2020-07-09, 12:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
MP lär ju vilja ha jobbet.

Det är faktiskt sant! Det finns ju ingen annan svensk klubb som skulle anställa honom. Tänk om ÖFK lyckas bli ännu vidrigare? Fördelen är ju att klubben inte kommer ta några fler poäng i år i sådana fall.
Senast redigerad av trazke 2020-07-09 kl. 12:23.
Citera
2020-07-09, 12:26
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vem i hela helvetet är beredd att ta över det skitjobbet som tränare för ÖFK? Kan vara det sämsta fotbollsjobbet i hela fotbolls-Sverige? Det slutar nog med att otroligt kompetente Kindberg hoppar in själv som tränare. Att han inte har någon licens spelar såklart ingen roll, det är ju ÖFK för helvete.

MP är väl ledig?
Citera
2020-07-09, 12:52
Medlem
Läser man mellan raderna känns det som att ÖFK:s nya styrelse vill sälja spelare och ordna upp ekonomin, medan Burchnall vill fortsätta köra skygglappar på. Han har ju tydligen något av en manager-roll, och tar snarare in fler spelare än han gör sig av med fortfarande. Senaste värvningen av nån obskyr spanjor som tydligen är matchotränad var nog droppen där skulle jag tro. Det hedrar väl i så fall dom stackarna som försöker få någon rätsida på saker.
Citera
2020-07-09, 13:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/XgPmPx/lakaren-da-ar-det-stopp-for-allsvenskan

Man får nog hålla med om detta faktiskt. Efterföljs inte nuvarande regler då går det inte att slutföra säsongen .

Ja, jag vet att det redan tagits upp flera gånger i tråden, men klubbarna har helt klart ögonen på sig
Citera
2020-07-09, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/XgPmPx/lakaren-da-ar-det-stopp-for-allsvenskan

Man får nog hålla med om detta faktiskt. Efterföljs inte nuvarande regler då går det inte att slutföra säsongen .

Ja, jag vet att det redan tagits upp flera gånger i tråden, men klubbarna har helt klart ögonen på sig

Och med det sagt, finns det något sagt om antal omgångar som minst krävs för att något lag ska kunna bli svenska mästare?
Citera
2020-07-09, 13:11
Avslutad
Citat:

Fast om generaldirektören för FHM rycker på axlarna och säger att det är ett fall för svensk fotbolls beslutande organ så är det knappast särskilt nära en nedstängning av allsvenskan.
Citera
2020-07-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Och med det sagt, finns det något sagt om antal omgångar som minst krävs för att något lag ska kunna bli svenska mästare?
Det framkommer inte i artikeln. Men om jag får spekulera fritt så kan jag anta att man gör som i hockeyn, dvs att inget lag utses till mästare och inget lag lag går upp eller åker ur. Dock ren spekulation.
Citera
2020-07-09, 13:17
Medlem
För att återgå till diskussionen om ÖFK så ska tydligen Burschnall leda laget fram tills att klubben hittar en ersättare, alltså innebär detta att han leder laget även i helgens match trots att han blivit sparkad. Kan ju inte vara någon optimal situation för spelarna att gå ut och spela en match och samtidigt leder en sparkad tränare fortfarande laget. Hur klarar man ens av att motivera sig inför detta scenario?
Citera
2020-07-09, 13:29
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Nej, jag försvarar inget kring händelsen men det där är ju verkligen skolboken av rubrikjagande journalistik.

Inget som helst nytt framkommer i artikeln mer än att Falkenbergs läkare får spekulera lite. Även om han nu även har ett uppdrag på förbundet känns det ju knappast som att han skulle få komma till tals om han inte pratade i ord som ger Bladet en smaskig rubrik som drar klick.
Citera
2020-07-09, 13:31
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jambalaya-17
Jag känner kan vi inte bara få tillbaka the glory days när IFK Göteborg dominerade i Europa och i Sverige?
Request denied
Citera
2020-07-09, 13:43
Medlem
Citat:
För att återgå till diskussionen om ÖFK så ska tydligen Burschnall leda laget fram tills att klubben hittar en ersättare, alltså innebär detta att han leder laget även i helgens match trots att han blivit sparkad. Kan ju inte vara någon optimal situation för spelarna att gå ut och spela en match och samtidigt leder en sparkad tränare fortfarande laget. Hur klarar man ens av att motivera sig inför detta scenario?
Jag har inte sett Östersund spela i år. Hur spelar de? Kan det vara ett läge för Peter Svärd, 4-4-2 och ta de nödvändigaste poängen.
Citera
2020-07-09, 13:46
Medlem
Citat:
Det framkommer inte i artikeln. Men om jag får spekulera fritt så kan jag anta att man gör som i hockeyn, dvs att inget lag utses till mästare och inget lag lag går upp eller åker ur. Dock ren spekulation.

Jag hamnade visst lite off topic men det låter vettigt i grunden. Men drar man det till en spets och säger att det skulle vara 29 omgångar spelade. Då tycker jag en mästare ska utses under förutsättning att det är uttalat från start att ett specifikt antal omgångar krävs. Men finns inget uttalat så bör 30 omgångar gälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in