Citat:
Ursprungligen postat av
Chantre
Många hävdar även att de blev sjuka av viruset redan förra året. Läste det i någon suspekt FB grupp. Flertalet i de där grupperna har aldrig testat sig för ev antikroppar. Tycker om man nu har varit sjuk i femtioelva dagar så kunde man kanske kosta på sig några hundralappar för att få reda på fakta.
Tror även forskningen skulle försöka finna ett samband med fibromyalgi, många av de problem av Corona har även den åkomman sedan tidigare.
Idag såg jag en intervju där en från Socialstyrelsen (minns ej namnet) ska påbörja en utredning av alla dessa tusentals som nu varit sjukskrivna i 2-3 månader. Många i gruppen långtidssjukskrivna sedan i mars har tagit antikroppstest, men det är negativt. Test för corona har få av dem fått ta pga Sveriges strategi. Så nu har vi en stor grupp människor som saknar diagnos. Masstestning redan från början hade varit bra.
Jag känner två i denna grupp. En tidigare sjukskriven för utbrändhet, den andra, en helt frisk och hälsosam person som inte var det minsta rädd för corona. Jag var orolig för hennes skull i februari, eftersom hon arbetar inom vården, men hon trodde att det skulle bli som en förkylning i fall hon fick corona. Nu har hon varit sjukskriven i 12 veckor och får fortfarande feber till och från och många andra symptom som andnöd tex. Ingen läkare har ens velat undersöka henne, eller ens lyssna på lungorna.
Den här gruppen kan bli kostsam för Sverige.