2020-06-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
2018-12-15:

Jag skulle inte tro detta, möjligen att internen får lite fler "förmåner" i fängelset. Det är annars väldigt smalt med förmåner. Det är inte precis svenska anstalter med eget rum osv..
Egentligen en störtdum fråga, vad skulle straffreduceringen bli då, ifrån tre livstidsstraff för varje åtalad till bara två ?
Glöm det - Spanien är ett helt annat land med en helt annan rättstradition.
Skulle snarare vilja säga att Sverige är verkligen helt unikt med sitt förslappade rättssystem, och helt otillräckliga straff...
Rena skämtet utomlands..

2018-12-15:

Med tanke på det stora antalet gripna (57 stycken under samma dygn) i den här härvan så kan man förvänta sig att det dröjer bra länge innan rättegången blir av.
Åklagarna har troligen massor av material.
Och naturligtvis så kommer någon spansk journalist att skriva en bok eller något liknande om dessa, fast det blir nog svårt att känna igen de här lirarna, ändå i texten.

Det är dock intressant med det här. Visst har man haft knarkbrottslighet i södra Spanien en hel del, men de som har varit de aktiva GMs har antingen härstammat ifrån Sydamerika, då förstås framförallt tex Chile och Colombia. Men också ifrån Europa, tex Holland, Tyskland och Belgien.
men de också varit betydligt äldre än typ i 20-årsåldern.
Det finns bara några enstaka etniska spanjorer som hållit på med grov narkotikabrottslighet.
Det är helt enkelt inte lockande för etniska spanjorer att hålla på med sådan kriminalitet.
Den kriminalitet som har lockat etniska spanjorer är i stället de sk lägenhetsköpsbluffarna. Tex andelslägenheter mm,, Men även sådant bedrägeri kunde ge långa straff typ 8-15 år.
De hann dock inte göra så många sådana brott innan de åkte fast.
Men generellt för dessa äldre grova knarkbrottslingar är att de hållit en mycket låg profil, utan att skapa stora rubriker.
Liken, om de har haft ihjäl någon, har dumpats i havet bara rakt upp och ner.
Och inte lämnats kvar i land.

Haha, det är ju för komiskt, typiskt kaozblatte-beteende ?? :evilgrin: :evilgrin:
I anvsiningarna för A-Kassa så står det att man ska intyga på heder och samvete att man "står till förfogande för arbetsmarknaden" eller hur.
"står till arbetsmarknadens förfogande" ifrån ett spanskt fängelse med väntande livstidsdomar, haha. Det är ju så IQ-befriat, så det kan bli, Imorgon kommer dock # vistårinteut att tjuta:
-- De är ju baaara baaarn, med Elin och andra IQ-befriade feministerna ?
Därmed begår hen ett brott där också, genom att ens söka.
Osant intygande och bidragsfusk är det frågan om...
Även om den inte beviljas så är det ett brott, att ens lämna in ansökan...

OBS: Sydkusten lade i förrgår ut en artikel efter att jag hade skrivit till dem om Los Seucos och om en uppdatering vore intressant att få. Den är kort men välskriven och tar upp de väsentligaste delarna i dåden. Såklart att det finns mycket större material i bakgrunden hos åklagarna, här finns den sammanfattande artikeln:
https://www.sydkusten.es/sk/168/a/29240/organiserade-brottsligheten-raare-an-nagonsin/
Och här nedan är en artikel om att man lättar på restriktionerna om att låta journalister besöka fängelser.
Men om jag har saken klar för mig så är det knappast några högriskfångar man kommer att låtas intervjuas. Det blir nog en ytterst blygsam intervjuverksamhet skulle jag tro

https://www.sydkusten.es/sk/11/a/29195/media-slapps-in-i-fangelserna/

(Under flera tiotals år så var det knappt känt på vilka fängelser som högriskfångar hölls)
(Ja för att förstås hindra fritagningar så hölls deras adresser hemliga)

Spanien har mig veterligen inte livstidsstraff. Längsta man kan sitta i Spanien är 40 år om jag läst rätt.
Citera
2020-07-01, 15:20
Medlem
Säga vad man vill om Amir Mekky men dum är han inte. Vad han gjort i den åldern är det inte många som gjort. Jag glorifierar han inte men kriminella kommer alltid finnas. AM va driven och hade ett mål, synd han inte valde den mer legala banan. Spelar man i den branschen får man täkna med att dö. Dom Mekky knäppt spela på hans spelhalva och han va smartare och starkare.
Citera
2020-07-09, 16:56
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Du menar tortyrmord Simon Melin i Spanien? Rykten säger DP genomförde rån på simons encro tillsammans med Carl Rizk. Kan du bekräfta Mekky och hans grabbar är inblandade?

Då Encro verkar spelat en stor roll i detta mord så undrar jag om det skulle gå att få ut gammal inforation ur en Encro-lur eller var det bara meddelanden i realtid som gick att läsa för polisen?

Kan Encro-kodknäckandet påverka detta fall "retroaktivt"?

Något tekniskt geni i tråden som kan reda ut detta?
Citera
2020-07-09, 17:00
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Säga vad man vill om Amir Mekky men dum är han inte. Vad han gjort i den åldern är det inte många som gjort. Jag glorifierar han inte men kriminella kommer alltid finnas. AM va driven och hade ett mål, synd han inte valde den mer legala banan. Spelar man i den branschen får man täkna med att dö. Dom Mekky knäppt spela på hans spelhalva och han va smartare och starkare.

Det är ju också beundransvärt att köpa beställningsmord på en massa drogpundare. Jag tycker nog inte heller han är värd annat än ett extremt långt straff.

Cellen som blir hans hem framöver är i alla fall renare än råtthålet han blev gripen i.
Citera
2020-07-14, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Spanien har mig veterligen inte livstidsstraff. Längsta man kan sitta i Spanien är 40 år om jag läst rätt.

Bullshitt - BS - Och den ena av Madrid-terroristerna blev dömda till 50 000 år (1250 x 40 år) i fängelse
https://en.wikipedia.org/wiki/2004_Madrid_train_bombings_suspects
Det är (bara) en lek med siffror för att anknyta till EUs normer för fängelsestraff, dvs ett maxstraff på 40 år för ett brott.

Nja, låt oss säga att Amir Mekky blir dömd till 3 x 40 år = 120 år så kommer hen ut när hen är typ 144 år gammal om hen lever då.
Gissar dock att hen inte blir så långvarig på kåken, det finns nog ett antal slantar i belöning för hans förtida frånfälle och hädangång...

Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Då Encro verkar spelat en stor roll i detta mord så undrar jag om det skulle gå att få ut gammal inforation ur en Encro-lur eller var det bara meddelanden i realtid som gick att läsa för polisen?

Kan Encro-kodknäckandet påverka detta fall "retroaktivt"?

Något tekniskt geni i tråden som kan reda ut detta?

Japp, det är säkert så på det viset ja, Det har ju gått rykten under nu flera år om att tex tyska säkerhetstjänsten BND har lyckats knäcka en del vanliga krypteringsmetoder.
Och spanat på tex islamister.
Och även tex Blueberrys kryptering kan vara knäckt.
Svagheten med kryptering är ju att man vet att ett krypterat meddelande innehåller något värdefullt och då är det bara att plöja ner resurser i att knäcka innehållet.
Såklart att man troligen kommer att hålla detta hemligt. De kan dock inte läsa detta i realtid skulle jag tro, men kanske med något dygns fördröjning.

Men sådan spaning handlar inte bara om att knäcka kryptot utan framförallt om GPS positionering, vilken mast som tfnen varit uppkopplad mot. Och vilka tfner som haft kontakt med varandra, osv...
Det går ju inte att dölja tfnen som den är liksom...

Finns många sätt att spana på.

Troligen ligger ju tex Kina USA och Ryssland på massiva resurser att kunna knäcka det mesta.
Israel lyckades ju hämta hem i stort sett allt kärnvapenrelaterat material ifrån Iran.
Och detta troligen i samarbete med diverse olika länder.
Citera
2020-07-15, 06:26
Medlem
Citat:
Bullshitt - BS - Och den ena av Madrid-terroristerna blev dömda till 50 000 år (1250 x 40 år) i fängelse
Det är (bara) en lek med siffror för att anknyta till EUs normer för fängelsestraff, dvs ett maxstraff på 40 år för ett brott.

Nja, låt oss säga att Amir Mekky blir dömd till 3 x 40 år = 120 år så kommer hen ut när hen är typ 144 år gammal om hen lever då.
Gissar dock att hen inte blir så långvarig på kåken, det finns nog ett antal slantar i belöning för hans förtida frånfälle och hädangång...

Japp, det är säkert så på det viset ja, Det har ju gått rykten under nu flera år om att tex tyska säkerhetstjänsten BND har lyckats knäcka en del vanliga krypteringsmetoder.
Svagheten med kryptering är ju att man vet att ett krypterat meddelande innehåller något värdefullt och då är det bara att plöja ner resurser i att knäcka innehållet.
Såklart att man troligen kommer att hålla detta hemligt. De kan dock inte läsa detta i realtid skulle jag tro, men kanske med något dygns fördröjning.

Men sådan spaning handlar inte bara om att knäcka kryptot utan framförallt om GPS positionering, vilken mast som tfnen varit uppkopplad mot. Och vilka tfner som haft kontakt med varandra, osv...

Troligen ligger ju tex Kina USA och Ryssland på massiva resurser att kunna knäcka det mesta.
Israel lyckades ju hämta hem i stort sett allt kärnvapenrelaterat material ifrån Iran.
Du hittar ju bara på. Max 40 år oavsett om straffet är tusentals år.
https://slate.com/news-and-politics/2007/11/why-did-the-madrid-bombers-get-40000-year-sentences.html
Citera
2020-07-15, 12:24
Medlem
Citat:
https://slate.com/news-and-politics/2007/11/why-did-the-madrid-bombers-get-40000-year-sentences.html
Undrar hur man mår efter 40 år i fängelse i spanskr fängelse? Mekky är 23, 63 när han kommer ut. Hur mår man fysiskt, vilka sjukdomar drar man på sig? Han kommer ut gammal, till en helt förändrad värld. Hans liv är över.
Citera
2020-07-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Undrar hur man mår efter 40 år i fängelse i spanskr fängelse? Mekky är 23, 63 när han kommer ut. Hur mår man fysiskt, vilka sjukdomar drar man på sig? Han kommer ut gammal, till en helt förändrad värld. Hans liv är över.

Han får ingen pension heller - för pensionsåldern är höjd då.

Hur är det annars - finns Carabanchel-fängelset kvar?

Tjocke Eive Tungstedt gick ner i vikt - två Eive hade fått plats i hans byxor när han fick komma
därifrån
Citera
2020-07-16, 01:20
Medlem
Citat:

År 2044 så har de avtjänat sina 40 år - om du har rätt så bjuder jag på en öl då nere i Spanien.
Och Mekky har suttit av 40 år omkring år 2060
Om du har rätt så bjuder jag som sagt på öl då också.
Nej de kommer inte att bli släppta.
Det vore som att släppa ut Breivik, typ ?
Likadant för Mekky.
Spanien lär hålla på sin mycket hårda lagstiftning.
Historiskt sett så har det gjorts många försök ifrån skitgruppen Amnesty att få högprofilerade fall frigivna i Spanien.
Alla har misslyckats.
Att jag kallar Amnesty en skitgrupp är därför att de inte förstår att det finns ett (egen-)värde i att hålla sådana grova kriminella inlåsta resten av sitt liv.
Att de helt enkelt är för farliga att låta röra sig fritt.
Därmed basta.
Det måste även tokvänstern lära sig.
Tokvänstern skulle fan i mig tvingas till straffarbete att bygga fängelser dygnet runt utan raster.
EU som helhet kan inte fortsätta ha en sådan här exploderande kriminalitet.
Det fungerar inte helt enkelt.

Det är inte bara frågan om åsikter, det är blodigt och dödligt allvar.

EU kan ge rekommendationer kring straffsatser men EU som helhet har ingen juridisk
rätt att lägga sig i enskilda falll...

Om du är så besviken på Spaniens rättssystem så får du väl bosätta dig i Spanien och verka på det lokala/nationella planet att Spaniens fängelsesystem reformeras.
Men Spanien har en mycket lång historia av dels baskisk terrorism, dvs ETA, plus en hel del maffiarelaterad mycket grov brottslighet.
Plus utlänningar som kört vårdslöst och rattfylla, och skadat och dödat folk.
Spanien ser det som viktigare att offren och tex vittnen kan känna sig trygga.
Och håller inte på med PK-Vänster-mumbojumbo skitsnack om att det är synd om fångarna.
De sitter ju knappast kedjade 24/7 vid en vägg typ, utan får röra sig relativt fritt inom fängelsets väggar. Finns ju betydligt värre fängelser än Spaniens i andra länder.
Tex i Thailand så sitter en del fångar kedjade ibland större delen av dagen.
Nederländerna som anses vara ett så liberalt land, avseende tex narkotikapolitik. Har i själva verket mycket hårda straff för grova sådana brott. Och det är många som sitter där på riktigt långa straff.
Likadant tex Belgien som Clark Olofsson fick erfara, trots att han trodde att Belgien hade ett slappt rättssystem.
Antar att du aldrig varit i Spanien själv ?

Man kan ju förstå att Spaniens Guardia Civil måste vara hårda mot sådan våldsam kriminalitet som Los Suecos hållit på med, när man ser hur öppet landet är, och hur mycket folk och turister som rör sig i landet. Man ser tex också att affärer som har stora dagskassor i kontanter inte har mycket till tex rånskydd. Och eftersom det inte är så vanligt med kortterminaler i Spanien så måste de slå ner hårt på sådan brottslighet såsom grova rån och liknande.
Även tex trafiken har blivit mycket lugnare i hela landet, de senaste 25 åren.
Trots hårdheten så finns det gott om ficktjuvar, bla i Barcelona, och det har lagts förslag på att även gripna ficktjuvar ska få avtjäna fängelsestraff.

Amir Mekky är tydligen kvar i Dubai, undrar om hen befinner sig i någon genomrutten fängelsehåla där, i väntan på utlämning. Pga Coronan så hålls hen tydligen kvar i Dubai.
Det verkar inte som att det händer så mycket just nu.
Mycket möjligt att hen blir åtalad och dömd i Dubai också, bland annat för illegal inresa och vistelse i landet utan visum.
Hen hade ju rest in i Dubai på ett pass/identitet som inte är hens.
Och troligen använt pengar som inte är hens, dvs detsamma som penningtvätt, typ.
Jag vet inte om Dubais lagar kring sådant men det kan ge 1-5 år fängelse typ. Det lilla jag hittar om det.
Om det är stora summor pengar som hanterats av Amir Mekky, så kan det handla om 10-20 års fängelse där i Dubai.
Dubai har annonserat att de ska slå ner hårt på all penningtvätt, och andra bedrägliga ekonomiska verksamheter. Eftersom de har fått ett stort inflöde av kriminella pengar.
Och har anskaffat en ryslig massa kompetens kring övervakning, och att spåra Internet-trafik mm.
Dvs även om Mekky begått brotten på sin dator, mob-tfn, Internet-café whatever så ses de som att brotten begåtts inom Dubais gränser och hen kan lagföras för det.
Döms hen i Dubai så kommer de sedan att utlämna henom till Spanien. När hen suttit av sina 40 år där, eller snarare 3 x 40 år så väntar alltså kanske 20 år till i Dubais fängelser.
Och jag gissar att Dubais fängelser inte precis är någon semestervistelse ?

Amir Mekky är en komplett idiot som inte har någon som helst koll på vad hen gett sig in på.
Malmös genomruttna sketna S-politiker kan minsann känna sig stolta över att ha skämt ut Sverige internationellt, att exportera sådan kriminalitet utomlands ?
Hur var det nu med "Den Humanitära Stormakten" ?
Vilket brakfiasko ?
Fyyy faaan
Citera
2020-07-16, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Några utlänningar som dömts till livstid i Spanien har ju faktiskt släppts att avtjäna resten av sitt straff i hemlandet, men de var visst nästan blinda eller helt blinda till följd av diabetes, hepatiter mm.
Och typ var i 70-80-års-åldern.

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han får ingen pension heller - för pensionsåldern är höjd då.

Hur är det annars - finns Carabanchel-fängelset kvar?

Tjocke Eive Tungstedt gick ner i vikt - två Eive hade fått plats i hans byxor när han fick komma
därifrån

Nej, Carabanchel stängdes år 1998/1999. Men byggnaden finns ju kvar.
Möjligt att Mekky & Co får sitta i norra Spanien, som någon annan här har skrivit om. Där några av ETA-terroristerna satt. En av dem släpptes visst efter 39 år. Det fängelset ligger mycket avlägset och det har inte skett några rymningar sedan ungefär 1960-talet ifrån högsäkerhetsfängelser i Spanien.
Det verkar som att det mediala intresset i Spanien för dessa fångar är extremt litet.
De glöms bort.

Annars så påstås det att tex Röda Korset och Kyrkan gör regelbundna besök på de spanska fängelserna. Om de skriver egna rapporter om förhållandena där, det vet jag faktiskt inte.

Men Mekky & Co lyckas nog att rymma, men då kommer Guardia Civil inte precis att hålla igen.
Ofrivilliga spasmer i avtryckarfingret kan jag tänka mig ?
Citera
2020-07-16, 11:13
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Har DP och Shotaz samma resurser? Kan de också knäcka lurar? Kan detta ha spelat in i Spanien? Några lyckades ju fly innan polisen kom till platsen.
Citera
2020-07-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Har DP och Shotaz samma resurser? Kan de också knäcka lurar? Kan detta ha spelat in i Spanien? Några lyckades ju fly innan polisen kom till platsen.

Hoppas du skoja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in