2020-07-06, 18:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tenker at med TH's bakgrunn i at hans mor Ra*kel døde da han var ung - kan gi seperasjonsangst - kan tyde på at han var temmelig avhengig av AEH.
Hvis AEH ville skilles, kan det hende at han rett og slett ikke godtok det. (spekulasjon)
Fast enligt polisen och skribenter här i tråden så har hon ju försökt skilja sig från honom i minst 35 år. En man som lever under ständigt skilsmässohot måste väl ändå får mycket träning i "separationsångesthantering"? Pratar inte psykologerna om att man ska möta sina rädslor o allt det där.. han måste väl ha lärt sig till slut?
Citera
2020-07-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Og hvordan tolker du opplysningen om det negative kallenavnet på AE? Det var ikke eksistensen som var ille, men at politiet angivelig fortalte feilaktig hvem som hadde brakt dette på banen.

"Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om å la være å kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Citera
2020-07-06, 18:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan være greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Selv har jeg særlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange på tråden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nære familie. Jeg er ikke så sikker på det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som står i brevet, hadde jeg også mistet tilliten til politiet. Oppfatter altså brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet «beviser» at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstår dette.

Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er altså mer der at jeg tolker brevet på annen måte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over å ha blitt ført bak lyset av politiet.

ser vell også punkt 3 som viktig for å få et vist innblikk i HHB1`s tanker for å skrive brevet :

"Min mann spurte om å få låne en pistol av XX, de hadde tidligere vært og skutt på skytebane ved en anledning. Vi hadde uttrykt sterkt til politiet vår bekymring, og at vi var meget redde. Min mann var våken hver natt og satt vakt, dette var helt surrealistisk for oss. Jeg henvendte meg flere ganger til politiet om dette. Hva med sikkerheten vår? Barna var de jeg var redde for. Vi fikk beskjed om å bare leve som normalt og etter noen dager fikk XX våpenet inndratt og vi hadde ingenting å beskytte oss med."
Å hvordan fikk politiet vite om dette våpnet?
Jeg tror at det hvar HHB2 som nevnte det i tlf mens politiet enda overvåket henne, så derfor hvar det hun som gjorde så det ble beslaglakt, noe hun bebreider seg sjøl for og samtidlig får mere sinne mot politiet...
kan ta feil såklart
men jeg å ser det som hennes tanker rundt hva hun har opplevd rundt denne saken, sjøl om jeg tror det er noe som er skrevi kun for å forsvare seg sjøl og ting hun har sakt og gjort...
Citera
2020-07-06, 18:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?
Naturligtvis inte. I ett sånt läge har bröllopsdagen förlorat sin mening.
Citera
2020-07-06, 18:34
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Fast enligt polisen och skribenter här i tråden så har hon ju försökt skilja sig från honom i minst 35 år. En man som lever under ständigt skilsmässohot måste väl ändå får mycket träning i "separationsångesthantering"? Pratar inte psykologerna om att man ska möta sina rädslor o allt det där.. han måste väl ha lärt sig till slut?
Hvis du mener at AEH prøvde å skille seg for 35 år siden, så styrker det mine mistanker.

TH nektet å skille seg
Citera
2020-07-06, 18:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du mener at AEH prøvde å skille seg for 35 år siden, så styrker det mine mistanker.

TH nektet å skille seg
Hm, du förstod visst inte ironin i mitt inlägg. Inte ditt fel. Alla är vi olika.
Citera
2020-07-06, 18:40
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Jeg tror et flertall tolker det brevet slik du gjør. Bare ikke et flertall av dem som er her inne å skriver.
Det var interessant å lese. Takker.

Kan kanskje være sånn at når noen av trådens hyperaktive deltakere hva gjelder å stemple TH som psykopat og narsissist, skriver 15 ganger at brevet beviser og bekrefter disse personers bias, så gidder man ikke ta imot «stormen» som er påregnlig dersom man mener noe annet. Særlig ikke når disse hyperaktive med psykopat-stemplet får støtte av en slettsnok mv.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 18:42.
Citera
2020-07-06, 18:41
Medlem
går rykter om at de har fanget opp noe på encrochat, derfor de to futurum-mennene plutselig ble interessante igjen.
Citera
2020-07-06, 18:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hm, du förstod visst inte ironin i mitt inlägg. Inte ditt fel. Alla är vi olika.
Ironi + svensk = uforståelig😂

Men bare å forklare hva du mener så skal jeg kommenterte det
Citera
2020-07-06, 18:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ah.. OK, fått uppfattningen att pengar sändes.
Ännu värre om det lovades men inte sändes!
I vilket fall förstörde de antagligen för AEH där, om hon var i livet kidnappad.
Man förstår dotterns anklagelse.
Hittade den här artikeln:
Citat:
To dager etter at Anne-Elisabeth Hagen (70) forsvant fra sitt hjem på Lørenskog 31. oktober 2018, mottok de angivelige kidnapperne en melding.

Har du tips eller informasjon?
Kontakt oss på mail krim@db.no, via vår krypterte løsning eller Signal til +47 958 86 861

De var blitt tilsendt et lite, men spesifikt beløp med kryptovalutaen Bitcoin. Beløpet var likt, men ikke identisk med et beløp som var nedfelt i trusselbrevet den nå drapssiktede milliardæren Tom Hagen fant hjemme i ekteparets bolig i Sloraveien 4, og betød:

«Jeg sende Monero før om 7 dager».

Men det var ikke Tom Hagen som sendte denne meldingen til de angivelige kidnapperne, det skal ha vært politiet, ifølge Dagbladets opplysninger.
https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-forklarte-politiet-krypto-tabben/72547744
Citera
2020-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
går rykter om at de har fanget opp noe på encrochat, derfor de to futurum-mennene plutselig ble interessante igjen.
Futurummennene interessante igjen? Du tenker på lue- og telefonmannen, og ikke hettemannen fra nylig publiserte videoer? Det er veldig interessant! :-)
Hvor kommer de ryktene fra? Politiet?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kripos har deltatt i en stor internasjonal operasjon mot et kryptert nettverk med tunge kriminelle miljøer. Britisk politi kaller det deres største aksjon noen sinne.

Politi rundt i Europa har overvåket 100 millioner krypterte meldinger sendt gjennom Encrochat, som ifølge nettsiden brukes av kriminelle til å diskutere narkotikahandel, drap og bortføringplaner.

National Crime Agency (NCA) bekrefter at de og britisk politi har «knust» tusenvis av kriminelle grupper etter å ha infiltrert Encrochat.

https://www.vg.no/nyheter/i/Jokwp8/norge-del-av-internasjonal-politiaksjon-stoerste-i-britenes-historie

Kan det tenkes at GM i denne saken har sendt meldinger gjennom Encrochat?
Citera
2020-07-06, 18:47
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
"Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Stikk motsatt er at faren har bedt dem om å la være å kalle henne for xxxx, og istedenfor kalle henne for mamma..
Slutter meg til dette svaret fra Truth til Slettsnok.

Truth’s innledende sitat er altså hentet fra yngste datters (HH2) sitt brev.
Truths innlegg viser til diskusjon for ca 100 sider siden på tråden der Korn, Orderud, Slettsnok m fl søkte å etablere en trådsannhet om korrekt tolkning. Truth peker på en annen tolkning, som jeg deler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in