2020-07-06, 11:18
Medlem
girigfans avatar
ska bara vara 3p mot hif ikv, men känns som att det kan bli förlust, måste ju vända nån gång för dem? allsvenskan lär bli tätare än någonsin när matchandet sker så tätt, men senaste torsken för haif måste väl innebära spiken i kistan för deras guldstrid? får vi inte 3p ikv utesluter jag även guldstrid för dif.
Citera
2020-07-06, 11:20
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Haha, aik har alltså något på gång? Antar att skribenten i fråga inte såg deras match igår. Synd om Falkenberg som förtjänade mer.
aik e smarta, de behöver föryngra och varför inte passa på ett år som sådant? hade hellre sett att vi gjort likadant men vi har åtminstone inte gjort som bajen, storsatsat, samt (misslyckats?) enormt under ett coronaår.
Citera
2020-07-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja jag reagerar likadant. Otroligt att det år 2020 rycks på axlarna åt att aik grejar ett kryss på stopptid hemma mot Falkenberg. Hade det hänt 2013-2019 hade det skrikits om avgång på alla i princip.

4/12 poäng tog man under det svårare schemat vilket får ses som precis godkänt och inte mer. Vinst mot oss där vi bjöd på segern, sen tappad 2-0 hemma mot MFF, mangling hemma mot Peking samt övertidstorsk mot götet. Ingen hemmaseger har man ännu heller.

Man får tänka på att laget AIK ställer upp med flera väldigt unga spelare, det är the saving grace, och då blir det naturligtvis lättare att smälta ett hackigt spel, skulle man ställa upp med ett helt lag med dyra fullblodsproffs hade det varit värre, om Norling även kan få sin spelidé att fungera lite bättre....
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-06 kl. 11:31.
Citera
2020-07-06, 11:27
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ni har åtminstone något på gång och när det väl sitter (med rätt spelartyper) kommer det nog se bra ut. Finns naturligtvis vissa frågor att reda ut som att Larsson och Ofori hamnar för långt ner och ifall man-man försvar kan hålla i det långa loppet men som sagt för ett helt nytt system så ser det helt intressant.

Vi däremot sitter fortfarande och väntar på att se någon röd tråd än att tjonga på Kiese Thelin. Var fan har det där spelet som vi såg mot Häcken försvunnit liksom? Det som iaf är klart efter dagens match är att Bachirou och Lewicki inte passar att spela tillsammans i detta system.

De har väl aldrig passat ihop i ngt system...

Bachirou tappar så jävla mkt boll i onödan i farliga lägen och Lewicki spelar så menlöst tillknäppt och hämmat.

Gårdagens match tycker jag är helt poänglös att kritisera eller ens diskutera utifrån ”spelsystem”

Problemet är betydligt mer grundläggande än så. Pissig inställning, kass kvalitet i aktionerna. Spelar fan ingen roll vilket spelsystem man rör sig i eller hur välinoljat det är. Kass fotboll är ju kass oavsett.
Citera
2020-07-06, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vadå? Göteborg ger upp matchen mot Norrköping på förhand?

Vilken sorglig förening IFK har varit i 15 år. Det började med presentationen av Ijeh...

Vad?

Vi har ett väldigt kompakt spelschema, dessutom färre vilodagar än många av motståndarna så det kommer naturligtvis roteras, det är normalt. Ni åkte ju ur cupen i gruppspelet så för er blir det ju inte lika viktigt dock.

Fler titlar än DIF de senaste 15 åren...
Citera
2020-07-06, 11:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Bachirou är inte bättre än Karlström i DIF. Det betyder inte att han är dålig, men om de nämnda är 6/10 så är ju spelare som AC och Ulvestad 10/10.

Klart överskattad. Bra där, DA i MFF. kostade en slant och om möjligt kan han säljas för en 7-8 millar...

Wernersson! Fult agerande. Borde inte få spela mer. Låt han lida. Ingen fotboll i kroppen på flera månader när han anländer till allsvenska spelares dödens håla - Belgien. Lycka till...

Och så Strömbergsson. Jag förstår inte varför han inte reagerade med tystnad och möjligen så "Nej, det här jag aldrig sagt". Var är bevisen? Ord mot ord. Skyll dig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad?

Vi har ett väldigt kompakt spelschema, dessutom färre vilodagar än många av motståndarna så det kommer naturligtvis roteras, det är normalt. Ni åkte ju ur cupen i gruppspelet så för er blir det ju inte lika viktigt dock.

Fler titlar än DIF de senaste 15 åren...

Ni är billig arena och dålig ekonomi. Vi är hemvändare av landslagsklass, regerande mästare, vann cupen för nåt år sen, världklass-arena, bästa klack och bästa bortafölje.

IFK borde vara mer än de är idag. IFK, Elfsborg, Örebro... Whatever.
Senast redigerad av Ovcharka 2020-07-06 kl. 11:47.
Citera
2020-07-06, 12:07
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Bachirou är inte bättre än Karlström i DIF. Det betyder inte att han är dålig, men om de nämnda är 6/10 så är ju spelare som AC och Ulvestad 10/10.

Klart överskattad. Bra där, DA i MFF. kostade en slant och om möjligt kan han säljas för en 7-8 millar...

Wernersson! Fult agerande. Borde inte få spela mer. Låt han lida. Ingen fotboll i kroppen på flera månader när han anländer till allsvenska spelares dödens håla - Belgien. Lycka till...

Och så Strömbergsson. Jag förstår inte varför han inte reagerade med tystnad och möjligen så "Nej, det här jag aldrig sagt". Var är bevisen? Ord mot ord. Skyll dig själv.

Ni är billig arena och dålig ekonomi. Vi är hemvändare av landslagsklass, regerande mästare, vann cupen för nåt år sen, världklass-arena, bästa klack och bästa bortafölje.

Världsklass arena? Med den PLAST mattan?
Vi har nog lite olika krav...🙄
Citera
2020-07-06, 12:07
Medlem
Citat:

Kanon. Ser att självbilden är god iaf, viktigt. Ni är Bosse Andersson, en blottande suput... som dock är bra på att göra affärer. Ungefär den enda individen i DIF jag unnade guldet.

En bättre arena hade varit fint, nu fick vi en billig budgetarena, och någon ny lär det inte bli på ett bra tag. Först på dagordningen är ju en ersättare till Scandinavium. Ullevi borde naturligtvis skrotas, och då kanske kommunen skulle kunna göra något åt saken. Jag är rädd att det kommer bli en helig ko dock, untouchable. Ett museum.
Citera
2020-07-06, 12:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
aik e smarta, de behöver föryngra och varför inte passa på ett år som sådant? hade hellre sett att vi gjort likadant men vi har åtminstone inte gjort som bajen, storsatsat, samt (misslyckats?) enormt under ett coronaår.

Du får det att låta som att aik hade planerat för en pandemi. Planen hade ju alldeles oavsett varit att föryngra och byta spelsätt.

Har svårt att tro att nuvarande strategi gör att man kommer ha seglat förbi alla konkurrenter till nästa år. Frågan är då hur värt det kommer ha varit att eventuellt vaska året.

Vet inte hur mycket vi egentligen lagt in som insats denna säsong. Två spelare in och en ut är det som hänt i truppen. Grunden började läggas redan 2019. Också på tok för tidigt att prata om misslyckande. Tror vi låg sjua när serien vände ifjol liksom.
Citera
2020-07-06, 12:12
Medlem
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/lat-mig-summera-otroligt-j-a-korkat/

Jonas Dahlqvist är inte nådig i sin kritik mot Örebro.
Citera
2020-07-06, 12:17
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/lat-mig-summera-otroligt-j-a-korkat/

Jonas Dahlqvist är inte nådig i sin kritik mot Örebro.
Nu väntar vi bara på att bägge lagen, dplays personal och domare fått corona...
Citera
2020-07-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu väntar vi bara på att bägge lagen, dplays personal och domare fått corona...
Nu verkar det förvisso ha varit magsjuka i truppen men känns inte omöjligt att Corona ligger bakom. Och i så fall bör ÖSK straffas hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in