2020-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
En nyhet i Theutenbergs 5e volym är att den professor H
som tas upp vid mötet 1971 nu till slut indentifieras som
Robert Harkavy.

Jag fattar inget när det gäller Robert Harkavy. Olof Frånstedt framställer honom som en KGB-asset. Han pekas av PU och leopoldreport ut som en informationssvindlare. Han ska ha kopplingar till vapenindustrin. Han är professor på Penn state en bit in på 2000-talet och hans elever anser att han är den värsta nationalisten som anser att US bör invadera och slå ut alla små skitländer. Han är medförfattare till boken "Im Spinnennetz der Geheimdienste" där CIA och NATO pekas ut som anstiftare till mordet.

Så var hamnar man? En annan sak som hans elever på Penn state säger är att största delen av hans lektioner går åt att skryta om vilka politiker han supit under bordet och vilka kvinnor han knullat.

Kanske PU är de som hittade hans rätta identitet? informationssvindlare och skitsnackare? Var det Palme eller Frånstedt som var lurad? Jag fattar inget
Citera
2020-07-10, 21:48
Medlem
Citat:
En nyhet i Theutenbergs 5e volym är att den professor H
som tas upp vid mötet 1971 nu till slut indentifieras som
Robert Harkavy.

Det är ju inte dåligt jobbat, när kom hans senaste verk tillsammans med tysken, 2017? Han har alltså hållit sig aktuell i suspekta sammanhang kring OP och sedan MOP i snart 50 år! Anklagad för att vara båda KGB-agent och CIA-agent.
Citera
2020-07-10, 22:00
Medlem
Ny analys om SE om LAC bandet och Stig E vän Olle madebrink säger nu att det är Stig man hör på LAC bandet

https://m.youtube.com/watch?v=Roba-FEY7j8
Citera
2020-07-10, 22:00
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Jag fattar inget när det gäller Robert Harkavy. Olof Frånstedt framställer honom som en KGB-asset. Han pekas av PU och leopoldreport ut som en informationssvindlare. Han ska ha kopplingar till vapenindustrin. Han är professor på Penn state en bit in på 2000-talet och hans elever anser att han är den värsta nationalisten som anser att US bör invadera och slå ut alla små skitländer. Han är medförfattare till boken "Im Spinnennetz der Geheimdienste" där CIA och NATO pekas ut som anstiftare till mordet.

Så var hamnar man? En annan sak som hans elever på Penn state säger är att största delen av hans lektioner går åt att skryta om vilka politiker han supit under bordet och vilka kvinnor han knullat.

Kanske PU är de som hittade hans rätta identitet? informationssvindlare och skitsnackare? Var det Palme eller Frånstedt som var lurad? Jag fattar inget

Bergling hade också ett osorterat agerande. Guy Burgess likaså. En del
personer i branschen är på detta viset.
Citera
2020-07-10, 22:03
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westrogothia
Det är ju inte dåligt jobbat, när kom hans senaste verk tillsammans med tysken, 2017? Han har alltså hållit sig aktuell i suspekta sammanhang kring OP och sedan MOP i snart 50 år! Anklagad för att vara båda KGB-agent och CIA-agent.

Han skulle väl ha varit först CIA-agent och sedan KGB-agent.
Citera
2020-07-10, 22:09
Medlem
Citat:
Han skulle väl ha varit först CIA-agent och sedan KGB-agent.

Leopold&Co gör ju ett idogt arbete att visa att han är desinformatör åt CIA gällande MOP. Kanske en släng av dubbelagent på 70-talet?
Citera
2020-07-10, 22:21
Medlem
Citat:
Det kom ju inte oväntat, han har ju haft en liknande teori sedan ett tag. Jag får ett intryck av att det faktiskt är Theutenberg som från första början inspirerat Jallai till omsvängningen från hans bok Landsförrädaren.

Det jag inte visste då var att Palme i största hemlighet var USA-trogen som Theutenberg idag vittnar om.

I övrigt intressant att läsa om hans efterforskningar om SE tillsammans med TP. Vem ledde vem där egentligen, och varför? Nu när Skandiamansbubblan är punkterad så kanske det är dags för nästa fas, Jallai och Theutenberg verkar ju redan påverkat personer att hemsöka tråden med lite fakta blandat med mest fiktion i ämnet KGB.

Som kuriosa kan jag nämna att jag begärde att få ut materialet om Skandiamannen från Palmeutredningen redan i oktober 2010. Dessutom intervjuade jag Skandiamannens före detta fru Margareta Engström flera gånger och några av hans andra bekanta vid den tiden. En gång träffade jag Margareta tillsammans med Thomas Pettersson.

Donald med en fot i den militära grenen (ursprungligen IB) och senare en fot i kontraspionaget med personkontakter och nära sådana med den nämnda Leongruppens ledare talar om en joint operation särskild inhämtning och Säpo, natten Palme dog (som han inte vet några detaljer om naturligtvis). Av en händelse var Teutenbergs bakrund (enligt Jallai) just där OP2=SSI inrikes som hade en aktion då. Varför båda? Säpo skötte ju kontraspionaget mot sovjeterna själva eller?

Börjar inte sociogrammen att Glöda lite nu?
Citera
2020-07-10, 23:05
Medlem
Citat:
Det kom ju inte oväntat, han har ju haft en liknande teori sedan ett tag. Jag får ett intryck av att det faktiskt är Theutenberg som från första början inspirerat Jallai till omsvängningen från hans bok Landsförrädaren.

Det jag inte visste då var att Palme i största hemlighet var USA-trogen som Theutenberg idag vittnar om.

I övrigt intressant att läsa om hans efterforskningar om SE tillsammans med TP. Vem ledde vem där egentligen, och varför? Nu när Skandiamansbubblan är punkterad så kanske det är dags för nästa fas, Jallai och Theutenberg verkar ju redan påverkat personer att hemsöka tråden med lite fakta blandat med mest fiktion i ämnet KGB.

Som kuriosa kan jag nämna att jag begärde att få ut materialet om Skandiamannen från Palmeutredningen redan i oktober 2010. Dessutom intervjuade jag Skandiamannens före detta fru Margareta Engström flera gånger och några av hans andra bekanta vid den tiden. En gång träffade jag Margareta tillsammans med Thomas Pettersson.

Vet du vad Margareta Engström hette som ogift och om hon hade barn som inte var Stigs?
Citera
2020-07-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vet du vad Margareta Engström hette som ogift och om hon hade barn som inte var Stigs?

Ingen aning, det kursiva är alltså bara citerat från Jallais blogg, var nog lite otydligt skrivet av mig och slarvigt att missa citationstecken.
Citera
2020-07-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag arbetar på en statlig myndighet - en civil myndighet som inte har något med polis- eller rättsväsende att göra - och vi övergick till att i normalfallet bara lämna ut handlingar som papperskopior för typ 10 år sedan.
Ja det är brukligt inom de flesta myndigheter. Alla myndigheter har heller inte digitaliserat alla handlingar så de kan lämnas ut elektroniskt.
Citera
2020-07-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Donald med en fot i den militära grenen (ursprungligen IB) och senare en fot i kontraspionaget med personkontakter och nära sådana med den nämnda Leongruppens ledare talar om en joint operation särskild inhämtning och Säpo, natten Palme dog (som han inte vet några detaljer om naturligtvis). Av en händelse var Teutenbergs bakrund (enligt Jallai) just där OP2=SSI inrikes som hade en aktion då. Varför båda? Säpo skötte ju kontraspionaget mot sovjeterna själva eller?

Börjar inte sociogrammen att Glöda lite nu?

Du har inte nån länk att dela till DF-förhören?
Citera
2020-07-10, 23:54
Medlem
p.norths avatar
Undra om det verkligen var sant det Pär Häggström påstår, att det var kollegor som trodde att det var SE som sköt Palme? Eller var det bara några som skämtade att SE hade gjort det eftersom SE skröt om sin överdrivna historia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in