2020-07-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Munskydd hindrar främst andra från att bli smittade. Hindrar man andra från att bli smittade bryter man smittkedjor och samhällssmittan minskar. Varför tror du munskydd rekommenderas på alla internationella flygplatser och varför tror du varenda asiat springer omkring med munskydd i kollektivtrafiken? Du kan ju inte på allvar tro att det bara är psykologiskt spel??! Går du verkligen på allt bullshit som Folkhälsomyndigheten sprider? Besitter du ingen form av kritiskt tänkande?

Får att munskydd (vissa av dem i alla fall) silar bakterier och luftföroreningar.
Citera
2020-07-07, 00:32
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du bryr dig inte om resultatet snarare. Bara du får bestämma över någon annan och TVINGA henne/honom att göra något helt meningslöst.

Jag bryr mig om att minska död och lidande. Om någon känner sig kränkt av att bära munskydd så är det med all sannolikhet ett mindre lidande jämförelsevis.
Citera
2020-07-07, 00:33
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Glöm munskydd. Det är en psykologisk grej. Det kommer dock inte lösa din paranoia.

Jag är inte alls orolig för mig själv. Dock tycker jag det är trist när folk dör helt i onödan av dumma anledningar.
Citera
2020-07-07, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Jag bryr mig om att minska död och lidande. Om någon känner sig kränkt av att bära en mask så är det med all sannolikhet ett mindre lidande jämförelsevis.

Du hakar dig på en sak för att det ger DIG en trygghetskänsla. Du har bestämt dig att detta är melodin.

Många andra ledare som inte baserar sina beslut på vetenskap gör likadant. De ger folket de folket vill ha dvs. en trygghetskänsla utan substans.

Men Coronan bryr sig inte om det. Den fortsätter vidare..
Citera
2020-07-07, 00:34
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromheredubrovnik
Det är inget skitsnack. Stod i alla tidningar förra veckan. Det finns 260 000 personer i Sverige som har varit sjuka i många veckor, typ i snitt i 2-3 månader, och alla hade fått covid.

Men är du helt pantad? Fattar du verkligen inte att siffran är helt absurd när totalt 70.000 har diagnosticerats med Covid-19? 260 pers låter rimligt
Citera
2020-07-07, 00:35
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Munskydd hindrar främst andra från att bli smittade. Hindrar man andra från att bli smittade bryter man smittkedjor och samhällssmittan minskar. Varför tror du munskydd rekommenderas på alla internationella flygplatser och varför tror du varenda asiat springer omkring med munskydd i kollektivtrafiken? Du kan ju inte på allvar tro att det bara är psykologiskt spel??! Går du verkligen på allt bullshit som Folkhälsomyndigheten sprider? Besitter du ingen form av kritiskt tänkande?

Har alla andra länder utom Sverige krav på munskydd?
Citera
2020-07-07, 00:36
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Du hakar dig på en sak för att det ger DIG en trygghetskänsla. Du har bestämt dig att detta är melodin.

Många andra ledare som inte baserar sina beslut på vetenskap gör likadant. De ger folket de folket vill ha dvs. en trygghetskänsla utan substans.

Men Coronan bryr sig inte om det. Den fortsätter vidare..

Jag har aldrig hängt upp mig speciellt mycket på just munskydd. Det finns ju många andra grejer man kan göra också. Även där bryr jag mig inte alls om vad folk anser sig ha rätt till, utan om hur man uppnår det bästa resultatet.
Citera
2020-07-07, 00:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
De som inte får en IVA plats utan blir bortsorterade skrattar nog inte så mycket.

Detta var uppe i media för ett tag sedan. Dom lyckades aldrig leda i bevis att folk som borde fått plats inte fick det.

Min gissning är att man så klart är mer frikostig med att skicka in folk på IVA om platserna är många än om man närmar sig fullbelagt.
Citera
2020-07-07, 00:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Israel har få döda. De kämpar hårt. Jämför man med Sverige så har det lyckats mycket bra, men det har nästan alla länder i jämförelse med Sverige. Vi gör ju absolut ingenting för att skydda befolkningen, tvärt om, så har våra myndigheter drivit på smittspridningen.

Herd immunity, blev ett praktfiasko. Ett magplask. Ett oetiskt experiment.

Doktor Tengele hade inte kollat uppgifterna från Kina om att COVID-19 inte var en liten influensa där folk inte blev så sjuka samt att man snabbt skulle få fram ett vaccin.

Dock fick ju doktor Tengele lite fel och då hittade han på en förklaring om gruppimmunitet. Men det funkade inte heller och nu är den nya linjen att alla svenskar till hösten har T-celler mot COVID-19.
Citera
2020-07-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Du kan ju inte på något vis jämföra trafikolyckor med sjukdomar, och framförallt inte en sjukdom under 0,1dödlighet % för människor utan riskfaktorer? Var är relevansen? Ge dig gosse.
Liknelsen var bra.

Alltså, munskydd har man för att skydda andra. Jag är positiv till munskydd men kommer inte göra mig besvär och bära munskydd förrän andra gör detsamma för mig.
Citera
2020-07-07, 00:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Så fungerar inte Covid-19, men eftersom vi inte testar så vet vi inte men en sak är säker i alla grafer att dödligheten ökar med antalet smittade, så är det bara tråkigt men sant.
Så eftersom allt färre dör så måste allt färre vara smittade. Är det vad du säger?
Citera
2020-07-07, 00:43
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Men nu gör den inte det. Du har inte följt siffrorna. Antalet smittade ökar (för att vi testar mer), men antalet IVA och döda minskar.

Detta är inte en åsikt.

Om du tänker efter så råkade de äldre tidigt på Covid-19 och en massa strök med i början som ökade siffran när det gäller dödlighet eller hur! Men hur många man testar har ingenting med hur Covid-19 dödar eller försämrar folks liv men du tror att bara för att vi testar mera människor så kan vi jämföra det med antalet IVA och döda, så fungerar det inte.
Antalet smittade kommer att öka som det gör nu, en del smittade kommer behöva IVA, så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in