2020-07-13, 21:09
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran3310
Handlar inte om de, hade shottaz varit lika råa som dom hade dom plockat bort dp. Kolla bara statistiken över vilken sida som skördat flest offer.
Spelar ingen roll att dp är mindre o de är därför som gjort som dom gjort, shottaz vill såklart få bort dp men de har inte hänt även fast dom är betydligt fler precis som du säger.

Exakt, anledningen till att SZ kan glänsa lite nu är för att DP diskat sig själva genom att 3/4 av kärnan sitter inne/är häktade.

Men SZ kommer inte kunna slappna av förrän DP är döda eller sitter på långa straff, så de kommer försöka komma åt dem. Och DP är bara gata, de vet inget annat, när de är ute kör de hårt igen mot SZ. Då blir det action.

Båda gängen ska för övrigt ha en eloge, eftersom de tycks arbeta hårt för nollvision när det kommer till somalier i Sverige.
Citera
2020-07-13, 21:20
Medlem
Citat:
Va jag har hört så Musse och shobre

Musse mer som en psykopat som är kapabel till allt och shobre mer som den som handlar med hjärnan och den som sköter kontakterna men även kan skjuta.

Skulle nog säga Makkan och Musse, kan även tänka mig nån av dom styrde upp mötet med Ady och sa till han att hans tid är över i Rinkeby.
Citera
2020-07-13, 21:24
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja två skyttar var det jag menade. Uttryckte mig kanske slarvigt. Menade att de kunde gjort det på 3 istället för 5. Sen att de vill filma är ju för att det blivit mode att göra det. Det är ju inget annat vettigt syfte. Om någon betalat för en fimpning så är det ju samma där, bara att läsa nyheterna senare istället för ett foto. Död är ju död. Sen att fota någon som ligger med halva kroppen under en bil är nog mer en kul grej för dem och en dominanshandling än för att få någon form av bekräftelse. Det kunde ju varit random ung somalier med tanke på att man inte ser fejset på honom och därför inte kan bekräfta vem det är. Men som sagt vi är ju eniga om att de inte fotar för att det är beställning.

Ja Uppsala gick snabbare, det var över på 30 sekunder i stort sett ju. Smidigare.

Ibland ska kontraktsmördarna betalas ganska omgående också, och då kan man inte alltid vänta på att media går ut och bekräftar identitet på den avlidne. Därför man tar en bild på den döde.

Angående Köpenhamn så hade det nog varit bäst med 4 pers.

2 skyttar, 1 som tar cashen, 1 som kör.

DP:s kärna hade fixat den där hitten galant. Makkan bakom ratten. Sho, Talang, Musse på plats.
Citera
2020-07-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ibland ska kontraktsmördarna betalas ganska omgående också, och då kan man inte alltid vänta på att media går ut och bekräftar identitet på den avlidne. Därför man tar en bild på den döde.

Angående Köpenhamn så hade det nog varit bäst med 4 pers.

2 skyttar, 1 som tar cashen, 1 som kör.

DP:s kärna hade fixat den där hitten galant. Makkan bakom ratten. Sho, Talang, Musse på plats.

Vad tror du kommer hända när musse och talang muckar då? Vem blir den första ur DPs kärna att dö eller kommer dem vara ostoppbara och plocka hela shottaz en efter en?
Citera
2020-07-13, 21:30
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0merta666
Skulle nog säga Makkan och Musse, kan även tänka mig nån av dom styrde upp mötet med Ady och sa till han att hans tid är över i Rinkeby.

Vad menar du att Makkan gjort?

Han ska alltså vara VÄRSTA shootern?

I så fall hade han en JÄVLIGT dålig dag på jobbet i Köpenhamn.

I och med att han inte ens lyckades osäkra kallen själv...
Citera
2020-07-13, 21:32
Medlem
Vet nån hur Shobre försörjer sig i spanien där det sägs att han är? Hur vet man att han är hjärnan bakom det mesta?
Citera
2020-07-13, 21:41
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja men det är en rejäl risk att lämna bilen intakt. Efter Uppsalamordet hade de nog en sinnessjuk tur. Möjligtvis var dräkterna utbytta så att det låg nya i bilen och de tog med sig de som de hade på sig. Tur i vilket fall och ett märkligt risktagande.

Fast han som står vid bilen och fotar eller vad han gör, ropar inte han att den som ligger där lever? Sen spelar det ju ingen roll om han är levande eller död i sak mer än att det är onödigt att slösa tid på att skjuta en död person. Konstigt då att de inte sprang fram till Franky igen och säkerställde att han var död också. Han dog väl lite senare och det blir ju en märklig sak att riskera att låta han leva.

Franky sprang säkert så de inte kunde se honom längre. Ville väl dra så fort som möjligt.

Angående Uppsala är bevisbördan i Sverige så orimligt hög att dna på vapen och kläder i en flyktbil från ett mord inte räcker.

Dom nekade bara och sa ingen kommentar och blev frisläppt.

Beviset räckte inte heller för mordet i Mariehäll samt mordet i Sollentuna på Elie Messo.
Citera
2020-07-13, 21:43
Medlem
Citat:

Håller med!

Vi kan då nästan helt räkna ut att han ej va med på mynta morden där de sprang in med automatvapen. Kalle är de vanligaste o lättaste att få tag på även de som används flitigast bland kriminella och troligtvis även på café mynta. Har man använt en ak innan så vet man hur man gör.

Skulle kunna tänka mig att vapnet låst sig eller något eller att de va special byggt och snubben som osäkrade vapnet Var han som hade fixat fram de.
Citera
2020-07-13, 21:46
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Vad tror du kommer hända när musse och talang muckar då? Vem blir den första ur DPs kärna att dö eller kommer dem vara ostoppbara och plocka hela shottaz en efter en?

Svårt att sia om. Det är oberäkneliga gossar.

Men tror ingen av dem lever eller inte sitter inne om 5 år.

Av de fyra i toppen på DP gissar jag att en är död och resten sitter på långa straff.

Tvärt om för toppskiktet i SZ. Någon enstaka sitter, resten är döda.

Ser inget annat än graven eller cellen för dem på sikt. Den ende som skulle kunna göra något annat än Yasin, men han verkar vara för djupt involverad för att kunna släppa det. Tror han blir rånmördad på sitt blingbling.
Citera
2020-07-13, 22:04
Medlem
Citat:

Har inte sagt att han gjort något men det jag försökte säga var att dom två verkar vara galnast av dom alla. Varför bli du så arg när jag nämner Makkan har DU också fått smaka på hans urin?
Citera
2020-07-13, 22:19
Medlem
Citat:
Svårt att sia om. Det är oberäkneliga gossar.

Men tror ingen av dem lever eller inte sitter inne om 5 år.

Av de fyra i toppen på DP gissar jag att en är död och resten sitter på långa straff.

Tvärt om för toppskiktet i SZ. Någon enstaka sitter, resten är döda.

Ser inget annat än graven eller cellen för dem på sikt. Den ende som skulle kunna göra något annat än Yasin, men han verkar vara för djupt involverad för att kunna släppa det. Tror han blir rånmördad på sitt blingbling.

Sant o Yasin kommer aldrig kunna sätta musiken i första hand och bli något stort förrens hela dp sitter eller är döda! Han kan inte köra spelningar då blir han troligtvis klippt.

Har svårt att se att konflikten är över på väldigt länge då båda sidor rekryterar nya med åren och konflikten bara spinner vidare, även anhöriga till personer som dött i konflikten vill ha sin hämnd vilket gör det svårt att leva ett normalt liv för de båda gängen.
Citera
2020-07-13, 23:46
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0merta666
Har inte sagt att han gjort något men det jag försökte säga var att dom två verkar vara galnast av dom alla. Varför bli du så arg när jag nämner Makkan har DU också fått smaka på hans urin?

Nej, men du verkar ju däremot ha din tunga långt upp i hans rektum.

Men visst, han är galen. Det finns film när han urinerar på folk. Det finns film när han skjuter en halvdöd person med ak47a från nära håll. DP är psykopater hela bunten.

Frågan som ställdes var dock inte vem som är "galnast". Utan vem som klippt flest, och vem som sitter inne med mest respekt på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av jurti
Vem i DP har mördat flest tror ni? Och vem utav dem fyra har mest respekt i den undre världen?

Citat:
Va jag har hört så Musse och shobre

Musse mer som en psykopat som är kapabel till allt och shobre mer som den som handlar med hjärnan och den som sköter kontakterna men även kan skjuta.

Jag är inte ett dugg arg. Men jag är skeptisk till bilden av Makkan som rutinerad shooter efter jättefadäsen med kallen i Köpenhamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in