2020-07-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan politiet avdekke autooppringing. Det er noe muffens med oppringing 10.06 og 10.07 siden den ikke er logget og sammenfaller med siste bevegelse på aehs telefon. Har TH sikkert alibi fra han angivelig kom på jobb 9.10 og til 10.07?. TH fravek mistenksomt fra vanlige rutiner denne dagen. Har lite tro på mange medhjelpere. Blir lett surr i alibi da
Holden sier at politiet mistenker TH for å være oppdragsgiver og at de har et godt alibi på han.
Det bekreftes av flere vitner.

10:06 og 10:07 var hans første oppringinger og har ført til at GM har lagt fra seg telefonen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html
Citera
2020-07-10, 19:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hva hadde det å si at hun hadde den på seg?

Hvorfor måtte telefonen ligge på det lille bordet den pleide å ligge, dog på feil side?
Citera
2020-07-10, 19:44
Medlem
politiet beslagla en sølvgrå taperull som de har undersøkt om kan knyttes til drapshandlingen. Tapen ble funnet oppå en safe like ved inngangsdøren som Hagen-ekteparet hadde stående.

Dette er kort avstand til åstedet, et bad i husets første etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, får Nettavisen opplyst. På det lille badet, som ikke har dusj,

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Da han kom hjem merket han at inngangsdøren var åpen. Han passerte en stor safe, som paret hadde stående på høyre side av inngangspartiet. Deretter passerte han badet, der politiet mener Anne-Elisabeth skal ha blitt kvalt, før han begynte å lete etter henne.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/3423980107.html

Jeg lurer på om taperullen var GM sin, og om den i så fall var glemt eller plantet.
Citera
2020-07-10, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, bare at han prøvde å skaffe seg et, ved å be en forretningskollega lyve om at de hadde et møte den dagen, når møtet egentlig fant sted dagen etter.

Dette er en av de tingene som gjør at jeg føler at den egentlige planen kanskje var at hun skulle bli drept på Kvitfjell. At dette skulle skje dagen etterpå, eller natt til dagen etterpå.
Anne følte ugler i mosen, og avlyste. TH skjønte at AE skjønte. Plan B ble iverksatt, og AE ble drept hjemme istedetfor.
VE er en kraftig type, og har neppe noe problemer med å håndtere et lik på 65 kilo.
På dette bildet her ser vi det, der han er sjåfør. Overarmene tyder på at dette er en kraftig fyr.
https://www.tv2.no/a/11479001/
Gamle TH derimot, som er lang og tynn, tror jeg ville fått store problemer med å frakte en 65 kilo død person.
Hvis TH har hatt en medhjelper, så ser jeg for meg at dette må være bare en person, og en som han stoler veldig på.
Citera
2020-07-10, 19:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvorfor måtte telefonen ligge på det lille bordet den pleide å ligge, dog på feil side?
Fordi alt var staget rundt det bordet, ring, trusselbrev(på stolen) og klokke. At den lå på feil side kan være bevisst som en beskjed, eller ubevisst av D2.

Det skulle se ut som «kidnapperne» forlot huset 1006/07 «skremt» av TH’s oppkall som avtalt, og da måtte telefonen ligge i ro pga bevegelsessensoren, selv om D2 var i huset frem til minst 1318.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-10 kl. 19:56.
Citera
2020-07-10, 19:51
Medlem
Hagen er lite interessert i å forklare seg om andre ting enn det som underbygger en kidnapping. Mulig aeh ble pakket inn i plast og at teipen ble brukt til dette formålet, men de fleste har gaffateip liggende.
Citera
2020-07-10, 19:52
Medlem
Citat:
Kanskje telefonen lå på det bordet da GM kom til åstedet (og kanskje GM ikke visste noe om den appen som registrerte bevegelser) og kanskje GM ønsket at det skulle se ut som at AE selv hadde lagt telefonen på det bordet før GM kom til åstedet? GM kan ha hatt telefonen på seg i en periode i huset for å følge med om noen ringte til AE pga at GM var redd for at noen skulle komme til huset dersom det ble mange innkommende ubesvarte anrop til AEs telefon.

Jeg tror at GM fikk det travelt med å komme seg vekk da AEs telefon ble oppringt 2 ganger på kort tid (10.06 og 10.07). Derfor ble telefonen lagt på bordet kl 10.07, og GM fikk det så travelt at han glemte å ta med seg tape-rullen fra entreen.
Citera
2020-07-10, 19:54
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje telefonen lå på det bordet da GM kom til åstedet (og kanskje GM ikke visste noe om den appen som registrerte bevegelser) og kanskje GM ønsket at det skulle se ut som at AE selv hadde lagt telefonen på det bordet før GM kom til åstedet? GM kan ha hatt telefonen på seg i en periode i huset for å følge med om noen ringte til AE pga at GM var redd for at noen skulle komme til huset dersom det ble mange innkommende ubesvarte anrop til AEs telefon.

Jeg tror at GM fikk det travelt med å komme seg vekk da AEs telefon ble oppringt 2 ganger på kort tid (10.06 og 10.07). Derfor ble telefonen lagt på bordet kl 10.07, og GM fikk det så travelt at han glemte å ta med seg tape-rullen fra entreen.
Fallet i trappa?
Citera
2020-07-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Holden sier at politiet mistenker TH for å være oppdragsgiver og at de har et godt alibi på han.
Det bekreftes av flere vitner.

10:06 og 10:07 var hans første oppringinger og har ført til at GM har lagt fra seg telefonen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html
Om han har sikkert alibi kan han ringt for å varsle den i huset om at nå kommer Hettemannen. Mistenker at hettemannen kan være TH og at den i huset er luemannen.
Citera
2020-07-10, 19:56
Medlem
Citat:
Fallet i trappa?
Var kanskje et uhell? GM (Hettemann 1?) falt i trappa med AEs telefon på seg. Og derfor halter Hettemann 1 (som vi kan se på videofilmen)?
Citera
2020-07-10, 20:00
Medlem
Citat:
Fallet i trappa?
Vi vet ikke om hun har falt i trappa

Her er det vi vet
Citat:
Politiet mener at hastigheten er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand til selv å gå ned trappen i dette tempoet.

Isteden tror politiet at hastigheten på mobilen kan sammenfalle med et fall, blant annet fordi skrittsensoren viser et hopp som tilsvarer flere trappetrinn i en og samme bevegelse, ifølge VGs opplysninger.

Det er imidlertid knyttet en viss usikkerhet til applikasjonens nøyaktighet, noe som gjør det utfordrende for etterforskerne å trekke konklusjoner.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
Citera
2020-07-10, 20:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
VE er en kraftig type, og har neppe noe problemer med å håndtere et lik på 65 kilo.
På dette bildet her ser vi det, der han er sjåfør. Overarmene tyder på at dette er en kraftig fyr.
https://www.tv2.no/a/11479001/
Gamle TH derimot, som er lang og tynn, tror jeg ville fått store problemer med å frakte en 65 kilo død person.
Hvis TH har hatt en medhjelper, så ser jeg for meg at dette må være bare en person, og en som han stoler veldig på.

Er det bekreftet at det er VE som er sjåfør, eller noe du gjetter?

Synes ikke profilbildet av ham på fb gir inntrykk av særlig med muskler, der ser
man armene godt når han sitter på motorsykkelen sin.

Av det lille jeg ser av armen til sjåføren på bildet i artikkelen, ser det mer ut som
hockeyarmene til PAS. Han er en del kraftigere bygd enn VE, ser det ut som.
VE ser ut som han har litt sånn Guffen-i-Donald-kropp, etter min mening.

Men for all del, det trenger ikke være sjåføren til TH har koblinger til saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in