Citat:
Ursprungligen postat av
henryskumberg
Jag utgår från historien och tidigare svenska potentater som mördats.
Gustav III : Ankarström ( ensam person)
Folke Bernadotte : Sternligan ( Israel)
Olof Palme: (?)
Anna Lindh: Mijalovic ( ensam person)
Jag utgår från tidigare mord och då ser jag SE och Mossad som de mest troliga som utfört detta mord. Där SE är huvudalternativet.
Om man kollar på tidigare mord på högsta ledare i länder så handlar det om terrorattentat. Det är oftast i diktaturer dessa sker. Rabin mördades av en ensam person ( Yigal Amir).
Jo jo. Många statsledare har väl mördats av ensamma personer men dessa har haft ett större nätverk bakom sig.
Lee Harvey Oswald (syndabock) , Abraham Lincoln, mfl.
Mordet på Olof Palme är sanktionerade av Sveriges deep state inom företagseliten som, köpte och sålde vapen illegalt. Palme var en fredsidkare och satt i kommissionen för EU rörande iran contras dessförinnan sin minister period.
Jag ser en röd tråd ifrån morden på Cats Falck, Carl Fredrik Algernon och Olof Palme.
Tre personer som kom sanningen nära om Sveriges illegala vapenhandel och som var ett hot för dem som stod bakom handeln.
För mig är dessa tre mord/självmord/olyckor dem mest skumma och mystiska morden i svensk historia. Inte mycket nämns om Cats Falck och ASEA och inte mycket nämns om Algernon och Bofors tex då dessa snabbt sopats under mattan, men mycket vilseleddes med Olof Palme då det inte gått att tystas utan då lägger man hundratals rökridåer istället och siktar in sig på en ensam GM i CP.
Cats Falck - Carl Fredrik Algernon - Olof Palme
Motiv: avslöjande av den illegala vapenhandeln.
Anstiftare: inte svårt att gissa sig fram.
Utförare: Stay Behind