Citat:
Nu är det ju inte direkt ovanligt att folk cyklar till matcherna... Så det är ju inget konstigt. Sedan är det klart att man undvek att vara där precis vid start när det antagligen kollades mer efter folk runtom för att sedan dyka upp.
Det spelar ju ingen roll om det inte hördes heller, att det står folk utanför har ju med smittspridningen att göra och vad än vissa tror kan ju även unga smitta. Det är klart det var ett negativt fall iom att det de facto stod folk utanför där man inte får vara.
Sedan att det inte var på MFF-nivå med kommentarer efteråt är en annan sak...
Det spelar ju ingen roll om det inte hördes heller, att det står folk utanför har ju med smittspridningen att göra och vad än vissa tror kan ju även unga smitta. Det är klart det var ett negativt fall iom att det de facto stod folk utanför där man inte får vara.
Sedan att det inte var på MFF-nivå med kommentarer efteråt är en annan sak...
Nja, du får helt enkelt lita på att det jag skriver är korrekt. Det VAR oskyldigt. Eftersom flera skrivit om just den matchen ville jag berätta sanningen, helt enkelt.
se t ex klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=oif2N63GK5Q
När Varberg gör mål ser man att det sitter en kille i ett träd samt att det står en förbipasserande och kikar in genom en grind. När Blåvitt kvitterar i slutet på första halvlek ser man en bra överblick på antalet vid staketet Det är ca 7 pers (utspridda) plus ett kompisgäng med 12-åringar på ca 10 st som hänger i grupp. Sedan var det väl 2-3 pers till utanför bild nere vid hörnflaggan. Sånt där måste helt enkelt falla under begreppet "oskyldigt" och inget man behöver ha med i någon "lista" över händelser där någonting misskötts. Dessutom är ju parken stängd på matchdagar sedan dess och grinden är täckt, så 12-åringarna och förbipasserande kan inte tjuvkika mer.
Och som sagt positivt att Blåvitts fans skötte det så bra att man inte var på plats. Att signalera "ni kan lita på oss" är superviktigt inför ev kommande utökade gränsdragningar etc. Fans till Mjällby, MFF, Sundsvall, Örebro och Östersund har tvärtom visat att man inte kan lita på att de kommer sköta sig i höst. Blir väldigt fel att dra in ett gäng 12-åringar från Varberg eller Blåvitts ej existerande bortafans på samma "lista" över negativa händelser, liksom.
tillägg: När jag ändå är igång kan jag ju även berätta om den där grinden där en snubbe står när Varberg gör mål. Arrangören kan ju inte hindra folk att stå på allmän plats utanför, men de kan ju förhindra folk från att se något. I just det aktuella fallet skickade man två man inifrån till grinden som helt enkelt ställde sig och skymde sikten om någon tjuvkikare blev ståendes utanför.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-07-12 kl. 13:00.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-07-12 kl. 13:00.