Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Det är en sjuklig självupptagenhet men den mattas av med åren. Det kan ju vara bra att man inte bryr sig om andra på ett negativt sätt men här verkar det ju som många är intresserade av att vara anti den äldre delen av befolkningen.
Sedan undrar jag hur det står till men tänkandet när du anser att nedstängning, som jag inte förespråkar, är samhällsomstörtande? Kan det inte vara så att du är en sosse och du känner S-hegemonin hotad av kritik mot brister i systemet. Men varför ser du det som ett hot emot dig? Ett av mina barn är psykolog jag kan nog ordna in en gratis konsultation åt dig så din självinsikt ökar en aning.
Jag bryr mig inte ett jota om partipolitiken i den här frågan, så de spekulationerna kan du strunta i. En nedstängning där folk likt i UK, Italien, Spanien etc berövats friheten att vistas utanför sitt hem annat än i ytterst begränsad omfattning och ibland straffas hårt om de ändå gjort det, är en ganska allvarlig inskränkning av människors rörelsefrihet. Samma sak med försök av totalövervakning via app i mobilen eller av militär vaktade karantänhotell som i NZ. Alla kan förstå att (det uttalade) syftet är gott, men det är ett ganska hårt pris att betala för att helt strypa en smitta som de flesta klarar sig genom utan större besvär.
Jag tror ingen är anti äldre egentligen, men många tycks vara anti allt utom just de äldre, och då blir diskussionen därefter.
Så bra att ditt barn är psykolog. Jag klarar mig fint, men erbjud gärna gratiskonsultationen till någon annan i tråden. Jag har på känn att de finns som kan behöva den.