2020-07-11, 17:18
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Jag vet att det finns studier som visar att immunitet eventuellt även kommer från annat håll.
Det är inte frågeställnngen.

Du hävdar att 5% antikroppar motsvarar 10-15% immunitet. Grund för detta påstående är din amatörmässiga gissning utifrån inofficiell statistik. Du får ursäkta men behåll den för dig själv och sluta sprida desinformation.

Sedan har du mage att kalla mig för glåpord när jag faktiskt kan uppvisa ordentliga källor för mina påståenden.

Din bluff är synad. Lomma iväg nu.
Men din lilla pajas..
Du har bott under en sten så du tror att den teorin kommer från Flashbackanvändare Revej och har missat alla studier och forskning kring detta, ett utdrag av den kom senast från KI.

Sen är det rimligt att anta att antalet smittade med tiden ökar ifall smittspridningen som i dessa fall fortfarande ligger på en hög nivå.

Du får gärna komma med något som motbevisar detta men i det stora hela spelar det ingen större teater då all global statistik talar för att det är detta minskningen beror.
Citera
2020-07-11, 17:19
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
På vilket sätt ha de blivit ”hårdare drabbat” anser du?

Välj valfri parameter och jämför.

Nu skall jag klippa gräsmattan.
Citera
2020-07-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Låst artikel. Sedan har vi orsak och verkan. Det är ju känt att covid19 kan slå ut ett flertal organ i kroppen. Då är ju faktiskt Covid 19 den direkta orsaken även om vissa vill få det till lunginflammation eller hjärtinfarkt. Jag tror inte på slumpen att de i själva verket slulle dött av något annat och att det bara var slumpen som gjorde att de var smittade med covid 19 där och då.

Det var ett inslag på TV4 idag med ovan nämnd obducent.
Det handlade inte om som du skriver ”organsvikt” pga covid. Det handlade mer om att många som dött, redan var svårt sjuka i något annat och kanske bara hade någon vecka kvar att leva ändå.
Hon uttryckte sig väldigt vettigt faktiskt.

Och nej, jag försöker inte försvara den svenska strategin... men det kan fortfarande vara som hon säger..
Citera
2020-07-11, 17:21
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Vad gissar jag i menar du? Det är ju snarare du som gissar när du insinuerar att covid 19 kan mätas som överdödlighet. För det första har vi haft en enom överdödlighet i främst april och maj månad. För det andra måste du rensa för sjukdomar som också faller med social distansering såsom vanlig influensa, vinterkräksjuka etc. Har jag inte sett någon som gjort men vi diskuterar ju dödlighet i Corona eller hur - och vi gissar inte?

Nu är du igen och försöker diskutera något annat.
Jag pratar om överdödlighet i andra länder kontra deras redovisade dödstal i Covid-19. När differensen mellan dessa är för stor så är det en tydlig indikator på att något är lurt.

Här är Sveriges överdödlighet.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/
Citera
2020-07-11, 17:22
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Välj valfri parameter och jämför.

Nu skall jag klippa gräsmattan.

Nej det var inte jag som slängde mig med en påstående. Svara på frågan eller erkänn att du är ett troll.
Citera
2020-07-11, 17:25
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det var ett inslag på TV4 idag med ovan nämnd obducent.
Det handlade inte om som du skriver ”organsvikt” pga covid. Det handlade mer om att många som dött, redan var svårt sjuka i något annat och kanske bara hade någon vecka kvar att leva ändå.

Och nej, jag försöker inte försvara den svenska strategin... men det kan fortfarande vara som hon säger..

Antagligen har båda ”sidor av myntet” rätt beroende på hur man vill tolka dödsförloppet.

Problemet är när världen verkar leka ”minst dödstal vinner” och man räknar och redovisar olika.

Svaret på hur hårt drabbat världen är kommer synas i överdödlighet och då måste man ha is i magen och vänta i minst 1år.
Citera
2020-07-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du är en av de mest korkade som skriver i den här tråden.

Här har du länk till socialstyrelsens redovisningar:

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

”Antalet avlidna fram till den 6 juli 2020: 5 325
Av dessa har 89 procent (4 763 av 5 325) laboratoriebekräftad covid-19 enligt Folkhälsomyndighetens databas över smittade.”
Vad kul att vi klickar så, jag tycker det samma om dig.
De har inte dött av det för det.
Citera
2020-07-11, 17:27
Medlem
IMBILDENs avatar
[quote=ParMobil|72225413]Det var ett inslag på TV4 idag med ovan nämnd obducent.

Och nej, jag försöker inte försvara den svenska strategin... men det kan fortfarande vara som hon säger..[/QUOTE

I något enstaka fall kanske, inte mer. 5500 har dött. Hur länge varar en normal lindrig coronainfektion? max två veckor? Vore ju väldigt märkligt om dessa personer skulle dött av något annat just när de var smittade av Corona, eller hur? Tror inte på den slumpen. Kanske kan du hitta 5 sådan fall på 5000 med även det är sannolikt högt räknat.
Citera
2020-07-11, 17:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast antikroppar tycks inte vara detsamma som motståndskraft mot infektionen, och det faktum att det avtar i områden som är förbi puckeln tycks tyda på att immunitet/motståndskraft måste vara högre än så. Så vad betyder det egentligen? Inte underligt dessutom om antikropparna är låga i ett land som haft en strikt lockdown. Klart det bör se annorlunda ut i länder som varit mer öppna, som Sverige till exempel. Så Spanien betyder inte ett jota för svenska förhållanden, det måste du väl ändå hålla med om!
Jo, det gör det tills du lägger fram belägg och inga spekulationerna dragna ur röven.
Citera
2020-07-11, 17:28
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Låst artikel. Sedan har vi orsak och verkan. Det är ju känt att covid19 kan slå ut ett flertal organ i kroppen. Då är ju faktiskt Covid 19 den direkta orsaken även om vissa vill få det till lunginflammation eller hjärtinfarkt. Jag tror inte på slumpen att de i själva verket slulle dött av något annat och att det bara var slumpen som gjorde att de var smittade med covid 19 där och då.
Varför inte? I normala fall dör ca 240 per dag i Sverige, en person var 6e minut. Varför skulle inte några av dessa bara råka bära på viruset utan att det var viruset som orsakade dödsfallet? Många blir ju faktiskt inte särskilt sjuka av viruset. Ju större spridningen är, desto fler som bara råkar bära på viruset när de dör av någon annan huvudsaklig orsak.
Citera
2020-07-11, 17:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Lär dig skilja på FHM och Socialstyrelsen innan du kallar folk fula saker.
Varför ska jag göra det menar du?
Citera
2020-07-11, 17:29
Medlem
arbetets avatar
Heja Finland!
Fortsatt låga siffror i Finland

Det senaste dygnet har tolv nya fall av coronaviruset konstaterats i Finland, meddelar det finländska Institutet för hälsa och välfärd på lördagen.

Hittills har 7 291 personer insjuknat i covid-19 i Finland. Inga nya dödsfall till följd av viruset har inträffat under den gångna veckan.

Totalt har 329 människor avlidit sviterna av coronaviruset.

För närvarande vårdas sex personer med covid-19 på sjukhus i Finland. Ingen av dem får intensivvård.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in