2020-07-15, 17:00
Medlem
JoonaToivios avatar
Blir intressant och se matchen idag. Inte varit något fan av Edwards, men tror han och Holmberg kan kombinera riktigt fint om de får spela ihop sig några matcher.
Citera
2020-07-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. En filmning är när man lägger sig utan att ens fått en motståndare på sig. En förstärkning är när man fått en touch eller liknande men förstärker oftast för att påverka domaren. Så det är inte "same shit" I situationen med Kalle kan man inte kalla det filmning.

Så du ignorerar det faktum att du ljög i din förra post?

Har du spelat fotboll själv förresten?

Det är en klockren filmning, men fortsätt du att kalla det för en förstärkning om det får dig att känna dig bättre. En förstärkning skulle jag snarare kalla t ex Sargons fall, där har du en tydlig spark på honom och så trillar han, det är straff alldeles oavsett, men då kan man förstärka. Det Holmberg gör är en filmning alla dagar i veckan.

För att göra det extra tydligt, man förstärker förseelsen/regelbrottet. Finns det inget regelbrott(t ex Holmbergs straff) så är det en filmning, och nej, en touch är inte en förseelse/regelbrott, du har touch på spelare varje gång det är en duell.

Det var en tolkning av vad som citerades. Tolinsson håller inte med om att det är straff.

Ja... och jag spelar fortfarande fotboll, jag föredrar det över att springa milen eller hänga i gymmet(även om det händer ändå ibland, pga tjejen).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-15 kl. 17:15.
Citera
2020-07-15, 18:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är en klockren filmning, men fortsätt du att kalla det för en förstärkning om det får dig att känna dig bättre. En förstärkning skulle jag snarare kalla t ex Sargons fall, där har du en tydlig spark på honom och så trillar han, det är straff alldeles oavsett, men då kan man förstärka. Det Holmberg gör är en filmning alla dagar i veckan.

För att göra det extra tydligt, man förstärker förseelsen/regelbrottet. Finns det inget regelbrott(t ex Holmbergs straff) så är det en filmning, och nej, en touch är inte en förseelse/regelbrott, du har touch på spelare varje gång det är en duell.

Det var en tolkning av vad som citerades. Tolinsson håller inte med om att det är straff.

Ja... och jag spelar fortfarande fotboll, jag föredrar det över att springa milen eller hänga i gymmet(även om det händer ändå ibland, pga tjejen).
Hur vet du allt det här? Var du en fluga på Tolissons benskydd eller?
Citera
2020-07-15, 18:03
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om man knockas av en lätt bris så är det inte en förstärkning utan en filmning. Förstärkning kan man tala om när det faktiskt sker en relevant kontakt. Inte när den är så liten så det debatteras om den var någon kontakt överhuvudtaget.

Kalle Holmberg filmade. Två gånger.
Det vet du ju inte om det var. Han var ju i obalans och då kan en liten touch ändra rätt mycket.

Han förstärkte MÖJLIGTVIS. Inte filmade.
Citera
2020-07-15, 18:08
Medlem
Citat:

Vet vad? Om du menar hur jag vet att det är en filmning så gör jag den bedömningen när jag sett repriserna, men allt är ju en bedömningsfråga, du kanske tycker att det är tydlig förseelse från Tolinsson och då är ju straffen helt ok och då blir det där otroliga svandyket en förstärkning och då får du väl tycka det.

Jag skiter helst i hela den matchen, det är ny om ca 1 timme, men om du vill fortsätta diskussionen kan vi ta det i PM så slipper alla andra få forumet nerlusat med våran diskussion.
Citera
2020-07-15, 18:12
Medlem
Citat:

Ingen idé att diskutera med honom. Han är så fruktansvärt partisk och bitter efter förlusten.
Citera
2020-07-15, 18:12
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vet vad? Om du menar hur jag vet att det är en filmning så gör jag den bedömningen när jag sett repriserna, men allt är ju en bedömningsfråga, du kanske tycker att det är tydlig förseelse från Tolinsson och då är ju straffen helt ok och då blir det där otroliga svandyket en förstärkning och då får du väl tycka det.

Jag skiter helst i hela den matchen, det är ny om ca 1 timme, men om du vill fortsätta diskussionen kan vi ta det i PM så slipper alla andra få forumet nerlusat med våran diskussion.
Nej jag tycker inte det är en tydlig förseelse men han sa att han var på honom. Vad som händer efter det är bara spekulationer. Det är lätt att skrika FILMARE! Utan att vara medveten om vad som skett eller hur den som ramlar reagerar. Därför jag frågade om du spelat fotboll, för det kan hända att man får en ful tackling och lyckas stå upp men också att man tappar balansen av att någon nuddar dig lite lätt. Allt beror på situationen. I den vi diskuterar kommer Kalle med fart med en motståndare bakom.

Fair enough.
Citera
2020-07-15, 18:22
Medlem
0174Affes avatar
Då jag tycker att mitt Sirius underpresterat lite i år, hoppas jag verkligen det lossnar mot Solna laget.
Citera
2020-07-15, 18:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Då jag tycker att mitt Sirius underpresterat lite i år, hoppas jag verkligen det lossnar mot Solna laget.

Det hoppas jag med.
och 4.50 på heif gör att jag för första gången kan unna dom äcklena en seger också
Citera
2020-07-15, 18:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag är övertygad om att HIF vinner idag.
Citera
2020-07-15, 18:43
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
På vilket sätt är VElm fotbollsinvalid?

Hans kropp pallar inte Premier League / Championship tempo dvs 50 talet matcher per säsong träningsmatcher ej inräknat.

Han har stått över antal Kalmar matcher pga av slitningar.
Citera
2020-07-15, 18:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag är övertygad om att HIF vinner idag.
Delar inte din övertygelse men dom såg bra ut mot AIK senast så störa Göteborg kan dom definitivt göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in