2020-07-06, 11:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Du beskrev följden av Trumps ekonomiska politik som att den gjort de rika rikare, vilket enligt ditt förmenande skulle innebära att vanligt folk måste vara korkade för att rösta på Trump. Nu har vi dock konstaterat att mer än 60 miljoner helt vanliga hushåll fått skattesänkningar motsvarande minst 40 000 kronor per mandatperiod och att det alltså kan vara fullt rationellt för vanligt folk att av själviska skäl rösta på Trump.

Så var det med den saken.

Rättegången genomfördes i enlighet med de lagar och regler som gäller. Att du inte tycker om de reglerna gör inte rättegången till en fars.

Förutom då att Biden och demokraterna först uppmanade folk att strunta i Covid (och till exempel gå ut och äta i olika chinatowns) och därefter uppmanat och berömt samlandet i stora pöbelhopar. Trump och republikanerna har förvisso inte höljt sig i ära de heller (de har ju tagit sig orådet att köra en modell som liknar Sveriges även om det inte gått riktigt lika illa för USA, åtminstone inte ännu) och det är alltså inget som egentligen avgör.

Tja, de får väl göra som vänstern i Sverige och helt enkelt skicka hem åldringarna för att dö.

När vad skett? Demokraterna i Kalifornien har redan nu beslutat att det i valet 2020 skall röstas om att avskaffa förbudet mot diskriminering på grund ras, kön, hudfärg, etnicitet och nationellt ursprung. Demokraterna kommer alltså att kampanja för att avskaffa den sortens förbud och göra det lagligt att diskriminera. Den som är för allas likhet inför lagen och mot raslagar och särbehandling av människor på rasistisk grund får alltså som vanligt* rösta på republikanerna.

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_California_Proposition_16

*Republikanerna har ju kämpat mot demokraternas rasism ända sen det republikanska partiet bildades som ett parti mot slaveri 1854. Nästan hundra år efter att demokraterna förlorat kampen för slaveriet fick t ex den republikanske presidenten Eisenhower sätta in 101st Airborne mot en demokratisk guvernör som vägrade låta svarta barn gå i vanliga skolor. Vi får hoppas att Trump inte måste sätta in militär för att stoppa demokraternas rasism.
trumpens ekonomiska politik har gett skattesänkningar till personer som aldrig någonsin är i behov av dessa pengar, och lejonparten gick till dessa av den totala skattesänkningen gick till de allra rikaste och det ser man på den accelererade statsskulden trumpen fixade med.
En statsskuld som vid detta enligt vallöfte skulle vara till 50% betald, vad hände?
Innan försökte man att man inte kunde nått om ekonomi, men nu står vi här med en våldsamt accelererande statsskuld redan före COVID-19.
Intressant att du inte vill prata om denna skattesänkning för de som inga mer pengar behöver.

Som sagt vad återkom gärna när BLM bränt ned USA.

trumpen ska tydligen sprida mer virus nu, för stå svamla i timmar.
Intressant att du inte ens vet om att det är ingen vänster som hanterar COVID-19, är du så okunnig eller trodde du någon skulle gå på det.
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Strunta i om han är rasist eller inte.
Det viktiga är att Donald Trump skapat den lägsta arbetslösheten på 100 år i USA.

Massor av amerikaner kan plötsligt leva på sin lön utan att behöva bidrag.

Om du skulle få ett jobb så skiter du fullständigt i om chefen är RASIST eller inte.
Det viktiga är att du får lön.
Vad är det nu?
50 miljoner arbetslösa?

Väldigt många måste både ha två och tre jobb, så du får nog vakna.

Biden är i alla fall ingen rasist och white supremacy.
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Jo för man glömmer bort den.
Det finns en kultur i USA, bara inte den du snackar om.

Nope försök igen. Du har missat det tydligen. Har inte sagt det själv om poliser.
Folk som vill "rensa" polisen av rasister, kommer inte att sluta där. Dom kommer att fortsätta tills polisen blir helt värdelösa.

Trump är inte en rasist, Biden är en. har du glömt det han sa om svarta som inte röstade på honom?
Fattar inte varför du tar upp Obama??
Det finns massor olika kulturer i USA, rasism är en.

Lägga orden i munnen funkar inte på mig.
Starta med en grundlig psykologisk undersökning och rensa ut rasisterna och högerextrema.
Antar du gör ett nytt försök och lägga orden i mun, då det är jobbigt för dig.
Men ja, ut med packet, så har vi dom bra poliserna kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Oh rly?

Biden:

"Unless we do something about this, my children are going to grow up in a jungle, the jungle being a racial jungle with tensions having built so high that it is going to explode at some point.”

https://www.snopes.com/fact-check/biden-racial-jungle-quote/
Biden har utvecklat sitt intellekt och syn sedan dess(och inte lite heller), trumpen regresserat och hyllar white supremcy.
En no brainer detta, dock inte för en som tror trumpen är en bra president för folket och dess medborgare, som han skiter fullständigt i har vi märkt nu med COVID-19.
till och med aktivt försökt döda dom med dåliga "medicinska" råd.
2020-07-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns massor olika kulturer i USA, rasism är en.

Lägga orden i munnen funkar inte på mig.
Starta med en grundlig psykologisk undersökning och rensa ut rasisterna och högerextrema.
Antar du gör ett nytt försök och lägga orden i mun, då det är jobbigt för dig.
Men ja, ut med packet, så har vi dom bra poliserna kvar.

Ja om man tänker hela tiden om rasism så tycker man det ja.

Lägg inte ord i min mun heller.
Jag vet hur det kommer att gå. Man kan bli kallad för rasist och högerextrem bara för man tänker likadant. Plus tydligen är vita människor rasister, så ut med alla vita ur polisen då.
https://medium.com/age-of-awareness/yes-all-white-people-are-racist-eefa97cc5605

Sluta att se rasism överallt, det är lite mer komplicerad än så.
Biden är mer rasist än poliserna.
2020-07-06, 11:40
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
trumpens ekonomiska politik har gett skattesänkningar till personer som aldrig någonsin är i behov av dessa pengar, och lejonparten gick till dessa av den totala skattesänkningen gick till de allra rikaste och det ser man på den accelererade statsskulden trumpen fixade med.

Nu gällde dock frågan om vanligt folk, som du påstod, måste vara korkade för att rösta på Trump. Det måste de alltså inte vara då det räcker med att rösta själviskt. Mer än 60 miljoner hushåll har fått minst 40 000 per mandatperiod rakt i fickan från skattesänkningarna.

Huruvida det är en rättvis eller bra politik är en annan sak än om det är en politik som kan dra röster. Förstår du nu?
Citat:
Som sagt vad återkom gärna när BLM bränt ned USA.
Vad det skulle innebära att BLM bränner ned USA vet jag inte. Om jag nu skall försöka ta ditt joller på allvar så måste jag meddela att det inte går att bränna ned USA och att det därmed är oklart varför du återkommer med denna fras.

Vad som inte är oklart är att demokraterna är historiskt mycket pigga på raslagar och att de fortfarande kämpar för att införa ny raslagstiftning (republikanerna har ju tagit bort det mesta av demokraternas raslagstiftning, som t ex slaveriet och sk Jim Crow-lagar). I Kalifornien vill de i valet 2020 alltså till och med avskaffa konstitionens förbud mot rasdiskriminering.

För den som är emot rasdiskriminering och för likhet inför lagen och universella individuella mänskliga rättigheter finns det därmed även goda idealistiska skäl att rösta på republikanerna och Trump.
Citat:
Intressant att du inte ens vet om att det är ingen vänster som hanterar COVID-19, är du så okunnig eller trodde du någon skulle gå på det.
Sverige styrs av en vänsterregering som tydligt deklarerat (självklarheten) att de är ansvariga för och bestämmer Sveriges Covid-strategi. En strategi som går ut på att smittan inte skall spridas snabbare än vad sjukvården mäktar med och det löste de genom att helt enkelt inte vårda en massa gamlingar, som fick stanna hemma och dö istället.

I övrigt har vänstern i Sverige valt ungefär samma politik som (åtminstone många av) republikanerna i USA; dvs de låter människor ha friheten att själv bestämma hur de vill hantera pandemin och ser till ekonomin i stort istället.

Vilken Covid-strategi som är bäst får vi se med tiden. Trump/Löfven/Dr Tengele kanske får rätt till slut?
2020-07-06, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja om man tänker hela tiden om rasism så tycker man det ja.

Lägg inte ord i min mun heller.
Jag vet hur det kommer att gå. Man kan bli kallad för rasist och högerextrem bara för man tänker likadant. Plus tydligen är vita människor rasister, så ut med alla vita ur polisen då.
https://medium.com/age-of-awareness/yes-all-white-people-are-racist-eefa97cc5605

Sluta att se rasism överallt, det är lite mer komplicerad än så.
Biden är mer rasist än poliserna.
Nu hittar du på saker istället, är det så jobbigt för dig.

Det är kultur med rasism, och ditt svammel vet jag inte varför du skriver ens.
OCh ser inte rasism över allt, tex inte hos biden, medans trumpen hylalr white supremacy.

Men varför inte trumpen agerar som en ledare och kräver en omfattande psykologisk undersökning vid ansökan, det är en bra fråga.
Citat:
Nu gällde dock frågan om vanligt folk, som du påstod, måste vara korkade för att rösta på Trump. Det måste de alltså inte vara då det räcker med att rösta själviskt. Mer än 60 miljoner hushåll har fått minst 40 000 per mandatperiod rakt i fickan från skattesänkningarna.

Huruvida det är en rättvis eller bra politik är en annan sak än om det är en politik som kan dra röster. Förstår du nu?

Vad det skulle innebära att BLM bränner ned USA vet jag inte. Om jag nu skall försöka ta ditt joller på allvar så måste jag meddela att det inte går att bränna ned USA och att det därmed är oklart varför du återkommer med denna fras.

Vad som inte är oklart är att demokraterna är historiskt mycket pigga på raslagar och att de fortfarande kämpar för att införa ny raslagstiftning (republikanerna har ju tagit bort det mesta av demokraternas raslagstiftning, som t ex slaveriet och sk Jim Crow-lagar). I Kalifornien vill de i valet 2020 alltså till och med avskaffa konstitionens förbud mot rasdiskriminering.

För den som är emot rasdiskriminering och för likhet inför lagen och universella individuella mänskliga rättigheter finns det därmed även goda idealistiska skäl att rösta på republikanerna och Trump.

Sverige styrs av en vänsterregering som tydligt deklarerat (självklarheten) att de är ansvariga för och bestämmer Sveriges Covid-strategi. En strategi som går ut på att smittan inte skall spridas snabbare än vad sjukvården mäktar med och det löste de genom att helt enkelt inte vårda en massa gamlingar, som fick stanna hemma och dö istället.

I övrigt har vänstern i Sverige valt ungefär samma politik som (åtminstone många av) republikanerna i USA; dvs de låter människor ha friheten att själv bestämma hur de vill hantera pandemin och ser till ekonomin i stort istället.

Vilken Covid-strategi som är bäst får vi se med tiden. Trump/Löfven/Dr Tengele kanske får rätt till slut?
Det är du som påstår, jag säger att lejonparten av skattesänkning var till personer som inte behöver mer pengar.

Återkom gärna när BLM bränt ned USA, jag väntar fortfarande på detta.

Du vet inte mycekt om Sverige, dock irrelevant för USA och den smittspridning trumpen håller på med.
Den andra presidentkandidaten är ansvarsfull, Biden om det var oklart.

Vad som inte är ansvarsfullt är att gömma sig ifrån frågan och alla dåliga "medicinska" råd, var av flera direkt dödliga.
Är det en ledare för folket och dess medborgare som försöker döda sin befolkning med saker han uppenbarligen inte har en susning om.
2020-07-06, 12:22
Medlem
Citat:
Nu hittar du på saker istället, är det så jobbigt för dig.

Det är kultur med rasism, och ditt svammel vet jag inte varför du skriver ens.
OCh ser inte rasism över allt, tex inte hos biden, medans trumpen hylalr white supremacy.

Men varför inte trumpen agerar som en ledare och kräver en omfattande psykologisk undersökning vid ansökan, det är en bra fråga.

Det är mest du som gör det.

Sa inget om nån psykologisk undersökning om Trump, det är ditt svammel.
Sa att Biden är en rasist.

Sluta svara på saker du inte vill prata om.
2020-07-06, 12:47
Medlem
Tror inte att valdeltagandet kommer att vara särskilt högt den här gången. Dels så har en stor del insett att det inte finns några riktiga politiska lösningar. Dels så kommer en stor del att undvika att rösta p.g.a risken att bli smittad av Coronan, vilket givetvis är ett bra beslut.

Sen så är ju ingen av kandidaterna speciellt omtyckta av de båda lägren. Biden vill behålla den nyliberala status quon som visat sig vara ett korthus. Även om Sanders hade vunnit demokraternas nominering, så skulle han inte med sin öppna gränser retorik kunna förena landet.
2020-07-06, 14:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är mest du som gör det.

Sa inget om nån psykologisk undersökning om Trump, det är ditt svammel.
Sa att Biden är en rasist.

Sluta svara på saker du inte vill prata om.
Det är en bra fråga varför inte trumpen som president för USA går in och kräver att man gör psykologiska undersökning före utbildningen, som man fångar upp allt trash som inte borde få förekomma i polisen.
Och ja, du har en hel del rasister och högerextrema som inte bör vara poliser, men hur du får det till alla är det ingen som ens vet.

Biden är det enda säkra valet för de svarta och dessa två val, där en står upp för integritet, och den andra inte ens har en susning om hur man stavar ordet.(Både bildligt och bokstavligen)

Och ja, det är intressant varför du börjar prata om annat, vi vet varför då det är inte första gången vi varit med om den diskussionstaktiken.
2020-07-06, 14:21
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Det är du som påstår, jag säger att lejonparten av skattesänkning var till personer som inte behöver mer pengar.
Att de (mer än sextio miljoner vanliga hushåll) inte behöver pengarna enligt din uppfattning betyder inte att de inte vill ha dem eller att många av dem inte är beredda att, rent själviskt, rösta för att få dem. Du vet att det här är en tråd om valet, vad? Det är inte fråga om att utreda dina personliga uppfattningar om hur mycket pengar folk behöver.
Citat:
Återkom gärna när BLM bränt ned USA, jag väntar fortfarande på detta.
Att du inte vill kommentera att demokraterna vill avskaffa förbud mot rasdiskriminering och hur det kan komma att uppfattas av de amerikanska väljarna förstår vi förstås. Det är naturligvis ett lite pinsamt faktum för dig. Ett tips för framtiden är att du bara duckar frågan. När du ger papegojsvar av barntyp förstår nämligen alla som läser att du inte har något att komma med och du framstår som en lite obegåvad och hjälplös debattör.
Citat:
Du vet inte mycekt om Sverige, dock irrelevant för USA och den smittspridning trumpen håller på med.
Berätta gärna om det var något jag skrev som var sakligt fel. Det blir ju inte så bara för att du kommer med ett allmänt påstående om att något inte skulle stämma. För övrigt skattar jag mig förstås lycklig som lever i ett land där Trump/Löfven/Dr Tengele inte har fått hantera Covid.
Citat:
Den andra presidentkandidaten är ansvarsfull, Biden om det var oklart.
Han sitter i sin källare och kan inget annat. Vill man kalla det ansvarsfullt går det förstås bra. Åtminstone om man inte har något emot att framstå som lite fjantig.
Citat:
Är det en ledare för folket och dess medborgare som försöker döda sin befolkning med saker han uppenbarligen inte har en susning om.
Nu skall du inte lajva total foliehatt. Det finns inget som tyder på att Trump och Löfven/Dr Tengele med sina frihetliga strategier skulle vara uppsåtligt ute för att döda folk. Varför skulle de det? Vad har du för belägg? För sådana har du väl?
2020-07-06, 14:56
Medlem
Citat:
Det är en bra fråga varför inte trumpen som president för USA går in och kräver att man gör psykologiska undersökning före utbildningen, som man fångar upp allt trash som inte borde få förekomma i polisen.
Och ja, du har en hel del rasister och högerextrema som inte bör vara poliser, men hur du får det till alla är det ingen som ens vet.

Biden är det enda säkra valet för de svarta och dessa två val, där en står upp för integritet, och den andra inte ens har en susning om hur man stavar ordet.(Både bildligt och bokstavligen)

Och ja, det är intressant varför du börjar prata om annat, vi vet varför då det är inte första gången vi varit med om den diskussionstaktiken.

Nu är du helt borta.
Biden är en rasist, det kan du inte ändra.

När man pratar om saker du inte vill så använder man diskussionstaktik? haha
Orkar inte längre att skriva med dig...
2020-07-06, 15:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att de (mer än sextio miljoner vanliga hushåll) inte behöver pengarna enligt din uppfattning betyder inte att de inte vill ha dem eller att många av dem inte är beredda att, rent själviskt, rösta för att få dem. Du vet att det här är en tråd om valet, vad? Det är inte fråga om att utreda dina personliga uppfattningar om hur mycket pengar folk behöver.

Att du inte vill kommentera att demokraterna vill avskaffa förbud mot rasdiskriminering och hur det kan komma att uppfattas av de amerikanska väljarna förstår vi förstås. Det är naturligvis ett lite pinsamt faktum för dig. Ett tips för framtiden är att du bara duckar frågan. När du ger papegojsvar av barntyp förstår nämligen alla som läser att du inte har något att komma med och du framstår som en lite obegåvad och hjälplös debattör.

Berätta gärna om det var något jag skrev som var sakligt fel. Det blir ju inte så bara för att du kommer med ett allmänt påstående om att något inte skulle stämma. För övrigt skattar jag mig förstås lycklig som lever i ett land där Trump/Löfven/Dr Tengele inte har fått hantera Covid.

Han sitter i sin källare och kan inget annat. Vill man kalla det ansvarsfullt går det förstås bra. Åtminstone om man inte har något emot att framstå som lite fjantig.

Nu skall du inte lajva total foliehatt. Det finns inget som tyder på att Trump och Löfven/Dr Tengele med sina frihetliga strategier skulle vara uppsåtligt ute för att döda folk. Varför skulle de det? Vad har du för belägg? För sådana har du väl?
JAg pratar fortfarande om dom som ingen skattesänkni9ng behövde och att att lejonparten av skattesänkningen hamnade där och att denna har accelererat statsskulden.

Återkom gärna när BLM bränt ned USA.

Du vet dock inte mycket om Sverige med det du sade.

Det är inge foliehatt att trumpen försökt döda sitt folk genom dåliga medicinska råd, desinfektionsmedel i lungorna är dödligt.
Såna som vet så lite om medicin bör undvika ens prata om det, utan till 100% lämna över det till de som kan.
Citat:
Nu är du helt borta.
Biden är en rasist, det kan du inte ändra.

När man pratar om saker du inte vill så använder man diskussionstaktik? haha
Orkar inte längre att skriva med dig...
Den personliga utvecklingen berättar Biden inte ens är nära vara rasist.

Din whataboutism är välkänd diskussionsteknik, den används på det sättet när man redan vet att det man säger är fel.
2020-07-06, 15:51
Medlem
Citat:
Biden har utvecklat sitt intellekt och syn sedan dess(och inte lite heller), trumpen regresserat och hyllar white supremcy.

Du verkar ha glömt videon där Biden nyligen sa att svarta som inte röstar på honom inte är svarta. Så du har alltså fel, han var rasist förr och är rasist nu.

Det är ganska besvärande att du sitter och ursäktar rasism. Det betyder att du troligtvis är rasist själv, eftersom du inte ser att Biden är rasist. Men det är ju inte så konstigt, Biden är ju slavägarpartiets kandidat. Demokraterna har alltid varit rasistpartiet, och du är ju DNC-supporter. Rasist-klyban.
2020-07-06, 15:57
Medlem
Citat:
Det är inge foliehatt att trumpen försökt döda sitt folk genom dåliga medicinska råd, desinfektionsmedel i lungorna är dödligt.

Har du någonsin fått en kallsup i badhusets bassäng? Då fick du klorerat vatten i lungorna, i badhuset andas man in klor i luften hela tiden. Och vet du vad? Klor är desinfektionsmedel. Det behöver alltså inte alls vara dödligt.

Dessutom sa aldrig Trump att man skulle spruta desinfektionsmedel i lungorna.

Du är så jävla korkad klyban. Så otroligt ogenomtänkt. Du är så okunnig att du är den bästa valarbetaren Trump har. Kan inte du åka övet till staterna och hjälpa DNC med valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in