2020-07-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är det ju inte direkt ovanligt att folk cyklar till matcherna... Så det är ju inget konstigt. Sedan är det klart att man undvek att vara där precis vid start när det antagligen kollades mer efter folk runtom för att sedan dyka upp.

Det spelar ju ingen roll om det inte hördes heller, att det står folk utanför har ju med smittspridningen att göra och vad än vissa tror kan ju även unga smitta. Det är klart det var ett negativt fall iom att det de facto stod folk utanför där man inte får vara.
Sedan att det inte var på MFF-nivå med kommentarer efteråt är en annan sak...

Nja, du får helt enkelt lita på att det jag skriver är korrekt. Det VAR oskyldigt. Eftersom flera skrivit om just den matchen ville jag berätta sanningen, helt enkelt.

se t ex klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=oif2N63GK5Q

När Varberg gör mål ser man att det sitter en kille i ett träd samt att det står en förbipasserande och kikar in genom en grind. När Blåvitt kvitterar i slutet på första halvlek ser man en bra överblick på antalet vid staketet Det är ca 7 pers (utspridda) plus ett kompisgäng med 12-åringar på ca 10 st som hänger i grupp. Sedan var det väl 2-3 pers till utanför bild nere vid hörnflaggan. Sånt där måste helt enkelt falla under begreppet "oskyldigt" och inget man behöver ha med i någon "lista" över händelser där någonting misskötts. Dessutom är ju parken stängd på matchdagar sedan dess och grinden är täckt, så 12-åringarna och förbipasserande kan inte tjuvkika mer.

Och som sagt positivt att Blåvitts fans skötte det så bra att man inte var på plats. Att signalera "ni kan lita på oss" är superviktigt inför ev kommande utökade gränsdragningar etc. Fans till Mjällby, MFF, Sundsvall, Örebro och Östersund har tvärtom visat att man inte kan lita på att de kommer sköta sig i höst. Blir väldigt fel att dra in ett gäng 12-åringar från Varberg eller Blåvitts ej existerande bortafans på samma "lista" över negativa händelser, liksom.

tillägg: När jag ändå är igång kan jag ju även berätta om den där grinden där en snubbe står när Varberg gör mål. Arrangören kan ju inte hindra folk att stå på allmän plats utanför, men de kan ju förhindra folk från att se något. I just det aktuella fallet skickade man två man inifrån till grinden som helt enkelt ställde sig och skymde sikten om någon tjuvkikare blev ståendes utanför.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-07-12 kl. 13:00.
Citera
2020-07-12, 12:41
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Är också inne på den biten, innan covid såg det ut som i höstas och laget var redo för en säsong, sedan uppehåll och fel upplägg eller individuellt slarv. Laget som spelar nu är en blek kopia av det lag som spela tidigare i vår. Sen när det väl börjar gå knackigt verkar mycket satt sig på huvudet.

Billborn får sluta spela Abbe som 10a han är inte rätt där, flytta in Kaca eller tanken.
Jepp, Abbe är helt klart bättre som sittande. Bänka Jeppe/Bojanic och flytta ner Abbe ihop med Junior. In med Tanken eller Kaca som tia.

Testar man den förstnämnde lämnar det plats för Paulinho på sin bästa position som trazke är inne på.
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att inte Tankovic provas som 10:a och Paulinho får chansen på den enda positionen han behärskar är ett under. Som tränare borde man vilja få in så mycket kompetens som möjligt på planen kan man tycka?
Citera
2020-07-12, 13:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Nu har ju Mujo lirat tia och det var ju sisådär i ärlighetens namn. Han är lika blev som alla andra och ska fysiskt dra men verkar mentalt redan ha lämnat oss. Då kan han gått och väl sitta på bänken så att Paulinho får spela sig i form. Paulinho och Juniors inhopp igår är något att vara försiktigt positiv till.
Citera
2020-07-12, 13:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att inte Tankovic provas som 10:a och Paulinho får chansen på den enda positionen han behärskar är ett under. Som tränare borde man vilja få in så mycket kompetens som möjligt på planen kan man tycka?

Lugn. Det kommer nog ett samtal idag från Neapel. Sen står det klart hur de ska spela.
Citera
2020-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja för mig borde nästan Jallow vara nummer 1, årminstonde i denna matchen, visst Wenersson har behandlat klubben riktigt svinigt men låt oss säga att det blir Europa spel under hösten så måste vi ha tillgång till så många spelare som möjligt.

Ja den backlinjen skulle vara intressant att följa. Men hade definitivt föredragit Bjärsmyr före Wikström om ni Bjärsmyr orkar. Tror det riskerar att se väldigt valpigt och osäkert ut annars.

Nu återstår det väl att se hur det blir idag men det går att ha ett rotationsschema med 3 backar(och 5 byten). Nu skulle man t ex kunna spara Werner till HIF om 3 dagar, då får han 5 dagars vila, Holm fick 50 minuter i benen mot Ellos och Jallow 70, så dom borde inte vara så sletna.

Det mittlåset hade gjort mig väldigt nervös hehe, tycker både Calisir och Da Graca går före både Wikström och Tolinsson just nu, sedan är det unga killar som förhoppningsvis kan bli väldigt bra, men en matchotränad 01a och en 03a som mittlås i AS... ja jag tror nog inte vi vill ha det så roligt.

Edit: Är ingen förespråkare av att spela gubbar på fel position, men då känns det bättre att ha Erlingmark som mittback i en match, och in med typ Titi från start, han har iaf känt på det en del.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-12 kl. 13:37.
Citera
2020-07-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Helsingborg vinner utan problem mot våra juniorer idag. Helt jävla sjukt att vi måste spela med 5-6 juniorer varje match för de äldre är skadade/sjuka eller totalt omotiverade att kämpa under Norling.
AIK kör med laget som skulle till Gothia cup.
Citera
2020-07-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, precis det var urbota korkade uttalanden.
Man kunde varit smartare i snacket efteråt med ett "Vi gjorde det för fansen därhemma, det är ett stöd vi känner även om dom gör rätt i att hålla sig hemma nu".
Vips har man tackat fansen men indirekt tagit avstånd från den klick som var korkade nog att stå utanför.

Det har varit folk utanför när vi spelat med, Påskbergsvallen hade ju folk klättrat upp utanför staketet när vi var där. Sedan kände då inte jag ingen dessa och ingen av dom jag såg matchen med heller så antagligen Varbergare.

Det har ju funnits folk som sedan man beslutade att inte tillåta publik på cupens kvartsfinaler i Mars (som sedermera ställdes in och all fotboll sköts upp) tyckt att vi ska köra på i olika mån med publik på läktarna och låta spelarna resa som dom ville även från start.
Det är klart att det hade varit stor smittorisk även i div5 ty folk hade stått intill varandra även om det inte var ok i grunden.

Vi talade ju om det för honom när han somnat på genomgångar, kommit för sent och tyckt att det var en bra idé att käka pizza oftare än att träna men det sket han ju i och vi skickade av honom.

Så DIF hemma idag då. På dagen 12 år efter att Söder hoppade in på Råsunda och sänkte dom sommaren efter han gick ur lågstadiet.
Ingen Calisir och ingen Farnerud ens i truppen och man får räkna med att vi vilar Aiesh som var fullständigt slut i torsdags och har spelat väldigt mycket.
Anestis lär ju vakta buren, Holm och Werner på var sin kant, sedan är ju verkligen frågan om Bjärsa orkar spela idag igen eller om vi ställer upp med det rekordunga paret Wikström-Tolinsson i mitten. Tolinsson är iaf given och sedan beror det som sagt på hur pigg Bjärsa är, dumt att riskera att han går sönder redan.
Mittfältet finns det ju lite alternativ på trots allt, frågan är om vi får se Hasse vila från start idag måntro? Han har ju spelat en hel del och fick ju en del smällar senast. Isf är ju frågan om inte Eagle här får sin vilja igenom med en Sana där nere som fördelar boll. Alternativet är väl annars att Titi får starta vilket även det glädjer Eagle
Trio sen är svårare men jag tror nog Paka startar ändå. Giorgi och Sargon? Sedan kanske rentav Vilhelmsson får chansen längst fram i brist på andra alternativ när Aiesh sannerligen behöver vila...

Svårt att sia om laget iaf. Är ju match på onsdag igen innan vi får vila till den 20e iaf...

Hehe, var väl senaste gången ni vann mot oss nästan känns det som.

Robin Söder var för övrigt 17 år gammal då.

Du vet att man går ut lågstadiet när man slutar årskurs 3 i grundskolan? Så ung var han nog inte.
Citera
2020-07-12, 14:24
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Hehe, var väl senaste gången ni vann mot oss nästan känns det som.

Robin Söder var för övrigt 17 år gammal då.

Du vet att man går ut lågstadiet när man slutar årskurs 3 i grundskolan? Så ung var han nog inte.

Du anade inte en viss ironi...🙈
Citera
2020-07-12, 14:30
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nja, du får helt enkelt lita på att det jag skriver är korrekt. Det VAR oskyldigt. Eftersom flera skrivit om just den matchen ville jag berätta sanningen, helt enkelt.

se t ex klipp här: https://www.youtube.com/watch?v=oif2N63GK5Q

När Varberg gör mål ser man att det sitter en kille i ett träd samt att det står en förbipasserande och kikar in genom en grind. När Blåvitt kvitterar i slutet på första halvlek ser man en bra överblick på antalet vid staketet Det är ca 7 pers (utspridda) plus ett kompisgäng med 12-åringar på ca 10 st som hänger i grupp. Sedan var det väl 2-3 pers till utanför bild nere vid hörnflaggan. Sånt där måste helt enkelt falla under begreppet "oskyldigt" och inget man behöver ha med i någon "lista" över händelser där någonting misskötts. Dessutom är ju parken stängd på matchdagar sedan dess och grinden är täckt, så 12-åringarna och förbipasserande kan inte tjuvkika mer.

Och som sagt positivt att Blåvitts fans skötte det så bra att man inte var på plats. Att signalera "ni kan lita på oss" är superviktigt inför ev kommande utökade gränsdragningar etc. Fans till Mjällby, MFF, Sundsvall, Örebro och Östersund har tvärtom visat att man inte kan lita på att de kommer sköta sig i höst. Blir väldigt fel att dra in ett gäng 12-åringar från Varberg eller Blåvitts ej existerande bortafans på samma "lista" över negativa händelser, liksom.

tillägg: När jag ändå är igång kan jag ju även berätta om den där grinden där en snubbe står när Varberg gör mål. Arrangören kan ju inte hindra folk att stå på allmän plats utanför, men de kan ju förhindra folk från att se något. I just det aktuella fallet skickade man två man inifrån till grinden som helt enkelt ställde sig och skymde sikten om någon tjuvkikare blev ståendes utanför.

Vi kan lägga till Peking på den listan, eftersom de gjorde samma sak som Örebro samtidigt.
Citera
2020-07-12, 14:47
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nu har ju Mujo lirat tia och det var ju sisådär i ärlighetens namn. Han är lika blev som alla andra och ska fysiskt dra men verkar mentalt redan ha lämnat oss. Då kan han gått och väl sitta på bänken så att Paulinho får spela sig i form. Paulinho och Juniors inhopp igår är något att vara försiktigt positiv till.
Ja, jo, Tanken har ju inte varit bättre än någon annan sista matcherna så visst skulle man kunna bänka honom. Men vi har väl egentligen ingen naturlig tia just nu, möjligt dock att Kacaniklic skulle vara bättre i den rollen än Tanken/Paulinho. Aimar Sher kanske...

Jovisst, han lär väl lämna när kontraktet går ut om några veckor, men frågan är vart han ska gå? Hade det redan varit klart med ny klubb eller nära förestående tror jag nog han skulle vara ännu mer omotiverad i Bajentröjan. Men det känns ju ärligt talat jäkligt oklart om han kommer sticka och i så fall var. Hittar han ingenting nytt lär han väl fortsätta träna med Bajen tills vidare för att hålla igång, gissar jag.
Citera
2020-07-12, 15:55
Medlem
PlantBamboos avatar
Varför låter det som att HIF har hemmastöd? Släpper man in viss publik?
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-07-12 kl. 15:57.
Citera
2020-07-12, 16:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
Varför låter det som att HIF har hemmastöd? Släpper man in viss publik?
Undrar jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in