2020-07-11, 17:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at GM la telefonen på bordet kl 10.07 fordi han hørte disse hyppige anropene til AEs telefon og dette forårsaket at GM ble stresset og fikk det travelt med å forlate åstedet fordi han var redd for at noen som forsøkte å nå AE på telefon skulle komme til åstedet.
Det er mulig, men hvorfor surret GM rundt i huset? Var det ikke bare å laste inn dama og kjøre mot Ås?
Citera
2020-07-11, 17:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror at GM la telefonen på bordet kl 10.07 fordi han hørte disse hyppige anropene til AEs telefon og dette forårsaket at GM ble stresset og fikk det travelt med å forlate åstedet fordi han var redd for at noen som forsøkte å nå AE på telefon skulle komme til åstedet.

Eventuelt kan det ha vært GM2 som ringte til AEHs telefon fra THs telefon på F*t*r*m
for å signalisere at h*n var på vei for å hjelpe til. Kan stemme tidsmessig med videoene
av hettemannen. Det kan ha vært GM2 som først kjørte til ishallen og parkerte, og så
gikk til fots derfra til åstedet. Den kjøreturen tar ca. 5-6 minutter.

10:07 - ringer for å signalisere "jeg er på vei".
10:08 - 10:17 - biltur F*t*r*m - ishallen.
10:22 - fanges opp av første kamera.
10:25 - fanges opp av kamera v Metro
10:33 - fanges opp av kamera ved hjelpemiddellageret
10:38 ca. - ankomst åsted
10:50 ca. - forlater åsted
11:02 - fanges opp av kamera v Metro på vei tilbake til ishallen
11:07 - kjører fra ishallen
11:13 - tilbake på F*t*r*m, ringer fra THs telefon til AEHs telefon
Citera
2020-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er mulig, men hvorfor surret GM rundt i huset? Var det ikke bare å laste inn dama og kjøre mot Ås?
Det kan hende at GM ikke hadde vært så veldig lang tid i huset da AEs telefon ringte kl 10.06 og 10.07, og at han ikke var ferdig med sine gjøremål på åstedet.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Eventuelt kan det ha vært GM2 som ringte til AEHs telefon fra THs telefon på F*t*r*m
for å signalisere at h*n var på vei for å hjelpe til. Kan stemme tidsmessig med videoene
av hettemannen. Det kan ha vært GM2 som først kjørte til ishallen og parkerte, og så
gikk til fots derfra til åstedet. Den kjøreturen tar ca. 5-6 minutter.

10:07 - ringer for å signalisere "jeg er på vei".
10:08 - 10:17 - biltur F*t*r*m - ishallen.
10:22 - fanges opp av første kamera.
10:25 - fanges opp av kamera v Metro
10:33 - fanges opp av kamera ved hjelpemiddellageret
10:38 ca. - ankomst åsted
10:50 ca. - forlater åsted
11:02 - fanges opp av kamera v Metro på vei tilbake til ishallen
11:07 - kjører fra ishallen
11:13 - tilbake på F*t*r*m, ringer fra THs telefon til AEHs telefon
I den teorien som du skrev, er da Hettemann 2 (han som kom gående bak Hettemann 1 på videoen) samme mann som GM1 som var på åstedet da telefonen ringte kl 10.07? Har GM1 i så fall kjørt fra åstedet med AE i en bil, og deretter parkert bilen et sted, for så å møte GM2 der vi ser de gå sammen på videoen?

Jeg leste at Hettemann1 kom gående langs hovedveien på turen tilbake. Kanskje Hettemann1 var passasjer i Hettemann2 sin bil et stykke av veien, hvis Hettemann2 er GM1 og hvis han kjørte bil fra Sloraveien?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-11 kl. 17:41.
Citera
2020-07-11, 17:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
I den teorien som du skrev, er da Hettemann 2 (han som kom gående bak Hettemann 1 på videoen) samme mann som GM1 som var på åstedet da telefonen ringte kl 10.07? Har GM1 i så fall kjørt fra åstedet med AE i en bil, og deretter parkert bilen et sted, for så å møte GM2 der vi ser de gå sammen på videoen?

Nei, basert på politiets antydning om at kun hettemann #1 er interessant, har jeg
ikke tillagt hettemann #2 noen betydning i regnestykket jeg skisserer her.
En mulighet er kanskje at hettemann #2 har avtalt med GM2 om å slå følge fra Metro
til bilen som er parkert ved ishallen. Hva slags rolle h*n eventuelt har, kan jeg ikke
svare på.

GM1 er på åstedet når GM2 ringer 10:07. Idéen her er at hverken GM1 eller GM2
har sine egen telefoner på åstedet - av helt åpenbare årsaker. Derfor brukes AEHs
telefon til å signalisere at GM2 er i anløp, og muligens også tilbakekomst til F*t*r*m.

Hvem som er hvem av GM1 og GM2 vet jeg jo ikke, men tanken min er TH og VE.

Hvis VE er GM1, som ankom åstedet i leiebil kl. 9:05, og TH er GM2 som er fanget
opp på videoene, passer det best med at TH har kommet fra jobb og hjulpet VE
med å få liket i bagasjerommet på leiebilen før han spaserte tilbake til jobb.
Deretter har VE kjørt direkte fra åstedet - kanskje til Kv*tfj*ll - med liket, og
kvittet seg med det der på ett eller annet vis.

Hvis derimot TH er GM1 og VE er hettemann #1, blir det litt mer komplisert
med tanke på å frakte vekk liket i leiebilen. Det stemmer også dårligere med
vitneforklaringene om at TH var på jobb det meste av dagen.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-11 kl. 17:55.
Citera
2020-07-11, 17:47
Medlem
Legokatts avatar
Som sagt har jeg kun tro på at AEH flyktet eller at TH/medhjelper står bak

Skilsmisseplaner er sakens kjerne

For ikke å ha tunellsyn ønsker jeg å se på hvordan TH/medhjelper kunne utført dette

Jeg mener TH selv måtte stå for selve handlingen I Sl*raveien, medhjelper dro dit rett etterpå for å hente "ferdig pakket" lik. Tenker at TH ikke ønsket involvere sine barn da han ville trenge dem på sin side i etterspillet av hendelsen - samt helt umulig å få noen av dem med på det

TH har planlagt hytteturen for at AEH skal ringe barna slik at de får alibi. TH avlyser hytteturen rett før han drar på jobb og ber AEH ringe barna og si ifra. TH har også bedt lønnsannsvarig å ringe AEH på morgenen (hun er ikke medskyldig - kun uvitende selv om at hun er en brikke i planen) På denne måten skaffer TH barna HHB1 og TEH alibi, samt en vanntett hendelse (AEH/lønns ansvarlig) som gjør at hun ikke kunne blitt drept på natten.
TH drar rett hjem etter å ha blitt fanget opp på videoovervåkningskameraet på Futurum - ny bil/annen måte. Han utfører drap men alt går ikke etter planen - AEH er i 2.etg - må dyttes ned trapp - for mye spor som må vaskes - vaskebøtte borte

På jobb sitter medhjelper som ringer fra TH's mobil (kode risset inn i glass) kl 10.06 og kl 10.07 - også melding om at de "bytter plass". TH drar på jobb og medhjelper drar å heter lik i Sl*raveien.
Medhjelper gjør en "feil" og sletter anrop

En mulig medhjelper på jobb kan være VE - gir TH alibi for tidsrom han er borte fra jobb

Mye av TH's merkelige oppførsel kan vise at han spiller litt "dum". Står han bak må han spille skuespill. Da er det enklere å spille "litt dum" i stede for "ekspert". Å ringe åtte ganger hjem kan være "overspilling", samt å snakke i "halve setninger" til politiet for å spille "å være i sjokk".
Citera
2020-07-11, 17:54
Bannlyst
Citat:
Jeg skjønner at noen mener jeg har gått i bekreftelsesfellen og har tunellsyn, men da har de ikke lest hva jeg har skrevet.

Jeg var helt til juni -20 en av de som absolutt ikke kunne tenke meg at noen av barna hadde med dette å gjøre, og prøvde å finne alternative teorier, helt til klageskrivet ble offentlig.

Etter dette har jeg hver gang nye opplysninger har blitt offentliggjort som ser ut til å så tvil om min hypotese, vært villig til å endre den.

Etter at opplysningene har «modnet», og jeg har fått grublet litt mer på «hvordan henger dette sammen?», sett at de «stikk motsatt», nettopp styrker hypotesen.

Det forundrer meg hvis politiet angivelig ikke har min hypotese som en av de jobber aktivt med, noe jeg tror de gjør.

Jeg håper alibiene til barna blir ettergått grundig ut fra en hypotese om at de alle kan være medskyldige, og at alibiene derfor er nøye planlagt på forhånd, som resten av drapet på denne stakkars mammaen.

En absurd tanke. Jeg får det bare ikke til å stemme at hele familien har planlagt å drepe mamma i lang tid. Det henger bare ikke på greipet mitt.
Citera
2020-07-11, 18:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Som sagt har jeg kun tro på at AEH flyktet eller at TH/medhjelper står bak

Skilsmisseplaner er sakens kjerne

For ikke å ha tunellsyn ønsker jeg å se på hvordan TH/medhjelper kunne utført dette

Jeg mener TH selv måtte stå for selve handlingen I Sl*raveien, medhjelper dro dit rett etterpå for å hente "ferdig pakket" lik. Tenker at TH ikke ønsket involvere sine barn da han ville trenge dem på sin side i etterspillet av hendelsen - samt helt umulig å få noen av dem med på det

TH har planlagt hytteturen for at AEH skal ringe barna slik at de får alibi. TH avlyser hytteturen rett før han drar på jobb og ber AEH ringe barna og si ifra. TH har også bedt lønnsannsvarig å ringe AEH på morgenen (hun er ikke medskyldig - kun uvitende selv om at hun er en brikke i planen) På denne måten skaffer TH barna HHB1 og TEH alibi, samt en vanntett hendelse (AEH/lønns ansvarlig) som gjør at hun ikke kunne blitt drept på natten.
TH drar rett hjem etter å ha blitt fanget opp på videoovervåkningskameraet på Futurum - ny bil/annen måte. Han utfører drap men alt går ikke etter planen - AEH er i 2.etg - må dyttes ned trapp - for mye spor som må vaskes - vaskebøtte borte

På jobb sitter medhjelper som ringer fra TH's mobil (kode risset inn i glass) kl 10.06 og kl 10.07 - også melding om at de "bytter plass". TH drar på jobb og medhjelper drar å heter lik i Sl*raveien.
Medhjelper gjør en "feil" og sletter anrop

En mulig medhjelper på jobb kan være VE - gir TH alibi for tidsrom han er borte fra jobb

Mye av TH's merkelige oppførsel kan vise at han spiller litt "dum". Står han bak må han spille skuespill. Da er det enklere å spille "litt dum" i stede for "ekspert". Å ringe åtte ganger hjem kan være "overspilling", samt å snakke i "halve setninger" til politiet for å spille "å være i sjokk".
Jeg fulgte deg frem til dette «bytte av plass«, da gikk luften ut. En annen sender kodene til AE’s telefon med TH’s telefon ubemerket fra Futurum, det henger ikke på greip.
Citera
2020-07-11, 18:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg fulgte deg frem til dette «bytte av plass«, da gikk luften ut. En annen sender kodene til AE’s telefon med TH’s telefon ubemerket fra Futurum, det henger ikke på greip.
Vi hadde en avtale å ikke kommentere hverandres teorier...
Men skal forklare enda nøyere..

TH har lagt igjen sin telefon på jobben - benyttes av medhjelper på Futurum til å ringe AEH's mobil kl 10.06 og 10.07 - skaffer TH alibi - samt de bytter plass - medhjelper drar til Sl*raveien og TH på jobb

At de drar samtidig - minimerer tiden det tar totalt sett
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-11 kl. 18:22.
Citera
2020-07-11, 18:37
Medlem
Legokatts avatar
Sett i sammenheng med TH/medhjelper teori

Tenker at grunnen til at RU ble mistenkt av politiet er fordi han har hjulpet TH å sette opp krypto-konto (kanskje uvitende)

At politiet ikke kan arrestere medhjelper er fordi de ikke kan knytte personen til selve handlingen - TH utførte det selv - medhjelper fraktet kun lik til avtalt plass og gav TH alibi
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-11 kl. 18:53.
Citera
2020-07-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det ble skrevet om PAS og ishockeyklubben på tråden i 2019.
Klubben har bevislig hatt store økonomiske problemer.

Du er bra ishockeyfan hvis du kidnapper noen for å redde klubben fra konkurs, helt fjernt spør du meg.
Citera
2020-07-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Gassa har jo «opplyst» at klubben åpenbart ikke trengte penger:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hva er det du snakker om? Jeg har ikke undersøkt hockeyklubbens økonomi og har heller ikke tenkt å gjøre det for de har ingenting med dette å gjøre.

Eller hva mener du Vossevangen ?
Citera
2020-07-11, 19:16
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva er det du snakker om? Jeg har ikke undersøkt hockeyklubbens økonomi og har heller ikke tenkt å gjøre det for de har ingenting med dette å gjøre.

Eller hva mener du Vossevangen ?

Det er ikke konkursen i hockey-klubben som ble undersøkt, men økonomien til de/den «rike» onkelen som i praksis styrte klubben, personlige koblinger mellom hockey miljøet og TH, hvor eiendomsutvikling/drift står sentralt.

I tillegg de aktuelle personenes bosted / næringsadresser og/eller nåværende arbeidsgivere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in