Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Ingen frågar dig om du godkänner det eller inte. Det händer hela tiden - även helt utan Corona.
Du har bara inte tänkt på det, eftersom det angick inte dig - innan du fick Corona-skräck själv..
Jag är helt medveten om att folk avlivades även innan, även inte lika storskaligt. Känner många som jobbar inom vården och faktiskt verkställer avlivningarna, och ibland stoppar dem, när de fattar att de fått in någon aktiv senior som bara är tillfälligt nedsatt som läkarna vill avliva.
Det är inget nytt att ge dödssprutor.
Men det är aktiv dödshjälp och det är förbjudet i Sverige. Dock står läkarna över lagen och när de minskar aktiv vård ska patienten rådfrågas, vilket läkare inte gör, vilket är ett lagbrott det med.
Detta kommer komma fram iom coronan, tror inte folk är redo för sanningen än, men ge det några år och det kommer debatteras.
Och ja, jag tillfrågas faktiskt, det är en demokrati och jag har en röst, kan dessutom polisanmäla när det är mer mord än något annat. Nu har som tur är ingen jag känner avlivats, vilket är jävlig tur för den läkaren som skulle beslutat om det.