2020-07-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Är du säker på att det är det de försöker med?
Ja, vad för annan anledningen kan dom ha? Dom sa ju i början att dom ville köra flockimmunitet så sa också UK men dom ändra på sig. Förutom Sverige. Inget visar att dom vill ändra sin strategi. Inga lockdowns, inga restriktioner, inga rekommendationer om munskydd osv.
Citera
2020-07-16, 14:23
Medlem
Sveriges televisionreportrar frågar direktören om hur de ser på floridas siffror. Kanske dags att fråga hur han ser på Trump också?

Glöm smittsituationen i Sverige hur smittspårningen ser ut i landet vilka åtgärder som ska göras för att få ner smittan. Usa och trump är alltid viktigast
Citera
2020-07-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De verkar ha dött idag istället:

+21 döda.

Man räknar snutt och jag trodde alla visste nu att onsdag och torsdag har högst siffror.
Lördag och söndag inga döda alls.
Men onsdag och torsdag är ju vad som passar ditt narrativ.
Citera
2020-07-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är galet. Har alla gått på semester kan man undra.

Vi fortsätter att vara bland de sämsta i Europa. Alla borde inse att det inte går att nå flockimmunitet genom nedsmittning i den här sjukdomen. Alltför få får tillräckligt med antikroppar och de är inte tillräckligt varaktiga. Bara hoppas det lyckas bättre med vaccin annars är vi rökta. Enda chansen då är storskalig lockdown och stora försiktighetsåtgärder. Fy fan.
Ja, men frågan är väl lite om det inte är för sent med lockdown och hur kommer svenska folket att ta det? Regeringen har ju hållt på och ljuga till folket länge nu. Jag är inte förvånad om det är över 10k döda i höst. Och nordiska länder har fortfarande få döda.
Citera
2020-07-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, vad för annan anledningen kan dom ha? Dom sa ju i början att dom ville köra flockimmunitet så sa också UK men dom ändra på sig. Förutom Sverige. Inget visar att dom vill ändra sin strategi. Inga lockdowns, inga restriktioner, inga rekommendationer om munskydd osv.
OK. Jag tänkte mer att du hade något som styrkte dina misstankar?
Citera
2020-07-16, 14:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det ser gynnsamt ut säger dom.
Med flest döda idag i hela Europa.
Delad första plats med rumänien.
Snacka om att förminska och prata runt.

Jag har inget förtroende alls. De känns mer som dåliga propagandister än den expertmyndighet de borde vara. Varför går FHM emot både WHO, experter och andra länder? Vad är man så himla rädd för.
Citera
2020-07-16, 14:26
Medlem
arbetets avatar
Det var som f*n! Johan Carlson sa just att man inte kan dra några slutsatser från t-cellsimmunitet.

Snart har vi munskyddsregler i det offentliga också.
Citera
2020-07-16, 14:26
Medlem
Någon påstod att i Finland har ingen dött i corona på en hel vecka. Hur ser det ut nu, är det någon som vet? Norge låg ju bättre till en Finland totalt, det kunde jag se på worldometer.

Men uppdateringen på worldometer är jag inte nöjd med. Det tar alldeles för lång tid.
Citera
2020-07-16, 14:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, men frågan är väl lite om det inte är för sent med lockdown och hur kommer svenska folket att ta det? Regeringen har ju hållt på och ljuga till folket länge nu. Jag är inte förvånad om det är över 10k döda i höst. Och nordiska länder har fortfarande få döda.

Det är väl egentligen aldrig för sent med lockdown. Dessvärre är det en åtgärd man närmast tar till i desperation när det spårat ur totalt, samtidigt som det är ultraeffektivt i tidigt skede utan så mycket smitta. Nya Zeeland körde ju lockdown tidigt och är ett av de länder som klarat sig bäst i världen.
Citera
2020-07-16, 14:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Någon gång går det väl upp också får vi hoppas så även ni munskyddsfantaster får prova på att ha rätt. Visserligen hände det inte efter att uteserveringarna öppnade, inte efter studenten, inte i värmeböljan, inte efter midsommar, inte efter att reserestriktionerna släpptes. Men nästa bud verkar vara till hösten och då vore det väl själva fan om ni inte skulle få ert efterlängtade mayhem.
Skolorna har sommarlov nu.
Citera
2020-07-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är väl egentligen aldrig för sent med lockdown. Dessvärre är det en åtgärd man närmast tar till i desperation när det spårat ur totalt, samtidigt som det är ultraeffektivt i tidigt skede utan så mycket smitta. Nya Zeeland körde ju lockdown tidigt och är ett av de länder som klarat sig bäst i världen.

Lockdown nu vore fullständig galenskap.
Lika galet som att man gav fan i att testa ordentligt initialt.
Inga fler stora misstag som lockdown nu.
Citera
2020-07-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Som många av oss här har varnat för

https://www.hbl.fi/artikel/aldre-har-gatt-miste-om-tillracklig-covidvard/
Ja, det är förjävligt att man offrat äldre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in