Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Jag tror att det är för att de vänsterkretsar han var populär i nu inser att han var utsänd av andra krafter och spelade för motståndarlaget med sin kontakt. Han är den störste förloraren av alla.
Ja, så är det.
En sak jag reflekterar lite extra kring just nu är följande:
TP säger att han haft Nils Hanson som mentor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nils_Hanson.
Det låter ju storartat att ha en sådan erfaren grävjournalist som mentor när man skriver en bok om Palmemordet.
Eftersom Nils Hanson länge varit ansvarig för Uppdrag Granskning är det ju också praktiskt eftersom UG då rimligen inte heller kan förväntas granska TP:s och KP:s samarbete i SE-frågan.
En sådan granskning gjordes ju sent omsider av Nässéns CP-övningar.
En annan lika bra "säkring bakåt" för TP är att han samarbetat just med journalisternas husorgan Filter. Kända grävare. Stort förtroende i journalistkretsar. Inte heller där kan man förvänta sig något grävreportage om vad det var som egentligen hände när TP/KP bestämde sig för att samverka och utan minsta bevis ägna sig åt förtal och presentera SE som starkt misstänkt gärningsman.
En tredje säkring är Expressen som knutit upp sig starkt kring SE. Inte ett kritiskt ord om TP/KP. Tvärtom eldar de på med mera SE.
Om jag vore KP - gud förbjude - så hade jag också uppskattat att medierna redan på förhand var säkrade när jag gör mitt magplask inför svenska folket. UG tiger. Filter tiger. Expressen tiger.
Det är rätt bra jobbat. Synd för KP att den samlade expertisen+juristsverige gapskrattar åt försöket att än en gång lura svenska folket.
Såg i tråden att "ingen seriös utredare" kan tänka sig annat än en spontant ensamagerande gärningsman.
Tyvärr är svaret på det påståendet att det nu gått drygt 34 år och det inte finns minsta bevis mot någon misstänkt gärningsman. Vad har de seriösa utredarna egentligen lyckats med annat än att samla papper i pärmar.
PU är en fars. Det förstår ett barn.
Det är därför många svenskar ägnar sig åt att försöka lösa Palmemordet när nu de uppenbart inkompetenta mordutredarna inte lyckas. Snacka om att ha pappkartong på huvudet.
"Det finns bara ett sätt att tänka rörande GM och det kör vi i 34 år fast vi inte får fram någonting mot någon". Gud i baljan eller hur man nu ska uttrycka saken.