga kvar mer än glassbåtar men då gnälls det väl att man tänker på sjömannen Karl-Alfred som äter spenat när man äter den så då försvinner även den. Folk är alldeles för lättkränkta idag. Varför är det så?
En teori jag har är att det beror på att dom avslutade tvångsteriliserings programmet och nu har det avlats på sinnesslöa och idioter i 50år och därför är det som det är i dagens samhälle! Som sagt var bara en teori.
Citera
2020-07-17, 18:05
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Så löjligt, du kan ju få vilka siffror som helst då att kränka någon jävel om man har livlig fantasi.

// PoK
Citera
2020-07-17, 18:13
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Ja, vad är problemet med dessa rasistiska glasstillverkare? De verkar ha en djupt rotad nazistisk ideologi i sina marknadsavdelningar.

Även lakritspuck finns väl kvar? Sjukt rasistiskt.

Själv känner jag mig djupt kränkt av Magnum. Bara för att man har en stor penis ska man behöva bli jämförd med en glass? Som bara är till för kvinnors njutning. Oerhört objektifierande. Ta bort Magnum omedelbart!

Och jag lider verkligen med dem med mikropenis. Hur kan en glass med namnet Lill-Per få finnas? Oerhört kränkande!!
Citera
2020-07-17, 18:15
Medlem
Fruktansvärt att GB lanserar Cornetto Mermaid i år, när alla vet att Den Lilla Sjöjungfrun är en "racist fish". 🤨
Citera
2020-07-17, 18:18
Medlem
"Om man skriver om en synål så är det alltid någon enögd jävel som känner sig träffad..." (Fritiof Nilsson Piraten) - så även tidigare var det känt - men visst har det blivit värre på senare år.
Citera
2020-07-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Varför är det så?

För att folk tror att just känslan 'kränkt' inte ska finnas. Dvs, om jag känner mig kränkt så måste det som kränker mig bort. Det är min yttrandefrihet att berätta det. Även media har helt missuppfattat detta koncept.

När folk sedan utövar sin yttrandefrihet och kallar dessa idioter just idioter, då blir de ledsna.
Citera
2020-07-17, 18:22
Medlem
Kan de inte bara göra en Neger glass å en zigenarn och en gulingen, en vitingen tills vi har alla så kan man bara välja vilken man tycker är ”godast”?
Citera
2020-07-17, 18:26
Medlem
De kan döpa om den till NORRBAGGEN eller DANSKFAN.
Ingen kommer att bry sig nämnvärt.

Sverige är under stor "omdaning". Och västvärlden i sin helhet.
De vita blir allt färre, männen får nya förhållningsregler, matriarkat bildas i "jämställdhetens namn" och islam(!) kommer bli landets största religion inom xx år.

Fy fan vad jag är glad för att jag haft mina ungdomsår i en "annan tid". Hade inte bilarna varit skit hade närmast allt varit perfekt.
Citera
2020-07-17, 18:28
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Triumfglass har haft "värre" namn på glass;
https://pbs.twimg.com/media/B0ke5CHIMAA8qEL.jpg

Förr kunde man få en JÄTTE-NEGER för 75 öre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in