2020-07-05, 22:50
Medlem
Hirvis avatar
Så jävla ding ding värld den här säsongen är.
Upp och ner. Fram och tillbaka.
Skulle inte förvåna mig om vi torskar mot helsingborg imorgon bara för det.
Citera
2020-07-05, 22:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Hänger Tomasson löst nu? Ska bli spännande att se vem som blir första tränare att sparkas/avgå? Tomasson, Billborn, Norling, Mellberg? Jag lägger nog mina pengar på Mellberg om inte ett mirakel sker i kommande matcher.

Elfsborgs första hemmaseger mot Malmö sedan 2012.

Mellberg blir först. Tomasson sitter nog säkrast av dom. Inte kommer Daniel Andersson erkänna ännu ett misstag.

Hoppas på ännu en mållös match för Mellbergs grabbar.
Citera
2020-07-05, 22:58
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/outofcontextsvf/status/1279820449057308673?s=21

Citera
2020-07-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
https://twitter.com/outofcontextsvf/status/1279820449057308673?s=21

Uppsala kommun glänser Hur kan en sån där sarg inte vara förankrad?
Citera
2020-07-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Har följt Paka sedan han som 17/18 åring var outstanding i Blåvitts U-trupp och gav de guldet (minns inte om det var U19 eller U21 det året men haussade Prosper och Lawson var med i finalen).

Det var U19. Har för mig att dom mötte DIF. Pakas lag och årskull vann mycket av det som dom ställde upp i, han var även med i U19 tidigare än så, har för mig att han var 15 år när han började spela där, och han var t ex med om att slå Gnagarnas U19 i en annan final. Jag har för mig att det var i den upplagan som t ex Varbergs Zackrisson lirade, men Paka var trollgubben i anfallet som löste upp knutarna.

Håller febrilt tummarna för att hans skadehelvete är över nu, hur han utvecklas och vad som händer får vi väl se, men det kanske inte blir riktigt den spelare man hoppades på från början, en av våra största talanger, men får han vara hel kommer han fortfarande bli väldigt bra, det är jag övertygad om. Egentligen är det ju inte den värsta typen av skador han har haft, om man bortser från fjolårets då.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-05 kl. 23:55.
Citera
2020-07-06, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Falkenberg är en mycket positiv överraskning så här långt. Jag tror många av framförallt storklubbarna underskattar dom.

Nja, de är ungefär som väntat. Om deras poängsnitt står sig så lär de åka ur direkt, kanske kan få en kvalplats med detta poängsnitt.
Citera
2020-07-06, 00:52
Medlem
Linus Hallenius till IFK? Känns spontant som en bra värvning
Citera
2020-07-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
I Stockholm lär de unga kafébiträdena gå över till engelska när de hör att en kund är från Skåne. Verkar vara dåligt ställt med språkkunskaperna nuförtiden.
Är det dåligt ställt med språkkunskaper om man kan växla till ett annat språk?
Citera
2020-07-06, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Hänger Tomasson löst nu? Ska bli spännande att se vem som blir första tränare att sparkas/avgå? Tomasson, Billborn, Norling, Mellberg? Jag lägger nog mina pengar på Mellberg om inte ett mirakel sker i kommande matcher.

Elfsborgs första hemmaseger mot Malmö sedan 2012.
Här Helsingborg råd att sparka en tränare och ta in en ny.

Norling sitter nog säkert, vem skulle man ta istället, utan att skrota Atalantaidén och spela juniorer - mot SM-guld 2021.

Tomasson sitter nog kvar om inte DA går.

Billborn? Har han inte förtroendekapital kvar
Citera
2020-07-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vi andra som dagligen måste dras med dryga stockholmare och vad det nu kallas som ni bräker ur er. Ni på Sveriges baksida behöver lära er att Sverige är mycket större än så. Därför kommer det en ambassadör till söder för att lära er fotbollens största språk skånska.

M v h Mesta mästarna 23 20 14
Är det inte ganska få som numer pratar stockholmska, framförallt i det offentliga rummet.
Citera
2020-07-06, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vad Tomasson sysslar med förstår jag inte. Inte en enda gång har vi sett första-elvan. Inte konstigt det går så krångligt. De bästa ska väl spela?

Ola - Thelin
Rieks - Bach - AC - Traten
Knudsen - Bengtsson - Anel - Lewicki
Dahlin
Han kanske har svårt att göra sig förstådd......? 😉
Citera
2020-07-06, 02:32
Medlem
snillet_1s avatar
Abdul Khalili gör det uselt i passningen men Kalle Björklunds attityd i denna situation - när Häcken gör 3-0 - är också usel, ger upp och springer med huvudet i vädret som valfri korpspelare när han förlorat duellen vilket tillåter Adam Andersson att göra mål utan problem. Vill egentligen inte basha en ung kille för mycket men det där är för dåligt. Så får det fan inte se ut på den här nivån:

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a9wcw3tenu4z0
Senast redigerad av snillet_1 2020-07-06 kl. 02:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in