Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
Har följt Paka sedan han som 17/18 åring var outstanding i Blåvitts U-trupp och gav de guldet (minns inte om det var U19 eller U21 det året men haussade Prosper och Lawson var med i finalen).
Det var U19. Har för mig att dom mötte DIF. Pakas lag och årskull vann mycket av det som dom ställde upp i, han var även med i U19 tidigare än så, har för mig att han var 15 år när han började spela där, och han var t ex med om att slå Gnagarnas U19 i en annan final. Jag har för mig att det var i den upplagan som t ex Varbergs Zackrisson lirade, men Paka var trollgubben i anfallet som löste upp knutarna.
Håller febrilt tummarna för att hans skadehelvete är över nu, hur han utvecklas och vad som händer får vi väl se, men det kanske inte blir riktigt den spelare man hoppades på från början, en av våra största talanger, men får han vara hel kommer han fortfarande bli väldigt bra, det är jag övertygad om. Egentligen är det ju inte den värsta typen av skador han har haft, om man bortser från fjolårets då.