Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Nej. En filmning är när man lägger sig utan att ens fått en motståndare på sig. En förstärkning är när man fått en touch eller liknande men förstärker oftast för att påverka domaren. Så det är inte "same shit" I situationen med Kalle kan man inte kalla det filmning.
Så du ignorerar det faktum att du ljög i din förra post?
Har du spelat fotboll själv förresten?
Det är en klockren filmning, men fortsätt du att kalla det för en förstärkning om det får dig att känna dig bättre. En förstärkning skulle jag snarare kalla t ex Sargons fall, där har du en tydlig spark på honom och så trillar han, det är straff alldeles oavsett, men då kan man förstärka. Det Holmberg gör är en filmning alla dagar i veckan.
För att göra det extra tydligt, man förstärker förseelsen/regelbrottet. Finns det inget regelbrott(t ex Holmbergs straff) så är det en filmning, och nej, en touch är inte en förseelse/regelbrott, du har touch på spelare varje gång det är en duell.
Det var en tolkning av vad som citerades. Tolinsson håller inte med om att det är straff.
Ja... och jag spelar fortfarande fotboll, jag föredrar det över att springa milen eller hänga i gymmet(även om det händer ändå ibland, pga tjejen).