2020-07-16, 14:12
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De verkar ha dött idag istället:

+21 döda.

Idag? Vi är flera månader in i pandemin och du har fortfarande inte förstått hur dödstalen rapporteras?
Citera
2020-07-16, 14:12
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Varifrån får platz.se sin data?

tror att det är som så att en del dödsfall (5-7 st) blivit borttagna av regioner p g a 30 dagars gränsen, dessa fall har också tagits bort på FHM och c19.se men jag tror inte att de i retrospekt tagits bort på platz.se, därav en skillnad som vuxit sig lite större allt eftersom.
Citera
2020-07-16, 14:13
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Gapet mellan FHM:s officiella siffror och vad platz.se ökade i går ännu mer. Det blev en skillnad på 46 avlidna. Jag tror inte att man redovisar mer än 12 avlidna idag, jag börjar bli mycket misstänksam över hela hanteringen av statistik. Men det finns inget jag kan göra mer än sitta här och verka gnällig?
Fast idag har FoHM gjort en halv kraftansträngning och kommit nästan halvt i kapp de andra sidorna. Varför inte bara ta sig i fatt och bli klara med det, kanske de vill sprida ut det lite? Deras rapportering har ju alltid varit under all kritik och nu är det sommar så det är klart att det är ännu sämre nu. Jag tror inte de kommer att skärpa sig om inte regeringen ryter till.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Över 20 nya döda idag igen! Det är helt sjukt! Vad gör regeringen? Har de tagit sommarlov? Sverige har en busslast nya offer varje dag samtidigt som våra grannländer knappt har några alls.

Hade inte Norge erbjudit sig att hjälpa till? Vad har regeringen för strategi och plan för att komma ur situationen? Storbritannien och Frankrike inför nu krav på obligatoriska munskydd. Är det verkligen klokt att öppna skolor och gymnasier nu i höst när vi fortfarande har så mycket samhällsspridning? Höstterminen börjar om 4 veckor. Börjar bli bråttom att få besked. Hur ska vi få ned smittan????!!!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Va ju tillbaka till midsommar.
Ah, den berömda "eftersläpningen"!

Sedan i mars någon gång, eller?
Citera
2020-07-16, 14:14
Medlem
Citat:

Vet inte när du firar midsommar.
Citera
2020-07-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag sitter och väntar på den dagen du faktiskt har något konkret att bidra med. Du kan, jag vet det. Nu har du funderat på den där diskrepansen i 3 månader, få höra vad du kommit fram till? Eller behöver du fundera och återkomma ikväll?

Jag ber att få återkomma i denna fråga. Jag skall helt enkelt skriva till administratören för platz.se och se vad jag får för svar. Men jag hinner nog inte idag. Jag måste ut och klippa en häck innan den växer mig över huvudet.
Citera
2020-07-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Över 20 nya döda idag igen! Det är helt sjukt! Vad gör regeringen? Har de tagit sommarlov? Sverige har en busslast nya offer varje dag samtidigt som våra grannländer knappt har några alls.

Hade inte Norge erbjudit sig att hjälpa till? Vad har regeringen för strategi och plan för att komma ur situationen? Storbritannien och Frankrike inför nu krav på obligatoriska munskydd. Är det verkligen klokt att öppna skolor och gymnasier nu i höst när vi fortfarande har så mycket samhällsspridning? Höstterminen börjar om 4 veckor. Börjar bli bråttom att få besked. Hur ska vi få ned smittan????!!!
Fhm försöker påstå att munskydd ökar smittspridningen. Dom försöker fortfarande på flockimmunitet trots att folks antikroppar försvinner efter några månader
Citera
2020-07-16, 14:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Det kan man undra. De kan inte skylla på "eftersläpning" i tid och evighet.
Citera
2020-07-16, 14:17
Medlem
Danmark
+0 döda
+32 fall

Norge
+1 död
+1? fall
Citera
Avslutad
"Körning mot register" <=> "Sverige är digitalt underutvecklat"

Det ska inte behövas några "körningar". Siffrorna ska va tillgängliga samma sekund som de lagras in i systemET.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-16 kl. 14:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Utspridda på 13 dagar tydligen enligt Carlsson.

OK men platz.se låg 46 avlidna högre redan igår. Ja det är klart att man har eftersläpningar som rapporteras. Men 21 är ändå en hög siffra nu när vi skall vara nere på 14 avlidna per dag eller kanske ännu lägre. Det byggs väl upp eftersläpningar hela tiden. Det viktigaste blir att inlagda på sjukhus minskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in