Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Så din källa på att FHM sa det var att nån annan sa det, några ungdomar på en uteservering? Det är din bästa källa? Flockimmunitet är ett urgammal begrepp, varför skulle inte välutbildade ungdomar ha hört talas om det? Du får det att låta som om den enda information svenskar har tillgång till kommer från FHM. Har du aldrig hört talas om andra informationskällor som tidningar, böcker, skvaller, föreläsningar, internet, TV, osv i all oändlighet?
Så jag tror det är du som är ignorant och ljuger för att bevara din krokiga, skeva världsbild som du börjat känna dig så hemma i att du inte vågar sticka näsan utanför dörren utan skygglappar matchande din uppsättning av munskydd, visir och regnrock - som naturligtvis används även soliga dagar - allt för att totalt kunna skärma av dig från den där hemska verkligheten därute.
Om du inte själv inser att det är du som är i minoritet här på FB, och i övriga samhället, med dina ytterst märkliga inlägg kan jag inte hjälpa dig. Du är för evigt ”lost”.
Naturligtvis tar jag inte vad nägra ungdomar säger för sanning, det vore ytterst befängt av mig. Det var endast ett exempel.
Om du tror att flertalet invånare tar del av all världens studier och nyhetsflöde är du betydligt dummare än vad jag trodde. De flesta gör inte det utan lyssnar till vad FHM säger och läser det som skrivs i svenska tidningar t ex blaskan Aftonbladet.
För övrigt använder jag varken visir eller regnrock, varför skulle jag? Jag har solglasögon vilket jag alltid haft så mina ögon är skyddade även utan visir. Även om jag inte haft för vana att gå med solglasögon är jag inte så orolig att jag hade tagit på mig visir, långt mindre en regnrock.
Jag gissar att du är en medelålders tant vars största idol är Stefan Löven och att du känner dig personligt påhoppad av att läsa kommentarer som skriver nedsättande om Sveriges regering? Detta gör att du försvarar Sveriges regering, med FHM i spetsen, in absurdum.