2020-07-08, 16:23
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuckeduck
Ja den där minan var det nog många som torska på.

En liten fråga; vad fick man ge för en Sverigeparabol då, mitten av 90-talet?
Det va ju inte många hundringar, va bara 40cm parabol med enklaste möjliga receiver. Va en jäkla rusing efter dom där.
Citera
2020-07-08, 16:24
Medlem
rullbandspelares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuckeduck
Word.
VH1 kunde väl ha nå bra dängor, men det var sällsynt.
Men håller med dig fullt ut om MTV, den kanalen har jag aldrig tyckt om.. bara en massa tveksam rap och sen var det så mycket skitprogram som dom körde också. Tror att många av programmen var innegrejer som folk kollade på för att det var inne.

En musikkanal som någon äldre berättade om hett CMD - Country Music Televison. Jag hittade den i en programlista på mottagaren liggandes på en satellit långt åt åt skogen typ 42E
Tror tallriken var för liten för att få dom kanalerna att funka. Undrar för övrigt vem som drev en sådan kanal som hamnat på den aviga satelliten 🤣

Vänta nu, CMT känner jag igen. Tre bokstäver i fyrkantiga boxar var logotypen. Vill minnas att det kom till det så kallade utökade basutbudet när man tjackade dekoder till kabel-tv. Vill minnas att man använde televerket då (?) som sedan blev Comhem.
Citera
2020-07-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag minns min första p-rulle från den tiden. Jag brukade spela in en vanlig film och låta skiten fortsätta så att the creme de la creme kom med efteråt.

Första p-rullen: Alladin X med Rocco Siffredi.

Den där kan jag inte minnas men kan delge en av mina första; En prins på Ibiza

En välhängd man från djupaste Afrika är på semester eller liknande med sina lika välhängda afrikanska vänner på vad jag förmodar var Ibiza.
Självklart vill alla snygga blondiner ge dom rejäla åkturer, gärna tillsammans. Dessutom hittar dessa turgubbar på endast bisexuella kvinnor och detta väldigt enkelt.

Den blev en ögonöppnare. Vill minnas den var väldigt välgjord. Gjorde nåt försök för 10 år sedan att hitta den men resultat uteblev. Troligtvis hade den nåt helt annat namn än den översättning som stod i programtablån på den tiden

Länge leve Tusen och en natt på TV1000!
Citera
2020-07-08, 17:06
Medlem
Farsan skaffade parabol någon gång slutet på 80-talet. Det jag kommer ihåg bäst är att man kollade tecknat på SkyTV på lördagsmorgonen samt wrestling som många redan tagit upp. Som liten levde man sig in i det nått fruktansvärt och trodde det var på riktigt.

Då man blev lite äldre blev porren mera intressant. Från början tysk dubbad mjukporr och senare TV1000 med Ylva Maria Thompson. Dock hade vi endast parabolen kopplad till TVn i vardagsrummet vilket gjorde att ända gångerna man kunde kolla porr var veckoslut då man var ensam hemma vilket inte hände jätteofta. Det var något man verkligen såg fram emot.
Citera
2020-07-08, 17:11
Medlem
dANiis avatar
Ägde inte TV1000 men kunde ändå få in kanalen i blått/svart/vitt, man kunde se figurerna iaf när porren började vid 00.
Citera
2020-07-08, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullbandspelare
Vänta nu, CMT känner jag igen. Tre bokstäver i fyrkantiga boxar var logotypen. Vill minnas att det kom till det så kallade utökade basutbudet när man tjackade dekoder till kabel-tv. Vill minnas att man använde televerket då (?) som sedan blev Comhem.

Jo stämmer. Googlade det nu och kanalen finns fortfarande 😂 startad 1983 så den börjar väl bli minnesmärkt. Men tydligen finns det en efterfrågan på den
Citera
2020-07-08, 17:16
Medlem
Det jag minns som andra nämnt är vinjetterna. Att se en film kändes väldigt spännande på den tiden till skillnad mot idag.
Men kolla på dessa övriga Astra kanaler var en plåga. Nästan bara skit.
Citera
2020-07-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Det jag minns som andra nämnt är vinjetterna. Att se en film kändes väldigt spännande på den tiden till skillnad mot idag.
Men kolla på dessa övriga Astra kanaler var en plåga. Nästan bara skit.

Det fanns två tyska kanaler som hette RTL och RTL 2 dom låg okodade på Astra och ibland gick det Simpsons och lite annat smått å gått. Men precis ALLT var ju dubbat till tyska och då språket inte behärskades blev dom kanalerna helt värdelösa som du säger.
Minns att det vid nåt tillfälle kördes någon av dom riktigt gamla Beck-filmerna dock dubbat så det var ingen mening att kolla
Citera
2020-07-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Ägde inte TV1000 men kunde ändå få in kanalen i blått/svart/vitt, man kunde se figurerna iaf när porren började vid 00.

Haha detta var i kabel-TV när misstänker jag?
Citera
2020-07-08, 18:55
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ylva-Maria Thompson på TV1000 som presenterade porrfilmer.
Videon gick varm därhemma när man satte timern och spelade in aftonens föreställning.

Det var tider det!

Exakt vid midnatt, eller var det 01:00 det började?
Citera
2020-07-08, 19:30
Medlem
godboys avatar
Minns detta med skräckblandad förtjusning. Tror vi hade något slags kabelnät där vi bodde i i fristående hus men ändå i någon förening. I alla fall hade vi Sky och Super Channel minns jag. Kollade mycket Wresling då, Hulk Hogan, Mr.Perfect m fl. Sen så har jag för mig att det där kabelnätet byttes och man fick skaffa någon decoder, och i o m det fick vi TV 1000, FilmNet mm. Kommer även ihåg att vi hade två videospelare med "Long Play" dvs att ett fyratimmarsband blev åtta timmar, men jag vill minnas att det satte sig på bildkvalitén.

Vissa saker var bättre förr, men fan inte TV -valmöjligheterna.
Citera
2020-07-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Exakt vid midnatt, eller var det 01:00 det började?

Är helt säker på att det var 00:00 dvs midnatt som det körde igång på TV1000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in