Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Ändå svarar du?
Det har varit alldeles för mycket lögner och arrogans från Tegnell att det är mer som ett mirakel om den Svenska strategin skulle fungera. Som det ser ut nu känns det att de försöker framställa det som att det ser bra ut.
Det har varit alldeles för lite transparens från FHM/Regeringen under detta halvår för att man (jag) ska ens lita på dem framöver. Klart att det finns en liten möjlighet att den kan vara rätt, men det var ju samma sak med invandringen där man gjorde allt för att framställa det som något positivt, samtidigt som en stor del av befolkningen går runt och är livrädd för att bli våldtagna, förnedringsrånade eller just misshandlade.
Vi pratade om flockimmuntit tidigare.
Runt 6% av Sverige är immuna.
Efter över 5000 döda.
Vi behöver runt 60%.
Så 50 000 döda i Sverige innan det är slut?
Du får väl ursäkta mig, men jag har noll förtroende till en sådan svag och feg ledare som Löfven. Det blir nästan automatiskt att jag misstror honom när han visar sig. Men innerliga önskan är att han kommer tryckas till extremt framöver och blir avsatt till valet 2022.
Mmm, jag vet...
Borde egentligen ge fan i att svara men kan ju inte låta bli ibland
Tror inte man ska göra misstaget att bland ihop detta med invandringsexplosionen tidigare, varenda människa som inte drabbats av någon humanitär hybris kunde se åt vilket håll det barkade.
Regeringen Reinfeldt och sedermera herr Löfven tog här beslut som kommer kosta både pengar och lidande för många år framöver, hos alla människor i Sverige.
Corona-utmaningen är av annan typ och betydligt mer svår att möta, besluten som togs då Sverige skulle vara en "humanitär stormakt" var bara oerhört korkade.
Men det är en annan diskussion.
Nja, jag är inte riktigt säker på det här med 60 % immunitet för att flockimmuniteten ska funka. Tror på längre siffror, har inga belägg mer än logiskt tänkande.
- Alla människor rör sig inte lika mycket ute bland folk
- Det verkar skilja en del på hur lätt folk blir smittade, kan alla bli smittade?
- Viss typ av flockimmunitet uppstår redan vid väldigt låga procenttal, rimligtvis så påverkar detta också ovan punker och smittspridningen sjunker än mer vilket gör att antalet sjuk blir färre o.s.v.
Vi delar dock en åsikt till 100 %, Löfven är i.m.o. en dålig ledare och jag ser inget hellre än regeringskifte vid nästa val!!