2020-07-13, 23:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Procentuellt sett så slår Trumps skattesänkningar mycket mer mot de rika. Warren Buffet klagade en gång på att han betalade procentuellt mindre skatt än hans sekreterare och nu under Trump har det faktiskt blivit verklighet. Ja, Trump sänkte skatterna för medelklassen, men han sänkte den också oerhört mycket mer för de rika. Framförallt skatten på kapital, så den rikaste procenten som redan äger cirka 50% av börsvärdet är de verkliga vinnarna.

Och då företagen som fått mycket lägre skatter. De pengarna investerades inte alls i samma utsträckning i arbetarna, utan de används för att köpa tillbaka aktier och utöka utdelningen.

Och Obama skapade fler arbetstillfällen sina sista fyra år än vad Trump har gjort innan Covid 19 slog till. Trenden fortsatte helt enkelt och berodde inte i någon större utsträckning av Trump.
Jag tror vi alla förstår att fler får jobb i en högkonjunktur när man har massarbetslöshet som vi hade under Obama. Jag tror också vi alla minns att Obama skojade bort arbetslösheten med att säga att det skulle krävas en trollstav för att minska den.
Jag vet att du tänker mycket på "klyftorna" och tycker det är viktigt att minska den med en procent hit eller dit. Jag håller inte med, utan anser det långt mer viktigt att hålla inflationen i schack så inte pensionspengarna äts upp och att se till att företagskatten är internationellt konkurrenskraftig så de inte flyttar sina huvudkontor från landet. Nu ligger de på rimliga 21% i USA, vilket är i linje med EU.
Jag håller med dig om att det kan kännas orättvist att alla inte är lika rika som Musk, men de rikaste har knappt betalat ett rött öre i skatt de senaste trettio åren. Ingen Biden kommer ordna den situationen.

De rikaste är globala och flyttar sitt kapital dit de tjänar på det. Att försöka klämma åt dem är oerhört svårt. Vad vi kan göra är att se till att folket får lägre skatter, genom att sänka den. Som Trump gjort.
Citera
2020-07-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Någon som gapar och stör.

Han låter blek och försöker förklara något han vet inte har med saken att göra. Han gör som Trump, rabblar siffror och hoppas allt är förändrat när han slutar.

Varför pratar han inte som en människa till andra människor som är oroliga och rädda och vill veta vad planen är?

Är det här snubben psykopat också?
Citera
2020-07-13, 23:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
I går testades 15,300 som smittade i Florida. Inte det du skrev.

Nu börjar det ! https://www.news4jax.com/news/2020/07/13/watch-live-gov-desantis-holds-covid-19-news-conference-in-miami/
Kul att han håller med mig och alltså är mentalt sund. Han verkar vara en logisk kille. Med över 100000 tester per dag är det naturligt att man hittar fler smittade. Konstigt att det inte är en självklarhet även för dig. Men TDS-KULTEN har svårt för den typen av nyansering.
Citera
2020-07-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tror vi alla förstår att fler får jobb i en högkonjunktur när man har massarbetslöshet som vi hade under Obama. Jag tror också vi alla minns att Obama skojade bort arbetslösheten med att säga att det skulle krävas en trollstav för att minska den.
Jag vet att du tänker mycket på "klyftorna" och tycker det är viktigt att minska den med en procent hit eller dit. Jag håller inte med, utan anser det långt mer viktigt att hålla inflationen i schack så inte pensionspengarna äts upp och att se till att företagskatten är internationellt konkurrenskraftig så de inte flyttar sina huvudkontor från landet. Nu ligger de på rimliga 21% i USA, vilket är i linje med EU.
Jag håller med dig om att det kan kännas orättvist att alla inte är lika rika som Musk, men de rikaste har knappt betalat ett rött öre i skatt de senaste trettio åren. Ingen Biden kommer ordna den situationen.

De rikaste är globala och flyttar sitt kapital dit de tjänar på det. Att försöka klämma åt dem är oerhört svårt. Vad vi kan göra är att se till att folket får lägre skatter, genom att sänka den. Som Trump gjort.
Nej, Obama började med en rejäl lågkonjunktur, men hans sista fyra år hade han rejäl tillväxt och alltså fler tillsatta jobb än Trump.

Problemet med att man inte har skatter är att då dör människor. De dör av att de inte har råd att köpa medicinen de behöver. De har inte mat på bordet osv. Jag har lite för mycket empati för att bara låta hälften av människorna i ett land bara förfalla. Du vet väl att många som har jobb, ändå är beroende av food stamps för att klara sig? Minimilönen är så sjukt låg att man inte klarar sig på den om man också ska bo någonstans.

Ja, sedan ska man såklart ha någon form av infrastruktur som vägar och annat. Det behövs oerhört mycket pengar om man ska få upp nivån på dessa då det håller på att förfalla på sina ställen. Lösningen enligt Trump är privata investeringar och därmed får man betala för att köra på vägen...

Du vet väl att USAs högsta tillväxt hade man när skatterna var som högst? Då skapades också mest jobb. Största anledningen var nog att företagsledare inte tjänade på att ta astronomiska löner/utdelningar och att då kom pengarna till arbetarna. Arbetarna - till skillnad från de extremt rika - spenderar pengar och får igång konsumtionen. Hur mycket spenderar en fattig och hur bra hjälper det konsumtionen? Lika lite som Buffet och de andra rikaste, för de hinner inte spenderar en bråkdel av vad de tar in.

Nej, Biden kommer inte heller
Citera
2020-07-13, 23:26
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Kul att han håller med mig och alltså är mentalt sund. Han verkar vara en logisk kille. Med över 100000 tester per dag är det naturligt att man hittar fler smittade. Konstigt att det inte är en självklarhet även för dig. Men TDS-KULTEN har svårt för den typen av nyansering.

Ja. Men det är fel att andelen positiva inte stigit. Det har den (för att sjunka igen).

Kika här:
Sida 2
http://ww11.doh.state.fl.us/comm/_partners/covid19_report_archive/state_reports_latest.pdf
Citera
2020-07-13, 23:37
Medlem
Citat:
Någon som gapar och stör.
Just seconds into the news conference, a protester disrupted DeSantis' address and was quickly removed from the room.

"You are doing nothing!" the protester said. "You are misleading the public! Over 4,000 people have died!"
Citera
2020-07-13, 23:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nej, Obama började med en rejäl lågkonjunktur, men hans sista fyra år hade han rejäl tillväxt och alltså fler tillsatta jobb än Trump.

Problemet med att man inte har skatter är att då dör människor. De dör av att de inte har råd att köpa medicinen de behöver. De har inte mat på bordet osv. Jag har lite för mycket empati för att bara låta hälften av människorna i ett land bara förfalla. Du vet väl att många som har jobb, ändå är beroende av food stamps för att klara sig? Minimilönen är så sjukt låg att man inte klarar sig på den om man också ska bo någonstans.

Ja, sedan ska man såklart ha någon form av infrastruktur som vägar och annat. Det behövs oerhört mycket pengar om man ska få upp nivån på dessa då det håller på att förfalla på sina ställen. Lösningen enligt Trump är privata investeringar och därmed får man betala för att köra på vägen...

Du vet väl att USAs högsta tillväxt hade man när skatterna var som högst? Då skapades också mest jobb. Största anledningen var nog att företagsledare inte tjänade på att ta astronomiska löner/utdelningar och att då kom pengarna till arbetarna. Arbetarna - till skillnad från de extremt rika - spenderar pengar och får igång konsumtionen. Hur mycket spenderar en fattig och hur bra hjälper det konsumtionen? Lika lite som Buffet och de andra rikaste, för de hinner inte spenderar en bråkdel av vad de tar in.

Nej, Biden kommer inte heller
USA's högsta tillväxt skapades såklart inte pga höga skatter utan pga av att det rådde en efterkrigstid och att globaliseringen inte hade nått sin fulla kraft. Höj företagskatten idag och företagen flyttar. Du utgår från en känsloanalys just nu.

Jag förespråkar skatter för företag, inte för individer.

Folk dör inte pga att de inte betalar skatt. Den tanken är absurd. Skatterna är skyhöga för arbetare och ändå för folk.
Vägar kommer alltid byggas och har byggts långt innan dagens skattesystem.

Jag håller med dig om att det är en extrem skillnad mellan Musks kapital och mitt, men jag bygger inte Tesla eller flyger till rymden. Jag bara jobbar på och vill helst ha nollskatt för den insatsen. Jag är övertygad om att det skulle leda till ökad företagsamhet, minskad fattigdom och en bättre värld. Jag behöver inte någon sosse som omfördelar mina pengar till knarkare och arbetslösa. Jag är övertygad om att bidrag till overksamma försätter dem i ett mentalt tillstånd av inkompetens och overksamhet.

Det är helt okej för mig att de som kör på vägen betalar för den förmånen och att de som inte kör på den slipper.
Citera
2020-07-13, 23:42
Medlem
Citat:

Högre procent av de testade visar positivt. Så det ser riktigt illa ut. Nu 14 %

Florida Breaks U.S. State Record Of Daily New Cases: More Than 15,000

It's not just that Florida has more cases; the percentage of people who are testing positive for the virus has been going up. When the state reopened, about 5% of those tested were positive. Yesterday, that figure was nearly 14%. Rick Kriseman is mayor of St. Petersburg. He says Florida's failure to control the virus is hurting tourism. And he worries without stronger leadership from the state, it will only get worse.

https://www.ksjd.org/post/florida-breaks-us-state-record-daily-new-cases-more-15000#stream/0
Citera
2020-07-13, 23:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Han låter blek och försöker förklara något han vet inte har med saken att göra. Han gör som Trump, rabblar siffror och hoppas allt är förändrat när han slutar.

Varför pratar han inte som en människa till andra människor som är oroliga och rädda och vill veta vad planen är?

Är det här snubben psykopat också?
Det låter lite som att de inte riktigt vill prata om COVID-19, mycket rabblande.
Sen låter det som de försöker.

När folk tackar varandra för vara där, så undrar man alltid varför.
Det är ju faan ert jävla jobb
Citat:
Detta är alltså en lista över alla företag som fått covidpengarna:
https://m.box.com/shared_item/https%3A%2F%2Fsba.app.box.com%2Fs%2Ftvb0v5i57oa8gc 6b5dcm9cyw7y2ms6pp

Vad är det för pengar du undrar över?
Svaret kommer inte före November har vi lärt oss, kanske vi kan återuppta det då och vart pengarna verkligen gick till.
Prata om annat kan du försätta göra, vilket antyder en stor nervositet av dig.

Men vi återupptar detta när nödvändig fakta kommer vart pengarna tog vägen.(och nu om de jag pratar om och inte de du länkar om)
Citera
2020-07-13, 23:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja. Men det är fel att andelen positiva inte stigit. Det har den (för att sjunka igen).

Kika här:
Sida 2
http://ww11.doh.state.fl.us/comm/_partners/covid19_report_archive/state_reports_latest.pdf
Ja, det beror nog på att det finns en naturlig fluktuation. Kanske handlar det även om en eftersläpning pga 4 juli semestern.
Citera
2020-07-13, 23:48
Bannlyst
Kollar just nu på Trump intervjun. Han ser väldigt blek ut.
På frågan om COVID19 tester svarar han att Obama och Biden slutade testa för viruset.
Trots att det upptäcktes 3år efter att bägge lämnat vita huset.

Är det Ebola,SARS,och H1N1 han syftar på?
På vilket sätt skulle dessa test ha förhindrat COVID19?

Menar han att Obama stängt ner testlabb? Det kan inte stämma då han tidigare ökat anslagen med 600milj för ett program kallat "early pandemic flu detection"
samt sökt mer pengar men fått avslag i underhuset därför att "freedom caucus" gänget vägrat

Någon som kan förklara vad han menar?

https://news.yahoo.com/trump-blames-obama-biden-coronavirus-testing-fact-check-204552449.html

Citat:
“Biden and Obama stopped their testing,” Trump said. “They just stopped it. You probably know that. I’m sure you don’t want to report it. But they stopped testing. Right in the middle, they just went, ‘No more testing.’”

It’s not entirely clear what Obama-era testing program Trump was referring to. He has previously criticized the Obama administration over its handling of the 2009 H1N1 flu outbreak, which killed about 12,500 Americans. (On Monday he acknowledged that the so-called swine flu was “a much lesser problem than the one we're having.”)
Citera
2020-07-13, 23:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Högre procent av de testade visar positivt. Så det ser riktigt illa ut. Nu 14 %

Florida Breaks U.S. State Record Of Daily New Cases: More Than 15,000

It's not just that Florida has more cases; the percentage of people who are testing positive for the virus has been going up. When the state reopened, about 5% of those tested were positive. Yesterday, that figure was nearly 14%. Rick Kriseman is mayor of St. Petersburg. He says Florida's failure to control the virus is hurting tourism. And he worries without stronger leadership from the state, it will only get worse.

https://www.ksjd.org/post/florida-breaks-us-state-record-daily-new-cases-more-15000#stream/0
Det är ju fantastiskt! Tror du verkligen att 14% av Floridas befolkning är sjuka i covid? Finns inte en chans, om vi inte förutsätter att smittan är näst intill ofarlig. Detta betyder ju att hela jävla lockdown bar meningslös och att Trump hade rätt hela tiden.

Eller så är det så att de testar antikroppar och att antikropparna reagerar på fler coronavirus än just detta.

Wow! 14% helt sinnessjukt vilken bluff detta har varit om dessa siffror stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in