2019-02-19, 11:33
Medlem
Jag träffade min nuvarande flickvän för snart ett år sen och vi matchade så bra från start. Vi har alltid väldigt roligt med varandra och jag älskar henne så mycket. Vi försökte ha sex redan på andra dejten och upprepade gånger under sommaren men varje gång vi försökte så sa hon, efter lite förspel och försök till penetration, att det inte kommer gå. Till slut förklarade hon att det gör ont i slidöppningen när vi försöker ha sex och hon misstänkte att hon drabbats av "vestibulit" vilket kort sagt innebär att det gör hemskt ont vid penetrerande sex i slidan.

Efter besök till gyno och läkare blev hon diagnostiserad med vestibulit för några veckor sen och har bland annat varit på ett möte med andra kvinnor som har drabbats av samma sak. Behandlingen i sig, eller vad man vill kalla det för, leds av några kvinnor som hanterat dessa i flera år. Däremot kommer hon behöva vänta i flera månader på att få åka tillbaka och sätta igång behandlingen på allvar, jag tolkade det som att vestibulit inte prioriteras särskilt högt även om 1/10 av alla kvinnor drabbas av det. Under tiden har hon fått med sig en del övningar att göra på fritiden. Krämer har redan testats och hon har även tagit en paus från p-piller men dessa två har givit noll resultat.

Jag har sagt till min tjej upprepade gånger att vi ska ta oss igenom detta tillsammans och att jag inte kommer lämna henne över detta då jag älskar henne grovt mycket. I somras / höstas var det heller inget större problem då min sexlust var väldigt låg. Jag tränade inte speciellt ofta och jag snusade dessutom, men detta har jag under senhösten ändrat på och jag har både börjat träna ganska mycket och slängt snuset vilket har bidragit till en hög sexlust och därför har detta blivit ett stort problem på sistone. Som ni säkert förstår är vårt sexliv obefintligt. Det är ingen idé att försöka då det inte kommer fungera. Det gör ont för min tjej varje gång. Ibland suger hon av mig vilket är skönt, men det räcker inte på långa vägar. Jag har aldrig varit ett större fan av att få oralsex och det tillfredsställer inte mig till hundra procent. Jag behöver penetrerande sex för att komma. Däremot slickar jag mer än gärna henne, vilket jag också gör då & då. Jag märker då att hon snabbt blir våt, men ett längre förspel löser tyvärr inte smärtan hon får vid penetrerande sex.

En av anledningarna till vestibulit är att man är väldigt stressad som person. Min tjej pluggar en väldigt bra kurs med mycket tentor, krav och andra saker. Dessvärre verkar min tjej inte trivas i klassen. Hon har några vänner och kommer överens med alla, men det verkar vara en hel del drama trots att det är vuxna människor som går denna kurs. Många olika personligheter, mycket skitsnack och annat. Som om det vore paradise hotel utan slagsmål och alkohol. Eftersom hon pluggar bor hon även hemma och där är hon i konstant bråk med sin familj som verkar väldigt krävande. Jag vill inte gå in på det närmare men jag tror båda dessa två saker har en del i problemet att göra. Min tjej verkar aldrig slappna av, förutom när hon är med mig.

Som sagt, jag älskar henne av hela mitt hjärta men jag vet inte vad jag ska göra. Jag har läst på om sjukdomen (eller vad man vill kalla det) och det verkar vara ett problem som kan ta flera år att lösa. De flesta förhållandena där kvinnan har vestibulit verkar även ta slut pga detta. Eftersom vi inte har sex känns det mer och mer som att vi går mot ett "friendzone" förhållande, inte med mening såklart men vi gör ju allt förutom att ha sex. Som jag skrev tidigare så räcker inte endast oralsex för mig, det blir långtifrån fullständigt. Jag matchar så bra med henne och vi har fina minnen tillsammans, men detta håller på att göra mig tokig. Jag är 23 år gammal och vill ändå ha sex samtidigt som jag vill hjälpa min tjej att bli kvitt sina problem. Men jag är även osäker på om det ens kommer lösa sig? Min tjej är väldigt stressad i sin personlighet och hon har väldigt svårt att slappna av. Det kan ta flera år innan detta är löst. Dessutom är hennes sexlust väldigt låg har hon sagt, just på grund av problemet.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra, eller hur jag ska tänka. Finns det någon i liknande situation som kan hjälpa mig?
Citera
2019-02-19, 11:49
Medlem
Larasofts avatar
Svårt läge. I motsvarande situation med en man så hade jag gjort slut. Det här handlar om henne, kan inte medicineras bort och du är i början av relationen. Tyvärr.
Citera
2019-02-19, 11:56
Medlem
AoE3#1s avatar
Är detta någon du kan tänka dig bilda familj med och spendera resten av livet med?
Har on sund uppfattning om livet och sånt?

Jag tycker att di ska hålla ut ifall denna kvinna är någo du kan tänka dig bilda familj med.

Varför kör ni inte analt?

En idé jag fick är att du berättar för henne att du en gång i månaden ska åka till Tyskland och smäsha av dig i två dagar.
Citera
2019-02-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Är detta någon du kan tänka dig bilda familj med och spendera resten av livet med?
Har on sund uppfattning om livet och sånt?

Jag tycker att di ska hålla ut ifall denna kvinna är någo du kan tänka dig bilda familj med.

Varför kör ni inte analt?

En idé jag fick är att du berättar för henne att du en gång i månaden ska åka till Tyskland och smäsha av dig i två dagar.

Bra fråga, jag har tänkt på den en del. Möjligt, ja. Vi har väldigt olika åsikter om politik och världen i stort, vilket är ett problem och som leder till argumentation och bråk. Detta stör mig ganska hårt då hon inte verkar accepterar mina åsikter, samtidigt som jag accepterar hennes. Jag har hittills bortsett från detta då vi trivs väldigt bra i övrigt och jag älskar henne.

Analt är ingenting jag gillar, och jag vet att hon inte heller gör det. Hon gillar sex, men mot de mer "normala" hållet som jag.
Citera
2019-02-19, 12:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Är inte den som brukar förespråka underlig alternativterapi, men i det här fallet så finns en sak att pröva. När den ordinarie vården väntar på sig eller kanske inte ens fungerar, kan man ju alltid testa detta - om din tjej är villig.

http://www.lovefullness.se/f%C3%B6rel%C3%A4sare/yoni-nature-12067725

"
Yoni Nature

Vaginalbehandlingar

Vill du uppleva känslan av ett avslappnat sköte?

Många kvinnor går ovetandes runt med spänningar i magen och underlivet, tillkomna från bl.a. dåliga erfarenheter av sex, smärtsamma förlossningar, intimoperationer och övergrepp. Det kan även komma från samhällsnormer, rädslor och bristande självkänsla. Detta leder till olika obalanser i kroppen, såsom olust, smärta vid samlag, oregelbunden menstruation, klimakteriebesvär, inkontinens m.m.

Genom massage, akupressur, stilla händer och närvaro kan du lösgöra dessa spänningar och få kroppen att läka sig själv. Du kommer att få en ny relation till din kropp och ditt underliv."

Skulle det kunna vara nåt för henne? Sök på "yoni massage vestibulit" kommer det upp många behandlare.
Citera
2019-02-19, 12:28
Medlem
ClickBaits avatar
Jag tycker synd om dig och det måste kännas frustrerande. Hade en tjej med liknande problem för 10 år sedan. Som tur var tog det slut mellan oss, för det var en psykisk misshandel att inte få peta in den trots att det var öppet mål.

Det är ditt liv och det är du som skall leva det. Jag personligen med den livserfarenhet jag besitter idag hade nog lämnat henne för att hitta en kvinna som har en fungerande vagina.
Hon skulle lämna dig om hon hittade en kille som inte ville knulla men som hade större plånbok, men i just ditt fall kanske hon förblir trogen då hon inte kan locka män med fittan.
Citera
2019-02-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Eftersom vi inte har sex känns det mer och mer som att vi går mot ett "friendzone" förhållande, inte med mening såklart men vi gör ju allt förutom att ha sex.
Vilka beståndsdelar tycker du att en kärleksrelation består av? Vad är det som gör att du anser att ni "går mot friendszone" för ni inte har en viss typ av sex? En romantisk relation behöver inte per definition innehålla sexuella aktiviteter, och det betyder inte att man enbart har en platonsk relation om så är fallet. Det som definierar en kärleksrelation tänker åtminstone jag är att det är en romantisk relation.

En sexuell relation är ju dessutom någonting som skapas gemensamt, vilket gör det ganska problematiskt att du refererar till tidigare erfarenheter gällande hur du "vill ha det". Jag förmodar att du inte vill göra tjejen illa, vilket också gör att en viss typ av sex inte fungerar just nu. Detta borde också kunna påverka dina sexuella preferenser genom att ni gör andra sexuella aktiviteter tillsammans, som du beskriver i trådstarten. Du verkar dessutom göra en tydlig åtskillnad mellan "förspel" och "sex", vilket inte är nödvändigt att göra. Genom att omdefiniera vad du ser som sex - istället för att anse visst sex som illegitimt - kan det också förändra hur du ser på er relation.

Sexuella aktiviteter behöver ju inte enbart syfta till att skapa fysisk njutning, så även om du nu inte kan komma av vissa typer av sex kan det ju fortfarande ha andra funktioner i er relation. Tycker du bör reflektera över hur du ser på romantiska och sexuella relationer. Du skriver i trådstarten att "Jag har sagt till min tjej upprepade gånger att vi ska ta oss igenom detta tillsammans och att jag inte kommer lämna henne över detta då jag älskar henne grovt mycket", hur tänker du kring detta nu?
Citera
2019-02-19, 12:31
Medlem
Nicchzos avatar
Citat:
Ibland lutar det åt att göra slut och ibland lutar det åt att vara kvar just för att jag älskar henne så mycket. Samtidigt, ett förhållande utan sex är meningslöst.

Vi är ju kära i varandra och försöker ha det så intimt det bara går, men utan sex känns det mer som ett "vänförhållande" än ett sexuellt förhållande mellan två personer som är kåta och förälskade i varandra. Jag håller däremot med dig, det känns som att det antingen kommer ta flera år för problemet att lösa sig - om det ens kommer lösa sig. Dessutom känns hennes låga sexlust som något som inte bara har o göra med hennes diagnostiserade problem.
Om du älskar henne såpass mycket som du säger att det är värt att kämpa och stå ut så tycker jag att du ska stanna kvar, definitivt om hon är någon som känns rätt för dig som du kan leva livet ut med. Fundera på allt detta, det är helt upp till dig. Ha tålamod om du överväger att stanna.

Jag förstår att det måste kännas jobbigt att inte kunna ha sex när man är i ett förhållande, men samtidigt är sex inte allt, även om det för många är en viktig del. Det positiva som jag ser är att du kollar på helheten i förhållandet med henne, majoriteten skulle förmodligen redan ha lämnat henne vid det här laget. Hon måste ha en extrem stress kring detta samt vara otrolig orolig för att bli lämnad på grund av det, men står du inte ut så gör du det inte. Det bästa vore ju om ni kunde komma överens om något tillsammans som gör det bra för er båda.
Citera
2019-02-19, 12:33
Medlem
grungewhores avatar
Min erfarenhet av vestibulit är att det är betydligt värre under stress.

Om du älskar henne så håll ut, men hon kanske måste ändra livsföring, lära sig koppla av o s v på ett sätt hon är oförmögen till just nu.
Citera
2019-10-06, 18:48
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Jag träffade min nuvarande flickvän för snart ett år sen och vi matchade så bra från start. Vi har alltid väldigt roligt med varandra och jag älskar henne så mycket. Vi försökte ha sex redan på andra dejten och upprepade gånger under sommaren men varje gång vi försökte så sa hon, efter lite förspel och försök till penetration, att det inte kommer gå. Till slut förklarade hon att det gör ont i slidöppningen när vi försöker ha sex och hon misstänkte att hon drabbats av "vestibulit" vilket kort sagt innebär att det gör hemskt ont vid penetrerande sex i slidan.

Efter besök till gyno och läkare blev hon diagnostiserad med vestibulit för några veckor sen och har bland annat varit på ett möte med andra kvinnor som har drabbats av samma sak. Behandlingen i sig, eller vad man vill kalla det för, leds av några kvinnor som hanterat dessa i flera år. Däremot kommer hon behöva vänta i flera månader på att få åka tillbaka och sätta igång behandlingen på allvar, jag tolkade det som att vestibulit inte prioriteras särskilt högt även om 1/10 av alla kvinnor drabbas av det. Under tiden har hon fått med sig en del övningar att göra på fritiden. Krämer har redan testats och hon har även tagit en paus från p-piller men dessa två har givit noll resultat.

Jag har sagt till min tjej upprepade gånger att vi ska ta oss igenom detta tillsammans och att jag inte kommer lämna henne över detta då jag älskar henne grovt mycket. I somras / höstas var det heller inget större problem då min sexlust var väldigt låg. Jag tränade inte speciellt ofta och jag snusade dessutom, men detta har jag under senhösten ändrat på och jag har både börjat träna ganska mycket och slängt snuset vilket har bidragit till en hög sexlust och därför har detta blivit ett stort problem på sistone. Som ni säkert förstår är vårt sexliv obefintligt. Det är ingen idé att försöka då det inte kommer fungera. Det gör ont för min tjej varje gång. Ibland suger hon av mig vilket är skönt, men det räcker inte på långa vägar. Jag har aldrig varit ett större fan av att få oralsex och det tillfredsställer inte mig till hundra procent. Jag behöver penetrerande sex för att komma. Däremot slickar jag mer än gärna henne, vilket jag också gör då & då. Jag märker då att hon snabbt blir våt, men ett längre förspel löser tyvärr inte smärtan hon får vid penetrerande sex.

En av anledningarna till vestibulit är att man är väldigt stressad som person. Min tjej pluggar en väldigt bra kurs med mycket tentor, krav och andra saker. Dessvärre verkar min tjej inte trivas i klassen. Hon har några vänner och kommer överens med alla, men det verkar vara en hel del drama trots att det är vuxna människor som går denna kurs. Många olika personligheter, mycket skitsnack och annat. Som om det vore paradise hotel utan slagsmål och alkohol. Eftersom hon pluggar bor hon även hemma och där är hon i konstant bråk med sin familj som verkar väldigt krävande. Jag vill inte gå in på det närmare men jag tror båda dessa två saker har en del i problemet att göra. Min tjej verkar aldrig slappna av, förutom när hon är med mig.

Som sagt, jag älskar henne av hela mitt hjärta men jag vet inte vad jag ska göra. Jag har läst på om sjukdomen (eller vad man vill kalla det) och det verkar vara ett problem som kan ta flera år att lösa. De flesta förhållandena där kvinnan har vestibulit verkar även ta slut pga detta. Eftersom vi inte har sex känns det mer och mer som att vi går mot ett "friendzone" förhållande, inte med mening såklart men vi gör ju allt förutom att ha sex. Som jag skrev tidigare så räcker inte endast oralsex för mig, det blir långtifrån fullständigt. Jag matchar så bra med henne och vi har fina minnen tillsammans, men detta håller på att göra mig tokig. Jag är 23 år gammal och vill ändå ha sex samtidigt som jag vill hjälpa min tjej att bli kvitt sina problem. Men jag är även osäker på om det ens kommer lösa sig? Min tjej är väldigt stressad i sin personlighet och hon har väldigt svårt att slappna av. Det kan ta flera år innan detta är löst. Dessutom är hennes sexlust väldigt låg har hon sagt, just på grund av problemet.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra, eller hur jag ska tänka. Finns det någon i liknande situation som kan hjälpa mig?
Hur går det för TS?

Köp knipkulor till henne. Hon ska gå omkring med dessa i musen helst varje dag. Hon ska vänja sig vid att ha något i slidan och att hantera sina slidmuskler, framförallt lära sig att slappna av.

https://www.vuxen.se/sexleksaker/tjej/knipkulor

Har varit med en tjej som hade vestibulit tidigare. Användning av knipkulor hjälpte.
Citera
2020-07-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
J

Citat:
Ursprungligen postat av anotheraccount

Citat:
Ursprungligen postat av Nicchzo

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hur går det för TS?

Köp knipkulor till henne. Hon ska gå omkring med dessa i musen helst varje dag. Hon ska vänja sig vid att ha något i slidan och att hantera sina slidmuskler, framförallt lära sig att slappna av.

https://www.vuxen.se/sexleksaker/tjej/knipkulor

Har varit med en tjej som hade vestibulit tidigare. Användning av knipkulor hjälpte.

Hej,

Sent svar men bättre sent än aldrig. Det har löst sig (förra sensommaren) och nu kan vi ha sex utan några problem och att det gör ont. Så det är skön...t och härligt att det löste sig. Hennes besök hos gynekologen och någon psykolog hjälpte enormt till slut, plus att hon förmodligen blev mer säker kring det intima.

Så slutet gott! Tack för alla råd och alla som skrev, blev mer hjälp än vad jag på förhand trodde att det skulle bli.

Mod kan stänga tråd eller vad ni brukar göra. Tack!
Senast redigerad av mwhinchell10 2020-07-16 kl. 00:50.
Citera
2020-07-17, 15:40
Medlem
Om vaginalt sex är så viktigt för att ni ska kunna ha ett kärleksförhållande bör du dra från henne för hennes skull. Hon förtjänar bättre.

Edit: Såg inte sista inlägget. Skönt att det fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in