Du är en del av problemet
Det är i princip bara den gamla skolans Danskar som fortfarande envisas med att vi ska försöka mötas halvvägs med något tafatt försök till hybridspråk.
I princip alla bildade Danskar som är födda på 60 talet eller senare är helt enkelt bekväma med Engelska varför ska jag riskera att missa nyanser och detaljer i konversationen bara för att hålla uppe någon fars av ett ihålligt försök till förbrödrande.
Nu brukar det ju inte vara några direkta djupsinnigheter som yppas i teveintervjuerna efter matcherna, tvärtom är det ofta förutsägbara klyschor, som låter ännu klyschigare på engelska. Skulle man missa ett ord eller två, rent av tre, kan man nog leva med det.
Tydligen går det bra med danska när MFF håller i arrangemangen; Jon Dahl visar sig då kunna tala danska väldigt begripligt. https://youtu.be/5-uSEg1w2Ho?t=301
Sjukt ändå att Gnaget har varit urusla, trots det så ligger vi ändå före Bajen trots att vi har haft vad jag iallafall skulle säga är ett svårare spelschema.
Victor Wernersson bör för övrigt bänkas resten av säsongen då han inte stått till förfogande för sin arbetsgivare. Missade med berått mod träningen i går, det är inte acceptabelt.
Sjukt ändå att Gnaget har varit urusla, trots det så ligger vi ändå före Bajen trots att vi har haft vad jag iallafall skulle säga är ett svårare spelschema.
Ömsesidig känsla: sjukt att vi har två poäng till MFF och en poäng till er trots vår usla inledning (och att vi torskat tre poäng till er direkt).
Vi har ändå haft Ellos och Häcken borta samt derbyt med er, vilket får anses som svåra matcher. Mjällby borta är lurigt, än mer med en man mindre på banan. SÅ jävla beskedligt schema har vi inte haft även fast vi borde ha presterat bättre.
Ni borde ha ryckt idag, FFF hemma måste vara tre poäng. Vi har ju åtminstone planenligt slagit våra ”skräpgäng” (sorry alla varbergare och falkenbergare) på hemmaplan.
Nya tider när Bajen är referenspunkten förresten
Senast redigerad av simonvp 2020-07-05 kl. 22:13.
Victor Wernersson bör för övrigt bänkas resten av säsongen då han inte stått till förfogande för sin arbetsgivare. Missade med berått mod träningen i går, det är inte acceptabelt.
Var det inte han som anklagades för att misshandlat sin flickvän?
Nog ska han straffas alltid men ser hellre att han får löpa ihjäl sig. Låt han inte vila en matchminut till av den här säsongen. Eftersom han går som bosman också.
Sedan om han ändå inte gör jobbet får han svara direkt till oss supportrar uppe på KG
Såg båda dessa matcher idag (AIK och sedan Hammarby):
Extremt tacksamt att både slippa publikljud och kommentatorer.
Blir som när man är på plats och kollar U fotboll och ungdomslandskamper ofiltrerat råare man hör tugget mellan spelarna och tränarnas instruktioner uppskattat!
Faschineras över att många journalister bland annat Noa Bachner som jag vars penna jag högaktar har tippat Bajen som etta.
Laget är fyllt av alibispelare
Jeppe Andersen han skulle inte stå ut i ett mittengäng i superettan.
samma med Aron Johansson (heter han så) han måste sitta på en Allsvenskans dyraste löner och är trögare och oröligare än Oremo.
Widegren halvdan på allt men mönstrar Häcken en av Allsvenskans bästa högerbackar på hans kant tillsammans med en Yasin (som är lite över medel i Allsvenskan) så blir han tillintetgjord både defensivt och offensivt.
Mittbackarna är ju också bland de sämre i Sthlmlagen. Tror Berg, Danielsson och Une Larsson är bättre en samtliga i Hammarby.
Tankovic har klass i moment men såg extremt frustrerad och utråkad ut han behöver ha spelare som fattar honom och sporrar honom, samma gäller väl KAcaniklic. Ludwigsson har fortfarande en första touch som sviker honom och han verkar inte förstå hur han ska spela till Tankovic och Kacaniklic styrkor när han inte har boll. Har dock fysiken, snabba riktningsförändringar och totalt orädd så kan han få ordning på allt kan han växla upp.
I Häcken imponeras jag verkligen av Alexander Söderlund
Vilken Viking vilken kyla
Vilket kap av Häcken!
Sonny Karlsson är verkligen undersskattad som Sportchef.
Söderlund var inte billig men är säkert inte dyrare än Hammarby Aron eller Paulinho för den delen.
Bra inhopp av Adam Andersson också även om målet var en dubbelbjudning från ett desperat Hammarby.
Baby AIK
Imponeras av Abraham han är på riktigt! AIK ska vara BP evigt tacksamma. Hans rörelse utan boll påminner en hel del om Isak.
Det han gör på kvitteringsmålet är så mycket klass det är ju något som veterananfallare lär sig och som många anfallare exempelvis Guidetti fortfarande inte grejar.
AIK är ju volatila nu i övrigt. De behöver flyt i sina matcher.
Inte att en assisterande väljer att leka rättshaverist å påkalla HD domares uppmärksamhet för vad han misstänker kan ha varit en handssituation (vilket i AD fall var ett anande). Om AD står rätt i det fallet ska både Falkenbergsspelarens och Goitom hela kropp ivägen för synfältet för hand och boll.
Ibland kan man ju fråga sig om en assisterande skulle ta samma beslut om han var bosatt i motsvarigheten till Mälardalen i en match mellan River Plate och Rosario Central i Argentina
eller mellan Olympiakos och OFI Creta
Här måste storklubbarna bli bättre på att göra det obekvämt att ta kontrversiella domslut mot dem. I Sverige känns det mer som att klimatet är så snällt att domarna snarare vill ta ett beslut mot en storklubb för att vara lite "bror duktig".
Ingen skulle hänga han för att inte ta den handsen
Men han behöver aldrig göra konsekvensanalysen tanken "vad händer om jag tar detta "
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-05 kl. 22:02.
Ömsesidig känsla: sjukt att vi har två poäng till MFF och en poäng till er trots vår usla inledning (och att vi torskat tre poäng till er direkt).
Vi har ändå haft Ellos och Häcken borta samt derbyt med er, vilket får anses som svåra matcher. Mjällby borta är lurigt, än mer med en man mindre på banan. SÅ jävla beskedligt schema har vi inte haft även fast vi borde ha presterat bättre.
Ni borde ha ryckt idag, FFF hemma måste vara tre poäng. Vi har ju åtminstone planenligt slagit våra ”skräpgäng” (sorry alla varbergare och falkenbergare) på hemmaplan.
Nya tider när Bajen är referenspunkten förresten
Varberg ligger före er med en match mindre spelad...
Kan mycket väl vara så att Varberg kommer gräma sig i slutet av säsongen över att de inte slog skräpgänget bajen borta som slåss i botten.
Senast redigerad av Adde1234 2020-07-05 kl. 22:51.
Helt makalösa vad dåliga försvarsspelare bajen har måste jag säga. Alltid någon som passar fel, slår hål i luften eller dylikt.
Magyar idag var ju helt otroligt dålig.
Och Björklund verkar mest få spela för att hans farsa är tränare. Som det brukar se ut i typ knattelagen när tränaren alltid tog ut sin son i laget hur dålig han är var.
Hänger Tomasson löst nu? Ska bli spännande att se vem som blir första tränare att sparkas/avgå? Tomasson, Billborn, Norling, Mellberg? Jag lägger nog mina pengar på Mellberg om inte ett mirakel sker i kommande matcher.