Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Båda ni är uppenbara HORUNGAR med agendor.
När 100 dog om dagen sket du fullständigt i och vi misslyckades hårdast i VÄRLDEN(ja i världen- Ita och Spa var ej förberedda- det var vi men tittade bara på- vi borde ha 600 döda högst inte 6000)
Och nu när pandemin är över så vägrar idioten du svarade inse det och tror väl på en magisk andravåg till hösten som dödar 100 000.
Ni behöver båda lära er att bara utgå från VERKLIGHETEN. Ni förstör jordklotet era rövhål.
Det är du som vägrar inse vad som kan hända, t om FHM varnar för att det kan komma en ny smittopp på sensommaren.
”Turistorterna bävar för ny våg av smitta
Varningen kommer från Folkhälsomyndigheten. Prognoserna som gjorts visar på olika scenarier, där den värsta innebär en stor topp av smittade på sensommaren som kan drabba turistmål som bland annat Öland hårt.
Det finns en oro för hur smittan kan spridas på turistorter, förklarar Thomas Lindén, avdelningschef på Socialstyrelsen.
-Vi vet ju att de vanligaste turistorterna inte är stora befolkningscentra i vanliga fall, så befolkningen ökar procentuellt väldigt mycket, till exempel på Gotland och på Öland.
Johan Rosenqvist, hälso- och sjukvårdsdirektör i regionen, förklarar att för deras del blir det problematiskt om en stor smittotopp skulle komma tidigt på sensommaren, innan personal har kommit tillbaka från semestrarna.
-Folkhälsomyndighetens prognos visar att en topp kan komma lite efter att personalen återvänt, men om det skulle bli tidigare så tvingas vi ringa in personal från semestrarna. Vi hoppas att det inte ska hända, säger Johan Rosenqvist.”
Naturligtvis hoppas jag att så inte sker, att du tror att jag inte gör det bevisar bara hur ignorant du är. Jag har aldrig trott på 100 000-tals döda, var får du det ifrån?
Jag är orolig inför hösten och att resandet har bidragit till ökad smittspridning och kommer att bidra till en större ökning av dödsfall i slutändan. Det anser jag att vara högst verklighetsförankrad. Inte tvärtom, som du som inte tänker längre än näsan räcker.