2020-07-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är munskydd som gäller där va?

I affärer och i kollektivtrafik. Håller mig borta från de ställena. På barer och restauranger och nattklubbar krävs inget. Inte ute heller.
Citera
2020-07-09, 13:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte ens Tegnell tror på det:

Anders Tegnell: Det kommer en andra våg

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/anders-tegnell-det-kommer-en-andra-vag/
Detta:

”En andra våg av coronavirussmitta kommer troligen under hösten, enligt statsepidemiolog Anders Tegnell.
Sverige har dock ”goda möjligheter” att hålla smittspridningen nere.
– Nu är ju ganska många i Sverige immuna och vi kommer ju hålla igen, och vi har ju också lärt oss mycket om den här sjukdomen, säger statsepidemiologen.”

Många immuna och vi kommer att hålla igen? Nä, nu ser vi ju hur de yngre beter sig med fester i Båstad osv. Det är väl inte att hålla igen, eller?
Citera
2020-07-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast det är ju 110st enligt C19 och platz?

Jag kollar denna:

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/
Citera
2020-07-09, 13:16
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ja, det var hemskt. Jag gjorde det för min tjejs skull som ville träffa sin familj. Jag var starkt emot att åka iår.

Här i Polen är det rätt avslappnat. Mask krävs i affärer och bussar. Dock inte på barer och restauranger som är proppfulla. Dessutom har en del nattklubbar öppnat.

Så med andra ord skulle det vara helt okej för dig om det var samma regler i Sverige. Masktvång där det är relevant.

FHM, vad väntar ni på?
Citera
2020-07-09, 13:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tegnell fick ju skit när han åkte till Afrika för att rädda Ebola-sjuka. Han ansågs vara galen..
Just det, han skulle naturligtvis ha åkt till Italien istället förstår du väl?!?
Citera
2020-07-09, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag kollar denna:

https://www.svt.se/datajournalistik/corona-i-intensivvarden/

Det måste väl vara fel? Enligt region V-Götaland själva så har dom 27 på IVA och region Stockholm 32. Det är ju 59 bara där.
Citera
2020-07-09, 13:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
I affärer och i kollektivtrafik. Håller mig borta från de ställena. På barer och restauranger och nattklubbar krävs inget. Inte ute heller.

Det är ju lite märkligt när det ska användas i affärer och kollektivtrafik. Ute kan jag förstå att det inte behövs.
Citera
2020-07-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast detta är ingen influensa! Brukar vi ha influensor mitt på sommaren? Sedan är det du kallar för influensa knappast över utan det är många månader kvar.

När kan ni pandemiförnekare förstå att COVID-19 inte är en vanlig förkylning!

Ni beter er som förnekarna av förintelsen som inte anser att saker är sanna, fastän det finns hur mycket fakta som helst i fallet.
Vad är det egentligen som förnekas enligt dig, och verkar göra dig himla upprörd?

Alla som är någorlunda med i matchen ser en spridning såväl nationellt som globalt, alla ser att vissa grupper i samhället riskerar allvarlig infektion. Många verkar ta detta på väldigt stort allvar. Vad förnekas?
Citera
2020-07-09, 13:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vad i helvete händer med IVA-siffrorna? Gick under 100 igår, nu är det nere på 62.

Bäbisvirus
Det är en ändring som görs i systemet.

Det verkar vara något fel med siffrorna över intagna på IVA, för det kan väl t ex inte stämma att Västra Götaland gått från runt 25 intagna igår till 3 idag?
Josefin
Hej Josefin!

Ni är många som undrat över iva-statistiken.

För tillfället visas inte dagens siffror över antalet patienter med covid19 på iva på grund av en ändring i Svenska Intensivvårdsregistrets rapporter. Vi arbetar för att lösa problemet.”

Svt.se
Citera
2020-07-09, 13:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det måste väl vara fel? Enligt region V-Götaland själva så har dom 27 på IVA och region Stockholm 32. Det är ju 59 bara där.
De ändrar i systemet.

”Det verkar vara något fel med siffrorna över intagna på IVA, för det kan väl t ex inte stämma att Västra Götaland gått från runt 25 intagna igår till 3 idag?
Josefin
Hej Josefin!

För tillfället visas inte dagens siffror över antalet patienter med covid19 på iva på grund av en ändring i Svenska Intensivvårdsregistrets rapporter. Vi arbetar för att lösa problemet.”

Svt.se
Citera
2020-07-09, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju lite märkligt när det ska användas i affärer och kollektivtrafik. Ute kan jag förstå att det inte behövs.

Det tycker folk här nere också. Folk är generellt emot användandet av mask eftersom det är så inkonsekvent. Och att det är fruktansvärt obekvämt. Nu är det inte så varmt, men för några veckor sedan var det tydligen tortyr.
Citera
2020-07-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är en ändring som görs i systemet.

Det verkar vara något fel med siffrorna över intagna på IVA, för det kan väl t ex inte stämma att Västra Götaland gått från runt 25 intagna igår till 3 idag?
Josefin
Hej Josefin!

Svt.se

Aha! Tyckte väl det var mystiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in