2020-07-06, 21:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
men det står at den är:

"førstegangsregistrert ved Jessheim trafikkstasjon." och det är jo i Norge.

"registrert første gang 11.05.2016. bruktimportert ja"
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og+salg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer =cv90498
Citera
2020-07-06, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så den person som sålde denna BMW x3, 15 dagar efter AEH försvann, har vi ännu inte hittat.

Dette er nok et feilspor og ingen grunn til å undersøken denne bilen videre.

Det fremkommer jo tydelig av bildene fra november 2018 at bilen har mørke bakvinduer. Hvordan tror du vitnene skal ha sett noen person gjennom dette fönsteret og kunne gi detaljerte beskrivelser av ansiktsfarge osv?
Citera
2020-07-06, 21:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Jeg hittad samme foto av BMW`en på den facebook-profil, men jeg ser ingen metall/silver-farget bensinluke, slik vitnet beskrev.

Ja det ser jag nu, då är det inte bilen från Ås.
Citera
2020-07-06, 21:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Dette er nok et feilspor og ingen grunn til å undersøken denne bilen videre.

Det fremkommer jo tydelig av bildene fra november 2018 at bilen har mørke bakvinduer. Hvordan tror du vitnene skal ha sett noen person gjennom dette fönsteret og kunne gi detaljerte beskrivelser av ansiktsfarge osv?

Enig.
Citera
2020-07-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det var interessant å lese. Takker.

Kan kanskje være sånn at når noen av trådens hyperaktive deltakere hva gjelder å stemple TH som psykopat og narsissist, skriver 15 ganger at brevet beviser og bekrefter disse personers bias, så gidder man ikke ta imot «stormen» som er påregnlig dersom man mener noe annet. Særlig ikke når disse hyperaktive med psykopat-stemplet får støtte av en slettsnok mv.

Befriende at du våger å gå mot strømmen! Jeg har fulgt denne tråden fra starten, men har ikke skrevet så mye. Jeg har fulgt tråder på Aktuella brott og også Försvunna personer i ca 10 år. Det som slår meg i denne tråden, er graden av skråsikkerhet hos de som er sikre på at TH er skyldig.Dette er ikke sammenlignbart med andre tråder jeg har fulgt. Ikke bare skråsikkerhet, men også tilløp til spydigheter og latterliggjøring av andre debattanter. Z-Z-Z, for eksempel, har bidratt veldig mye, med blant annet å finne frem saker som har vært omtalt i media. Takken for det, er stadig nye sleivspark og spydigheter. Det er vel få her som er 100% sikre på at TH er skyldig. Likevel blir enkelte beskyldt for uedle motiver, hvis disse tar til motmæle mot de mest høyrøstede og skråsikre. Jeg var fra starten av "sikker" på at TH var skyldig. Etter å ha fulgt tråden og etterforskningen, vil jeg nå si at jeg er veldig i tvil om hva jeg skal mene. Vi er i denne gruppa for å diskutere skyld og uskyld. Diskusjon er bra, men det blir jo ikke mye til diskusjon, hvis man er helt fastlåst.
Citera
2020-07-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Befriende at du våger å gå mot strømmen! Jeg har fulgt denne tråden fra starten, men har ikke skrevet så mye. Jeg har fulgt tråder på Aktuella brott og også Försvunna personer i ca 10 år. Det som slår meg i denne tråden, er graden av skråsikkerhet hos de som er sikre på at TH er skyldig.Dette er ikke sammenlignbart med andre tråder jeg har fulgt. Ikke bare skråsikkerhet, men også tilløp til spydigheter og latterliggjøring av andre debattanter. Z-Z-Z, for eksempel, har bidratt veldig mye, med blant annet å finne frem saker som har vært omtalt i media. Takken for det, er stadig nye sleivspark og spydigheter. Det er vel få her som er 100% sikre på at TH er skyldig. Likevel blir enkelte beskyldt for uedle motiver, hvis disse tar til motmæle mot de mest høyrøstede og skråsikre. Jeg var fra starten av "sikker" på at TH var skyldig. Etter å ha fulgt tråden og etterforskningen, vil jeg nå si at jeg er veldig i tvil om hva jeg skal mene. Vi er i denne gruppa for å diskutere skyld og uskyld. Diskusjon er bra, men det blir jo ikke mye til diskusjon, hvis man er helt fastlåst.
Må ha LITT temperatur og LITT humor, ellers blir det dørgende kjedelig. Synes forøvrig at det er like mye stahet og tunnelsyn på begge sider.
Citera
2020-07-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Jeg synes kanskje det er litt pussig at forretningspartner og venn B.Brodw var den som introduserte Svein H for TH. Dersom Brodwall er en nær venn av Holden, vil det skurre litt dersom Brodw skulle bli siktet i saken.

Hvordan vet du det?

Dette er hva som er kjent om hvordan Svein Holden ble familiens bistandsadvokat.

En "bekjent" av TH ringte Svein Holden høsten 2018:
"Hagens kone skulle ha blitt bortført. Ektemannen hadde kommet hjem til tomt hus og funnet et brev. I brevet ble det fremsatt grove trusler og krav om ni millioner euro i løsepenger, betalt i kryptovalutaen Monero. Hvis politiet ble kontaktet, ville Anne-Elisabeth Hagen bli drept. Nå var det gått en måned uten livstegn.

Om Holden kunne tenke seg å bistå familien?"
Det første møtet skjedde fredag 30. november 2018. Om opplysningene i VG er korrekte.
"Kort tid etter satt Tom Hagen og ett av hans tre voksne barn på Holdens kontor i Oslo sentrum.

Han setter seg litt opp i sofaen.

– Vi snakket sammen et par timer. De var i en ekstrem situasjon, og det gjorde veldig inntrykk på meg.

Møtet med Hagen-familien, den siste fredagen i november i fjor, var så overveldende at Holden måtte gå tidlig hjem fra jobb for å fordøye inntrykkene. Det har han aldri gjort før."
Kilde: Portrettintervju med Svein Holden i VG+ 15.oktober 2019.

Svein Holden: – En krevende balanse
Citera
2020-07-06, 22:25
Medlem
Legokatts avatar
Mulig jeg kommer med en oppfølger på denne teorien snart. Blir ikke tørt og kjedelig for å si det sånn👍
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-06 kl. 22:32.
Citera
2020-07-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! På mandag den 6/7?

mer om hva?
Citera
2020-07-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
mer om hva?
Det er en +artikkel i Aftenposten.no
(Jeg får ikke lest artikkelen).

Kryptovalutaekspert om Lørenskog-saken: – Fremstår som totalt inkompetente
https://www.aftenposten.no/norge/i/na8QnJ/kryptovalutaekspert-om-loerenskog-saken-fremstaar-som-totalt-inkompetente?

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
En kryptoekspert sier til Aftenposten at kryptoopplegget kan tyde på at noen er helt inkompetente.

Han viser blant annet til at det er høyst uvanlig å bruke samme adresse, slik antatt motpart har gjort, og beskriver dette som noe av det merkeligste med hele bitcoin-kommunikasjonen som har pågått.

Kryptoeksperten viser til at applikasjoner man bruker på telefonen for å overføre bitcoin lager nye adresser hver eneste gang. Dette er helt standard, forteller han til Aftenposten.
- Hvis du skal gjenbruke en adresse, må du gå aktivt inn for det. Og det er det som slår meg som merkelig. Det er ingen gode grunner til å gjøre dette, understreker han.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-06 kl. 22:37.
Citera
2020-07-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amst
Litt (mye) drodling rundt en teori som handler om sønnen og kjæresten hans. Helt umulig?

-TEH og KT venter i bil til TH kjører forbi.
-Rygger et stykke opp gangveien og slipper av TEH. Hun kjører til hans leilighet.
-TEH overrasker AEH. Sier han ikke fikk ringt fordi han har mistet telefonen.
-09.14 TEH ber AEH om å ringe telefonen hans for å se om noen svarer. KT tar telefonen og de snakker i 93 sek.
- TEH får med seg AEH opp i annen etasje. Dytter henne ned trappen, gir henne en sprøyte? med hennes egen sovemedisin e.l (som han har tatt dagen før eller tidligere) som gjør henne bevisstløs. Bærer henne til entreen.
-Klokken 09.45? ringer KT fra TEH'S telefon. Får ikke svar, noe som er cuet til at hun skal komme med bilen.
-KT kjører snarveien ved blokka over plenen. Maskert og med tildekket/falske skilter.
-De tar av AEH tilgriset bukse og pakker henne inn i et teppe. Slepespor lages.
-Klokken 10.07 legges telefonen til AEH på bordet, de bærer henne inn i bilen. (Om noen skulle komme kan de si at de skal på legevakta med AEH. At hun har ringt han for hjelp og var dårlig da de kom. Ble visst plutselig fryktelig mye dårligere akkurat når noen dukket opp).
-De kjører maskerte og parkerer ved ishallen. KT kveler den bevisstløse AEH med strips mens TEH går tilbake til åstedet. Trusselbrevet, sproxspor, ringen osv må legges på plass. Dette kunne ikke rigges før AEH var kjørt bort i tilfelle noen skulle komme.
-Han går tilbake og møter KT. De kjører innom leiligheten til TEH og legger igjen noen digitale spor på telefonen hans før de drar og dumper liket.

Motiv: penger, spillegjeld, evt konflikt mellom mor og sønn, "svigerdatter"? Han kan ha funnet ut om skillsmisseplaner, derfor brukt ringen for han bryr seg ikke om far blir mistenkt? Føler seg sviktet av begge foreldrene?

Hvilken bil? Hun kan ha tyvlånt bilen til en kollega for eksempel. Hvis hun kom på jobb i Oslo kl 8, kan hun fint ha tatt en bil når kollegaene kjører ut til kundene med jobbilene og levert den tilbake før kollegaene er ferdig for dagen.

Dette ble langt og fantasifullt, men det har surret rundt i hodet mitt en stund, så det må ut.

Dette var spesielt drøyt. Tror du en sønn dreper sin mor pga. spillegjeld? Jeg har selv spillegjeld. Det er svært grovt å skrive at noen har spillegjeld hvis man ikke vet at det stemmer, og dessuten virker det ikke som du vet at det stemmer? Hvis det stemmer antar jeg TH hadde hjulpet han med penger med mindre han vil knuse sin egen sønn. Det er helt upassende å tro at en jente som kun er kjæresten til en med eventuelle økonomiske problemer ville drepe en annen person pga. en annens spillegjeld. Dette er noe man kun er skyld i selv. Jeg vet ikke om sønnen har spillegjeld, men jeg har lest han må betale husleie til TH (wtf), og jeg vet heller ikke om det stemmer at TH bruker masse penger på barnet med hesteinteressen. Jeg vil anta TH er svært påpasselig med å gi alle barna like mye? Er det lov å komme med slike drøye påstander?
Citera
2020-07-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Nettsiden til Statens vegvesen opplyser (fortsatt samme reg nr):

Reg på nåværende eier: 12 10 2018
Førstegangsreg: 28 01 2014
Merke og modell: BMW X3 xDRIVE20d
Farge: Rød

hvorfor skal det være den bilen med det reg. nr. nevnt tidligere? en mann på notodden? hadde ikke bilen registreringsskilt fra utlandet da? gitt at det er de samme som var ved langvannet som fuglefotografen hadde lagt merke til litt tidligere? de hadde østeuropeiske skilter, det er rart at folk klarer å få med seg slike ting, imponerende. Da var det jo ikke noe som tydet på at det skulle skje en forvinning, så fuglefotografen er jammen observant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in