2020-07-09, 03:54
Medlem
arbetets avatar
Ojdå! Nya rekord för USA:

USA:

3,158,932 smittade
+61,848 nya

134,862 döda
+890 nya

Brasilien:

1,716,196 smittade
+41,541 nya

68,055 döda
+1,187 nya

Det verkar nu som att man tappat kontrollen i båda länderna.
Citera
2020-07-09, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det är helt otroligt att WHO och FHM kan låtsas om som om detta inte varit känt sedan minst mars...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3Qwwg/who-medger-att-nya-bevis-pekar-mot-luftburen-smitta

Vilka utrymmen har man varnat för mest sen mars då? trånga med dålig ventilation

vettefaan vart du varit om du missat det.
Citera
2020-07-09, 04:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är dags att släppa alla former av nedstängningar snart anser jag.
Vi bör ha saker öppna och fria.
Sedan ska vi rusta upp sjukvård och äldrevård för dem som behöver hjälp.
Det är min åsikt.
Jag vet ärligt talat inte vad som är bäst. Att fortsätta att leva i detta mellanläge är hemskt tycker jag, det är extremt tärande på alla sätt.

Jag anser iaf att munskydd bör bli obligatoriskt.
Citera
2020-07-09, 05:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är syrgas och dropp intensivvård? Kan det vara så att flertalet döda inte ens fått basal vård?

Morfin förvärrar väl dessutom sjukdomsförloppet så ska inte den behandlingen klassas som dödshjälp när patienten inte ens fått träffa en läkare?
Det har ju visart sig att man gett morfin till äldre vilka inte haft covid-19. Dessa personer har kanske haft en vanlig luftvägsinfektion och sedan dött eftersom de fått morfin och inte adekvat vård. Detta pga att de inte fått träffa någon läkare för individuell bedömning.

Skandal!
Citera
2020-07-09, 05:19
Medlem
arbetets avatar
Medcram går igenom den spanska studien över antikroppar hos befolkningen. Man gör det på ett pedagogiskt sätt:

Coronavirus Pandemic Update 93: Antibodies, Immunity, & Prevalence of COVID-19 - New Data from Spain

https://youtu.be/KRCnj3c_x7U via @YouTube

Absolut värt att titta på:

MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY

Data on the actual prevalence of COVID-19 has been limited due to a variety of factors including asymptomatic spread and testing limitations. Dr. Seheult of https://www.medcram.com breaks down a new large study from Spain on the prevalence of SARS-CoV-2, antibody tests, demographics, and some big questions about COVID 19 immunity. (This video was recorded July 8, 2020).
Studien:

Prevalence of SARS-CoV-2 in Spain (ENE-COVID): a nationwide, population-based seroepidemiological study

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31483-5/fulltext#seccestitle140
Citera
2020-07-09, 05:28
Medlem
gloffgloffs avatar
"Coronan får alla trafikbolag att blöda – bussar, färjor, flyg och tåg kan få nya ägare
Coronakrisen pressar alla bolag som driver buss-, flyg-, tåg- och färjetrafik ekonomiskt. Transportbranschen präglas just nu av krisstöd, nedskärningar och varsel, men kan snart gå in i en fas av konkurser, nedläggningar och ägarbyten.
– Kartan kommer att förändras en hel del, säger Erik Lewenhaupt, presschef på Stena Line."
https://www.sydsvenskan.se/2020-07-08/coronan-far-alla-trafikbolag-all-bloda-bussar-farjor-flyg
Citera
2020-07-09, 05:47
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnormBalle
https://www.businessinsider.com/coronavirus-antibodies-study-herd-immunity-unachievable-spain-2020-7?r=US&IR=T

det ser bra ut för tegnells flock-immunitet

"Johnson revealed his intention to pursue herd immunity in a phone call with Italian Prime Minister Giuseppe Conti on March 13, a little more than a week before the UK entered a countrywide lockdown.

On the same day, Patrick Vallance, the chief scientific adviser to the UK government, said he believed the UK would be able to achieve herd immunity."

UK och Italien snackade ihop sig,

Sverige var säkert med på tåget,

Norge stängde alla skolor 12 mars.
Citera
2020-07-09, 05:50
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det är dags att släppa alla former av nedstängningar snart anser jag.
Vi bör ha saker öppna och fria.
Sedan ska vi rusta upp sjukvård och äldrevård för dem som behöver hjälp.
Det är min åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag vet ärligt talat inte vad som är bäst. Att fortsätta att leva i detta mellanläge är hemskt tycker jag, det är extremt tärande på alla sätt.

Jag anser iaf att munskydd bör bli obligatoriskt.

Ja osäkerhet är det värsta ekonomin vet,

ju snabbare vi kommer till "the new normal" desto bättre.
Citera
2020-07-09, 06:01
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag ska inte lägga mig i er diskussion mer än nödvändigt men som maskbärare upplever jag fortfarande (ett halvår senare) att folk blänger ganska hårt i affären, som att den som bär mask automatiskt är smittad. Ungefär som när man inte pratar om cancer ”för då kan man få cancer”... Att bära munskydd i Sverige är inte helt självklart för alla.

För mig som maskbärare,

får de tro vad de vill,

bra, då håller de avstånd blängarna.
Citera
2020-07-09, 06:03
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Ja det är inte många i Sverige som använder munskydd ute bland allmänheten vad jag kan se, betyder det att de är rabiata motståndare till munskydd? Jag ser otroligt få människor i väst överhuvudtaget som bär munskydd, är alla länderna här i väst en majoritet av könslösa hens som dricker blaskig ipa?
Din världsbild är så otroligt polariserad och förenklad så det är otäckt.

Du får gärna ha ditt munskydd på dig, jag tror en absolut majoritet av befolkningen i det här landet har absolut noll i åsikt om huruvida du gör det eller inte.

"Ja det är inte många i Sverige som använder munskydd ute bland allmänheten "

de har varit svåra att få tag på,

om man inte har ett par hundra stycken,

så får man ransonera sin användning.
Citera
2020-07-09, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Nä för Norge och Danmark har klarat sig bättre än Sverige overall, bara Finland som sticker ut. Men vi är ju bröder med Finnarna

Men det där är bara en ren lögn. Vår dödlighet i 2020 har varit mindre än normalt - faktiskt. Hur kan man bara ljuga över nånting så seriös? Och inte bara dig, varifrån kommer dessa fake news?

"Ovanligt få döda i Finland hittills i år trots coronavåren – Sverige ensamt i Norden om höga dödstal":

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/05/ovanligt-fa-doda-i-finland-hittills-i-ar-trots-coronavaren-sverige-ensamt-i
Citera
2020-07-09, 07:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
"Johnson revealed his intention to pursue herd immunity in a phone call with Italian Prime Minister Giuseppe Conti on March 13, a little more than a week before the UK entered a countrywide lockdown.

On the same day, Patrick Vallance, the chief scientific adviser to the UK government, said he believed the UK would be able to achieve herd immunity."

UK och Italien snackade ihop sig,

Sverige var säkert med på tåget,

Norge stängde alla skolor 12 mars.

Tengele uttryckte sig att han "trodde" Sverige skull uppnå flockimmunitet innan vaccin. Lite annat sätt att säga vad strategin är.

Men i Sverige har ju alla T cellsimmunitet nu så drömmen om att flockimmuniteten är nära lever fortfarande i Tengeleland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in