2020-07-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Kanskje du burde melde deg på et onlinekurs når det gjelder å vurdere disse som kaller seg klarsynte også?
Den bulgarske donnaen du kommer drassende med har opptrådt her på forumet et utall ganger. For første gang for over ett år siden. Stadig er det noen som refererer til en såkalt bulgarsk klarsynt som ikke kjenner saken i det hele tatt! Så du når hun postet innlegget? Nei, tenkte meg det. 10 januar 2019, altså dagen etter at nyheten sprakk media. Hvem har bestilt henne? Er det en del av villedningen?
Har du sett de andre postenehennes, om Trump og Israel mm ? Nei, tenkte meg det. Bare vås, alt sammen. Hun er også fjernet fra Wordpress, hvis det skulle være en trøst...
Winger, derimot, har jeg mer tro på. Men det er et vanskelig fag å utøve...

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jeg liker ikke den nedsettende og respektløse tonen din.
Det er ikke god folkeskikk å ha en slik ovenfra - og - ned holdning til andre på forumet her.

Hva vet du om det er vås ?
Du er forutinntatt så det holder.

Bare tiden vil gi svar på dette.

Vel...
På den annen side : det kan hende at budskapet i det du sier er rett.
( Du kunne bare pakket det litt mer inn i bomull. )

Det kan hende at dette er bare tull og tøys, svada og fanteri. Jeg vet ikke.
More or less, anyones guess.

Jeg fant det først på YouTube som en videosnutt, og fikk ideen om at jeg skulle gå på hjemmesiden deres og se litt nærmere på det.
Der lå det i et HTML format som jeg tok med over i Google Translator og fikk det oversatt til norsk.
Først så gjorde jeg ikke noe mer med det, men det gnagde meg at det kanskje kunne være noe i dette allikevel som noen kunne få noe utav, som en manglende brikke i et stort puslespill, om du vil.
Dette er jo unektelig et stort mysteriym som folk i Skandinavia grubler fælt på. Det er et faktum.
[b][i][u]Det er jo et faktum at en eldre dame fra Lillestrøm området er søkk vekk her, kidnappet eller drept, flyktet eller hva, eller mulig at dette er en utpressingssak som de innvolverte holder tett til brystet ?

(( Det er også et faktum at flere har observert flere bryske østeuropeiske personer med fiskestenger og fotoutstyr på tripod på søndre brygge ved Langvannet. Disse og bilene de antakelig hadde parkert i nærheten var søkk borte etter den dagen hun forsvant, og ingen har sett de siden. Iallfall ikke her i Kongeriket.))

Vel, det var en liten digresjon.

...Så opprettet jeg en konto her på Fb og postet det.
Intensjonene med dette var i beste mening, og at dette kanskje kunne bidra med noe i saken.
Mulig at ikke alle var informert om dette de 3 synske hadde sett. Tenkte jeg.
Kanskje det var noe her som kunne kaste lys over noe.

Men nå har jeg fått lagt ut dette og siden det irriterer en del folk her så da er det vel på sin plass å
logge av.
Takk for oppmerksomheten.
For all del....ikke ta det personlig. Helt i orden at du mener det du gjør og jeg beklager min direkte og nedsettende tone når du forklarer deg på en ordentlig måte om hvorfor du la det ut.
Nettet har alle fasetter av en virkelighet, og det er viktig å være kritisk, spesielt til de som vil tjene penger på andres ulykke. Jeg kan ikke tenke meg noe mer spekulativt enn å gi mennesker i sorg og fortvilelse et håp for så å tjene penger på det.
Jeg sier ikke at det ikke finnes klarsynte, for jeg vet de finnes.
Men akkurat denne posten her har jeg sett flere ganger i forumet, og sjekket det grundig den første gangen noen la den ut. Etter min mening er dette bare tull. Du finner henne på Facebook og bloggen hennes er stoppet av Worldpress. Det sier en del, vil jeg tro.
Bare hyggelig om du deltar i diskusjonen her med dine egne meninger.
Citera
2020-07-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvis det stemmer at han har en fortid som voldelig ektemann så skjønner jeg godt stagingen. Har han en slik fortid så er det mange som vet om dette og for at familien skal tro at det ikke er han så falt valget på kidnapping. Det kan være at dette bygget seg opp som «den perfekte stormen» for TH. Han hadde nettopp vært gjennom en sak i retten hvor russere osv var involvert, AEH ville kanskje skilles og nå skjønte han at det var alvor. Ved at mistanken kanskje kunne bli vridd over på motparten i rettssaken som nettopp hadde vært og de hadde motiv mot familien Hagen. Jeg vedder en femtilapp på at dette er en av hypotesene til Tom Hagen i hans svært lange brev til Politiet om hans tanker om mulige GM. Hvis han måtte betale ut AEH etter en rettssak så hadde nok dette beløpet seg til hundrevis av millioner og han måtte følgelig selge større deler av SITT livsverk.

Hadde han en livsforsikring eller flere på AEH?

Varifrån kommer att han varit våldsam inom äktenskapet?

Om skilsmässa, så kan det räcka med att hon behövde pengar ...?
Citera
2020-07-06, 16:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Betraktninger etter opplysninger angående DNA fra TH avsatt i huset som kan knyttes til forsvinningen, biologiske spor fra AEH funnet på gjenstand som har betydning for saken, samt små blodmengder fra AEH på åstedet.

Dette sett i sammenheng med:

"Politiet jobber ut fra hovedhypotesen om at hun er drept"

Det er tydelig at politiet har tolket DNA spor og biologiske spor i tilknytning til deres hovedhypotese.

Slik jeg ser på informasjon i media angående dette så forsøker politiet å legge press på eventuelle medhjelpere av TH. Det kommer tydelig frem at politiets hovedhypotese er drap. Men at de ikke forsøker seg på ny pågripelse av TH kan tyde på at de mangler noen brikker.

Hvis TH står bak dette så mener jeg han må være utrolig lite smart - å ringe hjem åtte ganger på en dag som dette er virkelig helt ubegripelig! For å legge litt godvilje til, hvorfor dro feks.TH ikke hjem til AEH etter kl 11.17 - det femte anropet? Han ville samtidig hatt alibi for ugjerningen og det ville ha sett mye mindre rart ut.

Jeg holder fortsatt åpent angående at AEH klarte å flykte.

Jeg tolker det også slik at teori om ekte kidnapping = 0% Dette sett i sammenheng med annen informasjon om saken.
TH ville ju veta om hytteturen skulle bli av, om inte så skulle han planera för nåt möte dan efter.

Gamla människor är rädda för att ramla och bryta sig. Om min gamla mamma inte svarar på mitt samtal inom en viss tid så åker jag hem till henne.

I tidsrummet där TH inte ringer henne sitter han i möte, har jag läst.
Citera
2020-07-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, polisen skickar ett meddelande om att dom ska skaffa fram pengarna. Men sen skiter dom i det. Om hon inte dog i huset så skrev dom under hennes dödsdom där.

Helt förkastligt. Men det är därför det här brottet kommer att förbli olöst.

Ah.. OK, fått uppfattningen att pengar sändes.
Ännu värre om det lovades men inte sändes!
I vilket fall förstörde de antagligen för AEH där, om hon var i livet kidnappad.
Man förstår dotterns anklagelse.
Citera
2020-07-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
å TH med venner i danmark :
https://www.proff.dk/roller/norsk-elkraft-danmark-as/s%C3%B8borg/energihandel/GNVI75I10N5/
å for dem som er bedre i finsk og hvet om tilsvarende sider som proff der så er det jo firmaet der også..

Wikipedia:

Elkraft AS
Org.nr 962959318
Typ Aktiebolag
Huvudkontor Solheimveien 62 B, Lørenskog, Norge
Nyckelpersoner Tom Hagen (majoritetsägare)
Bransch Eldistribution
Antal anställda 35 (2020)
Historia
Grundat 1991
Grundare Tom Hagen
Ekonomi
Omsättning 2,90 miljarder norska kronor (koncernen, 2018)
0,79 miljarder norska kronor (moderbolag, 2018)
Struktur
Ägare Holding 2 AS (Tom Hagen), 70%
Marius Invest AS (30%)
Elkraft AS är ett privat norskt elkraftföretag, som köper och säljer elektricitet. Det började i Norge med tillåtelse enligt den norska energilagen från juli 1990 (Lov om produksjon, omforming, overføring, omsetning, fordeling og bruk av energi m.m.) och senare i de nordiska grannländerna.

Företaget grundades 1991 av Tom Hagen och är verksamt i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Det grundades 1992, etablerade sig 1999 i Sverige, 2006 i Danmark och 2011 i Finland. Det majoritetsägs av Tom Hagens holdingbolag Holding 2 AS.

Elkraft-koncernen hade 2018 en omsättning på 2,90 miljarder norska kronor. Antalet anställda var 35 år 2020.

Källor[redigera | redigera wikitext]
Om Elkraft AS på Elkrafts webbplats
Företagsfakta på bisnode.no per april 2020
Citera
2020-07-06, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
VE jobber nok for flere selskaper. Kommer an på hvordan du definerer det i guess. Jeg har full kontroll på hvem han er.

Hvis du skriver inn VE på finn.no så dukker han opp som kontaktperson på div eiendommer som ligger ute for tiden. Dette er eiendommer som leies ut fra Kvitfje** Eiendom og Tom Hage* eiendom. TH og VE jobber ufortrødent med andre ord.

Feks denne, endrer seg fra uke til uke, stor portefølje.
https://www.finn.no/realestate/businessplots/ad.html?finnkode=181651226

Interessant lesning. Språket i annonsen minner om den stakkato rytmen i trusselbrevet, samt utstrakt bruk av ordet»vi».
Citera
2020-07-06, 16:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Polisen har gått ut och sagt att det finns luckor i THs alibi den dagen. Jag skulle bra gärna vilja veta i vilka möten han satt och vad klockan var då. Och var hans mobil befann sig då han ringde upp AEH.
Citera
2020-07-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror du FS har noe med AEHs forsvinning å gjøre, eller mener du han har en annen, mer perifer kobling mht. hærverket?
Ser TH sitter som styremedlem i to av FS sine selskaper, men klarer ikke finne noe mer foreløpig.

Dersom TH er GM, og han ikke er alene, tenker jeg han ikke har mer enn én medsammensvoren.
Grupper på tre personer er mer utsatt for intern konflikt, der det fort kan oppstå "to mot én"-situasjoner.
Hvis man bare er to personer, er det mye lettere å holde en maktbalanse, særlig når det involverer
ulovligheter med høy risiko og strafferamme. Men det kan også ende med at én av dem overgir
seg til politiet og tilstår for å få strafferabatt, selv om de bare er to involvert.

Hvis de er to om det, lurer jeg på hvordan omgangstonen mellom dem er for tiden.
Selv hvor lojal man er, og selv om man stoler på en person - så tenker jeg, når
det handler om grov kriminalitet, så må det bli vanskelig å være "normal".
Hvis én er littegrann mer paranoid enn den andre, kan det fort begynne å gnisse.
Som et slags ekteskap fra h*lv*te.

Nei, tror ikke FS har noe med AEHs forsvinning å gjøre.

Hvis det var hans biler det hærverk på, var det pga en annen koflikt. Finansmiljøet i Oslo er tøft, og til dels voldelig.
Citera
2020-07-06, 16:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
TH ville ju veta om hytteturen skulle bli av, om inte så skulle han planera för nåt möte dan efter.

Gamla människor är rädda för att ramla och bryta sig. Om min gamla mamma inte svarar på mitt samtal inom en viss tid så åker jag hem till henne.

Sett fra et ståsted om at TH er skyldig, så mener jeg det er ubegripelig at han ikke drar hjem tidligere på dagen - uavhengig om det er møte på jobben eller ikke.

Hvis han trodde at å ringe hjem åtte ganger før han dro hjem skulle se naturlig ut, så må han mangle empati.

Støtter min mistanke om at han egentlig for det meste er opptatt av penger og at han mangler en form for empati.

Definisjon empati:
"Empati er evnen til å sette seg inn i andres følelsesliv. Å ha empati med noen innebærer å kunne bruke egne erfaringer og andres uttrykk for følelser til å oppfatte hvordan en annen har det, men på den andres premisser slik at man ikke tolker den andres følelsesliv som om det var ens eget"

(Spekulasjoner)
Citera
2020-07-06, 16:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Polisen har gått ut och sagt att det finns luckor i THs alibi den dagen. Jag skulle bra gärna vilja veta i vilka möten han satt och vad klockan var då. Och var hans mobil befann sig då han ringde upp AEH.
Jag också!
Citera
2020-07-06, 16:58
Medlem
Nottelitens avatar
Noe jeg har lurt på lenge er hvor fikk familien vite at politiet hadde sendt melding til eventuelle kidnappere ? noen som hvet?
HHB2 skriver jo i følge dagbladet i klagebrevet : " Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? "
( link: https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199 )
om ingen har noe som tilsier at familien fikk vite dette på en naturlig måte så er det vell kansje derfor politiet sendte en kode som ikke hvar fra listen til "kidnapperne" men lignet litt i farta...
Citera
2020-07-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Enig, Hvor var han ved de to første anropene kl 1006 og 1007, som var det GM la mobilen på plass på bordet? Eller, hvor var mobilen hans ved disse anropene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in