2020-07-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Märkligt hur upprörda folk kan bli för munskydd? Har du munskyddsfobi?

Jag roas av den fullständiga besatthet av munskydd på detta forum. För den existerar bara på detta forum och ingen annanstans.

Jag har varken munskyddsfobi eller burkafobi. Underhålls dock av fixeringen av båda dessa plagg i vissa grupper.
Citera
2020-07-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ja, Trump kallar det för ryska snuvan. Var det inte nån nyligen som varit på covid19 party o också trodde det var en snuva. Lite sent förstå att det inte var en snuva på dödsbädden dock.

Lite tidigt att förstå att det är som polio kanske?
Citera
2020-07-15, 23:15
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Lite tidigt att förstå att det är som polio kanske?

För tidigt att avfärda det också. Vi vet att det tar många månader för många att återhämta sig utan att förstå varför det är så och det är en anledning i sig att avfärda runt 100% av det du skriver.
Citera
2020-07-15, 23:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Alarmister i tråden letar med ljus och lykta efter varje antydan till att C-19 kan ge latenta skador. Det läses mellan raderna och uppförstoras till att vara fastställt att C-19 ger permanenta skador och att detta kommer att leda till att halva befolkningen blir förtidspensionärer.

Det är faktiskt komik på hög nivå. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort åt världsfrånvändheten och de ologiska slutsatser som en handfull permanenta postare åstadkommer i denna tråd.

Glöm inte munskydd för allt i världen. Munskydd verkar ge hallucinationer som i sin tur bidrar till enormt läsvärd komik i denna tråd.
Citera
2020-07-15, 23:25
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Alarmister i tråden letar med ljus och lykta efter varje antydan till att C-19 kan ge latenta skador. Det läses mellan raderna och uppförstoras till att vara fastställt att C-19 ger permanenta skador och att detta kommer att leda till att halva befolkningen blir förtidspensionärer.

Det orskar permanenta skador i väldigt många fall, vilket blir väldigt dyrt för samhället om alla skulle bli smittade. Det är ingen hypotes längre, det är ett vedertaget faktum som ingen inom sjukvården ifrågasätter.
Citera
2020-07-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag roas av den fullständiga besatthet av munskydd på detta forum. För den existerar bara på detta forum och ingen annanstans.

Jag har varken munskyddsfobi eller burkafobi. Underhålls dock av fixeringen av båda dessa plagg i vissa grupper.

Visste att du va extremliberal kommunist.
Ni är för härliga
Hejar på medan sverige seglar upp som värst drabbade i-land i corona samt "skiter i" att folk har burka(det gör ni förresten inte alls för om alla kvinnor i hela din stadsdel va klädda i tält hade du inte tyckt det va så kul- OM du tillhör undantaget som genuint tycker så förtjänar du all död och terror- måtte du få uppleva alla slags fasaväckande plågor i ditt liv!!!)
Citera
2020-07-15, 23:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ärrvävnad I lungor som man vet inte är reversibel tex.

...och hjärtat. Enligt den här artikeln har mer än 50 procent (!) av coronapatienter kvarstående skador på hjärtat. Och då är det inte ens bara överlevare efter svår sjukdom som undersökts, utan även milda fall och fall där smittan bara var misstänkt och inte bekräftad!

https://www.thedailybeast.com/new-study-reveals-heart-damage-in-over-half-of-covid-19-patients?source=facebook&via=mobile&fbclid=IwAR3wy YZw62m3T6eh92w5M2lY9_i2g8bVyTlGfO0zhoRzxJbkr61NpwL ram0

More than half of the coronavirus patients involved in a new heart scan study were found to have some form of heart damage. Over 1,200 patients participated in the study, most of whom had confirmed COVID-19 cases, while about 300 were deemed probable cases, and about 100 were assumed to have been infected with the virus. Patients with abnormal scans were more likely to be older and have underlying heart problems, but the proportion of abnormal scan results remained the same after patients with existing heart conditions were removed from analysis, suggesting that new heart issues were related to COVID-19. “Damage to the heart is known to occur in severe flu, but we were surprised to see so many patients with damage to their heart with COVID-19 and so many patients with severe dysfunction,” study co-author Professor Marc Dweck said.
Citera
2020-07-15, 23:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Och enligt Kina så får omkring en tredjedel av alla någon form av neurologiska problem vilket också är ett dyrt samhällsproblem som vi inte vill ha. Jag ser hellre en nedstängning av restauranter och skolor än betalar era jävla neurofarmakaräkningar era äckliga glin.
Citera
2020-07-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
varför skulle man inte kunna det? skadorna har ju upptäckts vid CT scan och liknande analyser av kroppen, och då har man sett att saker (njurar, hjärta, lungor, hjärna) har fått permanenta skador, ÄVEN HOS DOM UTAN SYMTOM.
Gjorde man CT-scan på dessa innan dom insjuknande då? Hur vet man att dessa var fullt friska innan? Skulle man få för sig att skanna en massa slumpmässigt utvalda i befolkningen skulle man säkert hitta fall som inte är så friska som dom trodde dom var...

Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej, flera forskningsrapporter från diverse universitet och sjukhus som kommit ut senaste veckan visar detta.

det är inte riktigt 50% men ett ganska högt antal får skador på kroppen, tror det var 30-40%.. även folk utan symtom får skador på kroppen.. man märker inte att lungorna börjat ruttna och hjärtat är inflammerat direkt man blir smittad, utan det tar ett tag.. kan ta flera år innan dom inre skadorna blir märkbara, men det är bevisat att kroppen är skadad, även hos asymptomatiska fall.
Menar du att vi idag har 500 000 svenskar som fått allvarliga skador på sina organ efter sin covid-19 episod? För att vi haft en miljon smittade bör vara ganska klart nu.
Citera
2020-07-15, 23:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Det är faktiskt komik på hög nivå. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort åt världsfrånvändheten och de ologiska slutsatser som en handfull permanenta postare åstadkommer i denna tråd.

Glöm inte munskydd för allt i världen. Munskydd verkar ge hallucinationer som i sin tur bidrar till enormt läsvärd komik i denna tråd.

Först var det militären i USA.

Coronavirus survivors banned from joining the military
https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/05/06/coronavirus-survivors-banned-from-joining-the-military/

Sedan var det dykare.

Long-term effects of SARS-CoV-2 on divers
https://www.bsac.com/news-and-blog/covid-19-what-divers-need-to-understand/

Och cå var det farligt att flyga efter covid-19.

Det kan vara riskfyllt att flyga efter corona
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GG4V06/det-kan-vara-riskfyllt-att-flyga-efter-corona

Menar du att detta är "fake news"?

Jag hoppas du har rätt, i så fall!

Citera
2020-07-15, 23:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det orskar permanenta skador i väldigt många fall, vilket blir väldigt dyrt för samhället om alla skulle bli smittade. Det är ingen hypotes längre, det är ett vedertaget faktum som ingen inom sjukvården ifrågasätter.

I din fantasi är det så, i verkligheten är det inte så. Men fortsätt posta för tusan, dock i lagom takt så att jag inte skrattar ihjäl mig.

Glöm inte munskydd!
Citera
2020-07-15, 23:35
Medlem
https://www.worldometers.info/coronavirus/

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html

700 000 döda i corona hitills. Kommer således bli miljontals- trots då världshistoriskt unika åtgärder.
Hade tex alla länder haft Sveriges döda per capita hade vi haft 10 tals miljoner döda i corona världen över.

Kan ni inte fatta det?

Och andra sidan var smittan enklare än vi trodde från början att hantera. Nya enorma utbrott kommer vi ej att behöva bevittna.

Fatta det också.
Analhuvuden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in